Alla inlägg den 9 november 2007

Av Patricia - 9 november 2007 12:12

Redan fredag igen, men jag välkomnar det med öppna famnen.

Jag är rejält trött. Jag är fortfarande svullen i vänster öra så jag hör sämre och känner mig lite bedövad. Snuvan börjar mer och mer ge sig (peppar, peppar & knackar i bordet). Men jag är som sagt fortfarande jättetrött.

Hade någon sagt till mig att jag fick åka hem nu med full betalning hade jag mer än gärna gjort det. Hem, krypa ner under täcket och sova sött i några timmar.



Det var många spänningar, mycket ångest  och nervositet som släppte igår. Det gör dock att mycket av min trötthet beror på det. Det är inte kul, men det är ok. Jag kan pusta ut lite, och det har jag gjort. En jobbig del klar. Jag får fortsatt hjälp.



Nästa steg är att försöka hitta ett nytt jobb. Gärna fast. Jag förlitar mig inte på att rekryteringsföretaget vill anställa mig fast.

Maken har lovat mig att hjälpa mig att uppdatera mitt CV och personliga brev i helgen. Jag funderar även på att skicka det till min svåger som jobbar med sådana saker. Ju bättre det ser ut desto större chans har jag kanske att bli kallad på intervjuer.

Och det är jobbigt att söka jobb, men jag känner mig mer stärkt nu, vilket är skönt. Och jag har människor i min närhet (både fysiskt och genetiskt) som tror på mig, vilket är skönt. Det här ska jag klara. Jag är en tillgång (så länge jag får vara frisk).



IVF hade vi tänkt från första början att göra nu i november. Men det är inte läge för det nu. Sen blev det uppskjutet till januari, men det har jag kommit fram till att det inte är så lägligt heller eftersom vi ska göra om köket i början på februari. Så i februari/mars ska vi ta och göra ett nytt försök.



Så att så ser läget ut här just nu.

Jag tränar på att:

* lyssna på mig själv

* inte nervärdera mig själv - jag är lika mycket värd som alla andra

* tro på folks ord

* ta en dag i taget

* bara vara ibland. Jag måste inte vara duktig hela tiden



Det är många andra saker också som jag tränar varje dag. Mycket som har samband med min ångest. Men jag kämpar på, och oftast går det faktiskt ganska bra.

Det här ska jag klara. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards