Alla inlägg den 24 november 2007

Av Patricia - 24 november 2007 22:58

Nu finns veckans två julkort att beskåda på pysselbloggen.

Efter att ha gjort lite mer på dem är jag nu ganska nöjd med dem. :) 

Av Patricia - 24 november 2007 22:51

 


Här är kortet jag fick av Elle.

Vist är det fint?!

Och att få ett kort utan anledning värmer hjärtat så gott.

Tack än en gång E. :) 

Av Patricia - 24 november 2007 21:07

Nedervåningen är klar.

Den är städad och pyntad.

Nu är vi så trötta och uttråkade att det inte tas ett tag till idag.  Vi får fortsätta imorgon. Det lär gå lite fortare.

 

Sovrummet är lättstädat.

Lakan ska bytas och ljusstake ska upp i fönstret.

Arb.rummet ska städas och en stjärna ska upp i det fönstret.

Pysselrummet ska jag få iordning och ljusstakar ska upp där.

Gästrummet ska göras iordning så att vi faktiskt kan ha gäster som någon skulle vilja besöka oss. Där ska också upp en ljusstake.

Så det borde inte ta för lång tid.

 

 

Men detta ska och får inte ta hela dagen. Jag ska skanna in kort och pyssla lite. Förutom det ska vi gå på opera som alltid brukar vara jättetrevligt. :)



Och jag hoppas att vi har tur att det kommer att snöa massor. Det verkar snöa, men inte så stora flingor.

Jag vill ha massor med snö. :) 

Av Patricia - 24 november 2007 17:51

* Badrummet är helt städat.

* Grovköket likaså + att jag städat undan helt ovanpå torktumlaren och lilla frysen.

* Köket är nästan klart förutom att en stjärna ska upp i ett fönster samt att golvet ska dammsugas och maken ska rengöra ugnarna i veckan. 

 

 

Det är skittråkigt att städa! 

Men det sämsta är att vi inte kommer att hinna klart idag utan det blir nog nedervåning idag och övervåning imorgon. Det känns inte för kul eftersom jag är lite orolig över att all skit på övervåningen dras neråt och då känns det meningslöst. *suckar*

Av Patricia - 24 november 2007 16:03

Satt och läste igenom inläggen jag skrev förra året detta datum när jag började asgarva.

 

 

* förra året detta datum var jag väldigt sugen på nötter och choklad. Det har vi handlat idag. Jag tog nötter och maken hade lagt ner chokladbars. :)

 

 

* Jag klippte mig idag för ett år sen. Visserligen var håret i kort page men ändå. Och idag har jag klippt mig. :) 

 

 

* Visserligen satte jag inte upp adventsljusstakarna idag för ett år sen, men den helgen :)

 

 

Lite weird tycker, men himla skoj. :) 

Av Patricia - 24 november 2007 15:56

Mina händer mår inte bra!

De flagar hud något otroligt. På fingerblommorna eller där som man tar fingeravtryck (när det nu behövs).

De har flagat nu i 2-3 dagar och det blir värre och värre känns det som. Och jag vet inte varför.

 

 

En av makens teorier är att jag kanske smörjt händerna för mycket så att kroppen torkat ut. Den producerar inte eget.

 

 

Min teori är att jag kanske har vätskebrist. Jag har mest druckit te och kaffe de senaste dagarna för att hålla mig vaken. Alldeles för lite vatten har det blivit. Kan dessa två teorier påverka mina händer?

 

 

I övrigt är jag inte torrare än vanligt. Är inte det konstigt?

Eller är det helt enkelt kylan som gör det?

 

 

Jobbigt är det iallafall nu när jag försöker städa. Jag använder gula diskhandskar för att vara snäll mot händerna och min manikyr. Men händerna verkar inte vara så förtjusta i handskarna heller. *suckar*

 

 

Och städningen går sååååå långsamt. Badrummet är klart. Nu ska jag rensa lite i grovköket. För mycket saker framme. Det är inte alls ovanligt i det här hemmet. 

Av Patricia - 24 november 2007 12:15

Strax efter kl 10 var jag hos frisören.

Mer lugg, uppklippt och klippning av topparna har gjorts. Det känns skönt.

 

 

Under tiden handlade maken mat, men var inte färdig när jag kom. Vi hjälptes åt och tog det sista och lite till som inte stod på listan.

 

 

Nu har vi packat upp maten. Jag har tömt diskmaskinen och skulle lossa två ganska fina glas som maken ställt i en smutsig gratängform.

Glasen hade fastnat och när jag fick loss dem råkade jag slå det ena mot det andra så det gick i tusen bitar. Jag tror jag fått tag på alla glasbitar. Maken har precis dammsugit där nu också. Så det kan gå.

 

 

Nu är jag helt slut, och det känns inte kul alls. Jag ska ju städa och få iordning idag. :(

Nåja. Jag ska snart be maken hämta julsakerna. Sen ska det städas här. Rum för rum. Ordentligt.

Men man kanske borde vila lite först och äta lite. :) Kanske läsa lite i Harry Potter-boken. 

Av Patricia - 24 november 2007 09:20

Idag är det ca -6 grader.

Solen skiner.

Det verkar vara ännu mer snö ute än igår kväll.

 

 

Det är lördag.

Kl 10 ska jag klippa mig.

Maken ska handla.

 

 

Sen är det storstädning och pyntning som gäller.

Vilken underbar lördag. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards