Alla inlägg under augusti 2007

Av Patricia - 23 augusti 2007 08:33

Imorgon är det lönedag. :)

Och då funderar jag på att ta en liten runda och kolla om jag kan hitta lite nya, fina kläder. Det hade varit så trevligt. Något att känna sig söt i. :)

Och eftersom jag fick lite mer i lön än vad vi trodde så kanske jag kan vara värd det, även om vi ev har bilen att laga. Det beror ju på vad verksta'n säger.

Av Patricia - 23 augusti 2007 08:26

Igår hade jag en bra pysselkväll.



Recepttavlan är mer eller mindre klar nu. Jag ska köpa ram på onsdag när vi ska till IKEA. Sen när jag monterat den ska några sista saker fixas. Och eftersom jag vill göra några recepttavlor ska vi passa på att köpa så många ramar + någon extra så att man inte riskerar att de är slut sedan eller inte får i samma ton på ramen.

Jag blev jätteglad då maken tyckte att det blev jättefint.



Och ännu ett kort är klart som jag ska lämna till en pysselaffär. Maken tyckte det var jättefräckt. Det var olikt mig i utformningen, men jag blev nöjd med de stämplar jag hade att tillgå med just då. Förhoppningsvis ska jag få fler idag så att jag verkligen kan börja leka. Min tanke är att lämna ett gäng kort på tisdag nästa vecka för att få min dom. Duger jag? :)



Jag ska ta och fotografera det ena kortet idag så att jag har det dokumenterat. Så småningom ska det läggas upp på min pysselblogg. Ska ta foto på lite Tildafigurer också som jag sytt. 



Får inte glömma att göra ett födelsedagskort till en kompis som fyller 29 på onsdag. Så det har jag också att göra i helgen. :) Mysigt.

Av Patricia - 22 augusti 2007 15:09

Det finns så mycket jag vill ha.

Framför allt gäller det stämplar. Det finns så många fina. Jag vågar knappt tänka på hur mycket pengar jag lätt skulle kunna spendera, eller hur fina saker det skulle kunna bli av det. :(

Av Patricia - 22 augusti 2007 10:54

Nu har jag beställt tid till frisören. Nu på fredag 16.45 ska jag klippa mig. Om det sen blir topparna eller till kort page igen vet jag inte än. Men det ska bli skönt att bli lite ompysslad iallafall.



Sen ska jag bara komma ihåg att lämna tillbka boken jag lånat av min frisör. :)

Av Patricia - 22 augusti 2007 10:37

OM jag skulle skita pengar, skulle jag vilja ha de här väskorna, båda två, i de färgerna.

De finns till försäljning på www.scrapnet.se. Synd att de är så dyra bara. 1490:- för den stora och 700:- för den lilla.



Dock finns en minivariant som är betydligt billigare. Frågan är om man kan hitta liknande i någon affär på stan eller så. För jag gillade inte färgställningarna på minivarianten.

Av Patricia - 21 augusti 2007 11:34

Nu har vi varit på sjukhuset.

Vår läkare tyckte att det är ok att göra ny IVF när vi känner för det.

Det finns en liten förhöjd risk eftersom jag haft utomkveds tidigare, men fortfarande är riskerna väldigt små. Men vår läkare ska kolla med operationsläkaren för att kolla om hon kommer ihåg hur det såg ut när hon opererade och om hon ger klartecken.



Mycket diskuterande om antal embryon, hur det går till (tydligen FET där vi går efter min ägglossning, tinar embryona och in med dem) och hur vi ska göra med kontroller och dylikt.

Vår läkare tyckte att kanske köra blodprov och ev VUL två gånger varje vecka tills vi är säkra. Förlossningsavdelningen har tydligen ännu bättre ultraljudsutrustning som vi ev skulle kunna använda vid dessa besök.



Så just nu känns det jättebra. Spänningarna släpper mer och mer och jag känner att tårarna inte är långt borta. Men det känns ljus. Dimman och mörkret har lättat och jag kan se fram emot hösten på flera nivåer.



Tack till er som hållit tummarna. De hjälpte.

Av Patricia - 21 augusti 2007 09:19

Det är kanske inte det smartaste att jag är på jobbet idag, men det smidigaste. Egentligen skulle jag nog behövt en dag till hemma, men eftersom det är smidigare för maken att hämta mig på jobbet när vi ska till sjukhuset istället för att åka hem om och hämta mig är jag därför på jobbet idag.



Det var kämpigt att ta sig till min plats, men jag lyckades. Nu sitter jag här, men vågar knappt rör mig, även om jag vet att jag måste för att inte stelna till.



Om 30 minuter hämtar maken mig. Vi får ju räkna med att det tar lite längre tid för mig att förflytta mig idag än vanligt.

Uppdatering om läget kommer när jag kommit tillbaka.

Av Patricia - 20 augusti 2007 19:44

Imorgon är en avgörande dag i våra liv.

Imorgon får vi reda på våra ev chanser att ev kunna bli föräldrar i framtiden, eller om det är dags att slå igen den boken och börja på en ny.

Det ironiska är att imorgon är det exakt ett år sen första äggplocket.

Jag är beredd på att det blir negativa besked imorgon. Att riskerna är för stora och att de rekommenderar att vi låter bli. Att de tre embryona i frysen aldrig får en chans. Att vi inte kan bli biologiska föräldrar, eller ens föräldrar alls eftersom jag inte tror att jag klarar den psykiska påfrestningen med en adoption.

 

 

Tankarna samlar sig mer och mer och så gör även nervositeten. Det är jobbigt. Ångesten knackar på min axel då och då idag för att göra sig påmind. Nej, jag har inte glömt dig Ångesten. Var inte orolig. Du är med mig varje dag och så även imorgon.

 

 

Jag befarar alltid det värsta innan jag vet med besked. Trots detta kan jag ändå bli besviken när jag får det negativa beskedet. Och tyvärr tror jag att vi får negativt besked imorgon. Men hur jag kommer att ta det vet jag inte. Det jag vet är att jag och maken får orka oss igenom det också om jag nu skulle ha rätt. Jag tror en viss lättnad kommer att infinna sig om det skulle vara så. Jag behöver inte undra eller hoppas längre på att få bli mamma. Men samtidigt kommer en stor sorg att infinna sig. Inget barn som kommer att kalla mig mamma, inget band till något som är en del jag en del maken. Ingen liten minivariant av oss som busar med sin pappa. Ingen som man kan sitta och titta på i oändlighet med all kärlek som finns. Ingen vi kan kalla vår son eller dotter. Alla böcker och annat som vi har kommer till ingen nytta. Den lilla grönvita bodyn kommer aldrig att fyllas med mysig bebis.

 

 

Usch jag både vill och inte vill möta morgondagen. Men det är trots allt bäst att få veta vad som gäller.

Men ni som läser, håll gärna tummarna för oss imorgon 10.30 Det lär behövas. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards