Alla inlägg den 13 november 2007

Av Patricia - 13 november 2007 15:10

Jag har nyligen upptäckt Facebook. Där har jag hittat många bekantskaper. Pågående, gamla och riktigt gamla. Det är ganska kul.



Men igår blev jag lite förbryllad. En gammal klasskamrat lade till mig, vilket var trevligt. Jag gick in och kollade hans vänner för att se om det fanns fler gamla klasskamrater där som jag inte hittat (har inte hittat många). Men hittade istället någon som verkade vara en av mina kusiner.

Förvirring nr 1: det stod om kusinen att de blev förälskade när de träffades på jobbet. Kan vara en rolig grej att skriva, men klart man undrar.



Nyfiken som jag var gick jag in på personen som jag trodde var min kusin, vilket det var. Då kommer upptäckt nr 2.

Förvirring nr 2: Det står att han är gift. Jag visste att han hade flickvän och att de bodde ihop. Men jag har inte hört ett enda litet ljud om att de skulle eller ens gift sig. Jag menar och förväntade mig inte att bli bjuden på bröllopet, men att inte fått höra ett ljud sårar faktiskt. Jag fick inte ens skicka ett kort som grattis till giftemålet. Eller hittade han inte det engelska ordet för sambo eller flickvän? Eller finns det någon annan anledning?



Är släkt bäst bara bakom glas och ram?



Jag vill inte ringa eller maila och fråga. Däremot gjorde jag en request på hans facebook om att lägga till honom. Så vi får väl se.



Samtidigt undrar jag om alla andra i familjen/släkten vet att de gift sig. Är jag och maken de enda som inte vet, och varför blev vi helt uteslutna i så fall från detta? Vad har vi gjort för att förtjäna det?



Men mycket som jag trodde var "bra" eller ok iallafall, var tydligen bara en fasad. Och jag orkar inte med någon fasad längre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards