Alla inlägg den 6 november 2007

Av Patricia - 6 november 2007 15:44

Gamle R har fått somna in.



Sov gott söta du.

Du har berikat många liv.

Du kommer aldrig att bli glömd.

Du finns i våra hjärtan.

Spring fritt och vilt i himlen.

Det är du värd.

Av Patricia - 6 november 2007 09:48

Idag är ingen rolig dag.

Närmsta grannens häst ska få somna in idag, 19 år gammal.

Han har inte mått bra nu på ett tag och det blir värre och värre, och för att han inte ska lida mer har hon tagit det jättesvåra och jobbiga beslutet att låta honom få somna in idag.



Det är med stor sorg och saknad han lämnar oss idag.

Jag har inte orkat/vågat fråga när det händer. Vill inte veta heller. Har inte klarat av att säga farväl till honom. Det sista mötet jag hade med honom var förra veckan när jag gav honom några äpplen. Jag vill minnas honom så, go, försiktig och helt underbar. Han har hjälpt mig massor med att komma över min hästrädsla. Jag har t o m ridit på honom. Jag har klappat honom och ryktat honom.  Många äpplen har han fått under de 3 ½ år som jag känt honom.

En underbar ponke som jag kommer att sakna jättemycket. Jag kämpar med tårarna just nu.



Jag känner att jag inte klarar av att vara det stöd som min granne behöver. Jag hoppas så att det finns andra som kan vara det till henne idag. Det skulle vara så mycket sorg som kom då. Både för hästen men säkert även annan sorg, och jag orkar inte det just nu.



Tänkte sms:a henne att vi tänker på dem idag. Är det en bra idé eller är det bara dumt eller onödigt?



Usch, det är alltid sorgligt när djur dör. Speciellt så här när man måste ta ett sådant beslut. Det var likadant med vår lilla S(katt). Jag saknar henne fortfarande jättemycket och tänker på henne varje dag.

Livet är bra orättvist och tungt ibland.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards