Alla inlägg den 22 november 2007

Av Patricia - 22 november 2007 21:17

Idag när jag kom hem fanns ett jättefint kuvert till mig bland posten.

Och kortet var ännu finare än kuvertet. Det var från Elle som har Minelle. Ett jättevackert i bruna toner där det stod att hon tänker på mig.

 

 

Jag blev så otroligt glad och rörd. Att någon tar sig tiden att göra ett kort för att göra mig glad när det inte är min födelsedag eller jul är så ovanligt för mig. Det betyder så oerhört för mig och får mig att kämpa ännu mer för att bli "frisk" igen och klara av det jag innan faktiskt fixat.

 

 

Så tack Elle! Det var ett underbart vackert kort och det var guld värt! Speciellt idag när jag hade haft ett jobbigt men bra samtal. KRAM! 


 

Och naturligtvis ska jag visa upp kortet. Jag ska skanna in det imorgon eller i helgen så ni besökare får se. 

Av Patricia - 22 november 2007 15:42

Jag är hur trött som helst på eftermiddagarna!

Igår powernappade jag och det behövdes verkligen.

Och jag känner samma sak idag. Jag har verkligen problem att hålla ögonen öppna, oavsett vad jag än hittar på. Inget håller mig vaken!



Jag har druckit te och kaffe.

Jag har ätit clementin.

Jag försöker aktivera mig.

Inget hjälper.



Jag går och lägger mig tidigare på kvällen och får mer sömn. Ska det göra mig tröttare?



Och ovanpå detta är det samtalsdags idag. Dags att redovisa min lilla läxa. Ska ta och skriva ut den strax så att jag inte glömmer det sen.

Av Patricia - 22 november 2007 08:53

I helgen har Trädgårdsföreningen i Linköping en liten julmarknad.

Det skulle kunna vara mysigt att gå på om vi har tid och om vädret inte är för dåligt. Strosa omkring, hålla handen, pussas ibland, titta på det som finns, mysa.

Visst låter det härligt?! :)



Sen den 4-5/12 har Gamla Linköping öppet för lite jul. Det var längesen jag var där och kollade. Det kanske hade varit något. Får som man orkar efter jobbet.

Av Patricia - 22 november 2007 08:51

På RixFM spelades en ny låt från Anna Books senaste skiva.

Herregud vad det lät illa.  Hon är verkligen överskattad som artist!

Måtte den inte bli en dänga som spelas mycket i radion. Då kan man verkligen tala om radioplåga.

Av Patricia - 22 november 2007 08:13

Jag har läxa till dagens samtal.

Jag ska anteckna om mitt kontrollbehov. Och det har jag gjort.

Jag tror t o m att jag behöver lägga till någon sak idag. Som om de saker jag skrivit upp redan inte räckte.

Men jag är supernöjd att jag gjort min läxa. Men det är sällan jag inte gjort den, vad det än gällt. :) Jag är ju så himla redig. :)

Av Patricia - 22 november 2007 08:06

För fjärde kvällen i rad hade/fick jag, igår när jag gick och lade mig, sura uppstötningar. Jag var hur trött som helst när jag lade mig ner, men det gick inte att ligga ner till sist och maken fick gå ner och göra en tunnbrödsmacka till mig. När jag väl ätit mackan var jag mer eller mindre klarvaken och desperat. Jag behövde ju sova!



Tyvärr har natten inte gett mig den vila jag behöver. Hela höger sida i bihålorna blir täppt varje natt. Så ikväll måste jag komma ihåg att ta nässpray. *suckar*



Det var tungt att komma upp imorse. Mörkt och grått ute. Blött. Maken trött, minstingen trött och kelig, jag trött. Jag ville verkligen inte gå upp. Men är så illa tvungen.



Nu är jag på jobbet. Måtte inte denna dag bli lika seg som igår. Tur att jag har sysselsättning med mig. ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards