Alla inlägg den 21 november 2007

Av Patricia - 21 november 2007 18:51

* En av julklappshalsdukarna är klara.

* Vi har vikt tvätt och fått undan det utom det som ligger i torktumlaren *blinkar åt maken*

* Granrisslingorna har kommit upp vid verandan.

* Jag har värmt lasagne och vi har ätit.

* Jag har tänt en eld i kakelugnen. 

* Vi har skrivit på papperna till ett nytt pantbrev som ska skickas in imorgon.

* Registreringsbeviset på gamla bilen är påskrivet så det enda maken behöver göra är att kolla ngt med försäkringsbolaget. 

 

Nu är det dags att tappa upp ett bad. 

Med mig ska jag ha den sista Harry Potter-boken som kom med posten idag. :) 

Av Patricia - 21 november 2007 09:25

Jag tror jag berättade för några dagar eller veckor sen om att jag gjorde om en teburk som ett par kompisar fått för något år sen.



Från början var den helt vit utan något på.

När kompisarna fick den hade jag dekorerat den med japanpapper eller dylikt  som också var vit och med någon stämpel på.

Men en av dekorationerna hade trillat av och de hittade inte dekorationen igen.



Så förrförra gången vi var där fick jag teburken för att hitta på något och jag tyckte jag lyckades väl.

Vill du veta mer om vad jag använt på teburken kan du gå in på pysselsidan. :)


Tack Martin för det jättefina fotot på burken.

Jag är jättenöjd. :)

Av Patricia - 21 november 2007 07:53

Imorse nu när vi körde till jobbet hade vi kört Hastingslångt. :)

För er som inte kommer ihåg när slaget vid Hastings var, kan jag meddela att det var år 1066. Och det var vad vår bil visade att vi kört i km.



Jag är fortfarande jättenöjd med vår bil. Det är så skönt att köra automatväxlad. Smidigare, enklare, trevligare.



Om bara vädret kunde sluta vara så pissigt. Det är blött ute så det är hur skitigt som helst på vägarna. Det stänker och skvätter. Usch.



Vi kom upp redan 6.30 idag p g a hankatten och hans vältande av ett gosedjur. Det var skönt att faktiskt lyckas komma upp och komma till jobbet vid 7.30 Inte fel alls. Trafikmängden var lite mindre, men inte så mycket som jag skulle önska. För att det ska motsvara vad jag tycker är lagom måste vi stiga upp så tidigt och det orkar inte jag.



Just nu sitter jag med min frukost på skrivbordet. Nästan alla dagens ordinarie uppgifter är gjorda. Så sen är det bara att vänta in mail och ev telefonsamtal. Tur att jag har tidningar och stickning med mig. ;)



Och i eftermiddag när jag kommer hem ska det ligga ett paket med böcker och vänta på mig med bland annat den sista Harry Potter-boken. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards