Alla inlägg den 20 november 2007

Av Patricia - 20 november 2007 21:33

Mensen närmar sig mer och mer. Hormonerna sprutar som eld ur en drake.

 

 

Jag har försökt att pyssla ikväll och gjort nästan två kort klara, men de blev inte bra. Det känns som om jag tappat pysselförmågan. :( Men jag ska inte slänga dem. Jag får se om jag kan piffa till dem en annan dag.

 

 

Tålamodet börjar bli kortare. Inte kul.

Jag sväller bara jag andas.  Inte kul.

Jag hugger för minsta lilla maken säger. Inte kul!

Och det kommer antagligen bara att bli värre och värre de närmsta dagarna. Blääääääääää. 

Av Patricia - 20 november 2007 15:45

Igår kväll när jag pysslade fick jag sura uppstötningar. Och de vägrade att sluta. Det fortsatte naturligtvis även när jag gick och lade mig så maken fick gå upp och göra en macka till mig. Själv ville jag inte röra mig då det blev värre då.



Och även idag har jag haft lite. Det är mer nu i eftermiddag jag känt av det. Irriterande och jobbigt. Jag tycker det är obehagligt med sura uppstötningar.



Och imorse när jag skulle ge katterna frukost mådde jag ganska illa av lukten från lådan där deras mat finns. Jag brukar inte reager på det.



Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag var med barn. Men det är bara Maria som lyckas med det. Förresten skulle jag inte vilja föda Jesus.

Grejen är bara den att vad är det för fel på mig då? Hmmmmmm

Av Patricia - 20 november 2007 13:29

Just nu är vädret inte alls kul. Det är konstant grått och halvmörkt. Jag blir trött och hängig och har ingen energi. Och jag är inte den enda.  Det känns som om alla blir lite långsammare. Ingen orkar hålla farten uppe när dimma och gråhet äter upp energin för oss.



Jag skulle vilja vara ett mumintroll som sover på vintern. Fast jag kan tänka mig att vara vaken lite och njuta av vintern inomhus. Men stanna hemma, vila, äta lite gott och pyssla, läsa eller bara sova. Eller varför inte mysa ner sig i soffan och titta på film?



Det är vad jag vill göra idag iallafall. Det hade varit mysigt.



Men istället sitter man här på jobbet och har gjort allt jag redan kan göra Jag får ett litet mail då och då och ett telefonsamtal då och då. That's it. Och det fixar jag fort.



Och vädret gör att alla bilar blir jätteskitiga. Blääääääääää. Och vi behöver verkligen tvätta vår nya bil. Maken och jag har haft diskussioner om var och hur vi ska tvätta bilen. Men nyss kom jag på en lysande idé. Jag har för mig att vi köpt allt vi behöver till att tvätta bilen. Det handlar mer om någonstans att stå. Och det har vi ju. I garaget på mitt jobb finns en eller t två biltvätthallar där man kan stå. Varför inte stanna kvar en eftermiddag och tvätta av den här då? Ingen hyra/timme att betala och vi vet vad vi använder. Nya svampar osv. Jag hoppas maken också tycker det är en bra idé. Synd att bilen kommer att bli lika skitig igen så fort vi kör hem. :(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards