Alla inlägg under oktober 2006

Av Patricia - 16 oktober 2006 18:30

Jaha. Då var det en ny vecka. 42 i ordning detta år.En intensiv dag har det varit. Jag har jobbat från 7.40-16.45 och har haft ca 20 minuters rast totalt. Himmel vad jag vill byta arbete bara av den anledningen. I ett har det gått. Och eleverna har inte varit så roliga att ha att göra med. Dessutom börjar verkligen barnförkylningsperioden nu. Tre elever sjuka redan på morgonen, en fick gå hem och en mådde ganska dåligt hela dagen, men skulle absolut inte gå hem.Jag har fått tag på RMC idag och har fått en telefontid med en läkare på torsdag. Jag bad att få veta lite om hur stor risken är för mig att jag drabbas av utomkvedshavandeskap igen. Vi har ett gratisförsök till och om vi ger oss på det igen (vilket det lutar mot) blir det i januari någon gång. Det låter ganska skönt.När vi var på väg hem ringde bilverkstan och undrade om vi förbetalt bilbesiktningen på onsdag. De är nämligen så att vi har en tid för besiktningen, som ligger alldeles i närheten av verkstaden och tanken var att jag skulle svänga förbi på onsdag efter jobbet, hämta bilen och besiktiga den för att sen lämna den på verkstan igen. Men han på verkstan tyckte att de kunde åka med den så slapp jag köra inom dem. Det tyckte jag var väldigt gulligt av dem, så vi ska kolla upp betalning samt tid och höra av oss till dem imorgon.Strax ska jag sätta mig och jobba lite till. :( Ska ta och skicka iväg en ansökan till ikväll till ett nytt jobb jag hittat. Jag måste ifrån mitt arbete.

Av Patricia - 15 oktober 2006 20:45

Det blev en ganska mysig söndag. Jag har gjort 21 halvfärdiga julkort. Jag har sytt på knappar på ullväskan min underbara moder tovat till mig. Jag har lyssnat på några program av "På minuten", som är ett underbart program.http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=1307Vi har ätit tacos till middag och nu ikväll har maken gjort slingor i mitt hår. Det blev jättefint och jag är supernöjd.Just nu är det Parlamentet på TV4 och Johan Glans är i sitt esse. :)Efteråt blir det nog att stryka lite gardiner och hänga upp i vardagsrumsfönsterna så det blir ännu mysigare nu när det är höst. Året runt hänger det kappor i fönsterna eftersom vi inte har så stora fönster, men på vinterhalvåret hänger jag även upp längder som gör det ännu mysigare tycker jag.Till sist ska jag lägga fram kläder till imorgon. Det blir en snäv klänning, stövlar och ev kofta.Sov gott

Av Patricia - 15 oktober 2006 13:50

Nu har jag gråtit en del och pratat med make och föräldrar. Det blir pyssel och bara roliga saker idag! Mamma kommer ju hit v.44 och då ska hon hjälpa mig med saker som inte blivit gjorda. Jag måste fortfarande lyssna på kroppen och inte ta ut mig. Så nu sitter jag faktiskt i pysselateljén med datorn på skrivbordet och är redo att pyssla. Först ska jag sy i knappar i en väska eftersom jag förlängt axelremmen. Sen blir det lite julkort och förhoppningsvis även lite annat. Sen ska maken göra slingor i mitt hår. :)Så efter många tårar och rådgivning mår jag lite bättre.

Av Patricia - 15 oktober 2006 11:14

De få som läser min blogg måste tycka att jag är fullkomligt knäpp. Så här kommer ytterligare en knäpp egenskap jag har, som jag önskar att jag inte hade. Jag måste förtjäna att göra roliga saker och då måste jag ha gjort tråkiga saker först och helst alla. Jag tror att de flesta kan räkna ut att det är sällan jag får göra roliga saker då. Som t ex igår. Jag skulle flytta kläder och rensa en bokhylla samt en hurts innan jag kunde pyssla. Kläderna är fortfarande inte flyttade och jag vill verkligen pyssla. Dessutom måste jag nog tyvärr jobba lite, vilket jag inte vill. Och inom mig håller nu denna kamp på: ska jag göra det som jag borde göra, eller ska jag mysa och pyssla istället? Dessutom ska vi ju på opera och det måste ju ses som något roligt. Ska jag då ta hänsyn till att det är roligt och inte unna mig mer roligt idag och ägna mig åt jobb och flytta kläder?Jag vet att man skulle kunna dela upp det att man gör lite tråkigt och lite kul, men jag har svårt att bara göra lite, utan vill gärna bli färdig med det jag håller på med innan jag övergår till nästa sak.Men som det känns nu blir det nog pyssel efter frukost, som maken håller på att göra nu. Han sov länge idag och jag ville inte äta själv, så jag har tittat på tv och kelat med minstingkatten i sängen i väntan på att han skulle vakna.Det känns snart som att jag borde söka hjälp för alla mina knäppa sidor.

Av Patricia - 14 oktober 2006 21:14

Ikväll har jag tonat håret. Nu är det mörkbrunt. Jag har så jag kan tona lite ljusbruna slingor. Maken får hjälpa mig med det sen. Det viktigaste var att tona det så det är jämnt och fint igen.Det blev även förändring när vi gjorde mat. Vi brukar köpa vitlökskryddade biffar och till det brukar det bli potatisgratäng eller klyftor, bearnaisesås och sparris. Men idag kände jag för att ändra lite, så det blev hasselbackspotatis och grönsakslåda i ugn bestående av morötter, squash, purjolök, färska champinjoner och paprika. Bearnaisesås blev det ändå, för vi glömde att köpa ingredienser till tzatsiki. Det blev iallafall jättegott och maken mumsade ivrigt och glatt i sig maten vi lagat tillsammans.I eftermiddag har jag rensat nästan alla lådor i en hurts som ska slängas då den är nerkissad av katter. Dessutom har jag tömt en halvhög bokhylla som står i arbetsrummet. Det blev lite trångt i pysselrummet med alla saker, men det får vara så så länge. Det kan jag stå ut med. :)

Av Patricia - 14 oktober 2006 11:13

Idag vaknade jag, för första gången på väldigt länge, utvilad. En kanske knäpp och konstig teori om varför är den att vi bytte mitt täcke igår från det tunna sommartäcke till mitt duntäcke.Jag sov ända till 8.40, vilket är ovanligt för mig. Inte det minsta stelhet kände jag av och det var en underbar känsla. Jag läste ut en bok och hade två av tre katter hos mig i sängen.9.35 väckte jag maken och vi låg och myste en stund. Vid 10 hade vi masat oss upp och katterna fick komma ut. De är entusiastiska över att få komma ut och står nästan på varandra vid altandörren, men har inte lika brått ut sen då det är lite kyligt. De verkar lite chockade att det inte längre är sommar och varmt. Jag tror att de och maken sörjer försvinnandet av sommaren lika mycket.Nu har vi ätit frukost och jag har gjort en liten inköpslista inför shopping av mat. Det är tack o lov inte mycket vi behöver, så jag hoppas att det ska gå ganska snabbt och smärtfritt.Idag hoppas jag hinna flytta resten av mina kläder (utom långa klänningar eftersom vi bara har den höga garderob till långa kläder) till pysselgarderoberna, rensa vidare i arb.rummet samt pyssla lite. Det enda jag hoppas nu är att min mage ska lugna sig lite. Jag tror inte den tål ciabattabröd, vilket är himla sorgligt om så nu är fallet. Jag får magknip varje lördag efter frukost och då har vi ätit ciabattabröd. :( Men men, det är inte mycket annat att göra åt det än att sluta äta dem.Igårkväll var jag verkligen trött. Det fanns inget vidare på tv (som vanligt) och jag låg och slötittade. Vid 23-tiden gick jag upp och lade mig och maken kom upp efter några minuter. Nyfiken som jag är, slog jag över för att se om det var någon bra porr på Hustler, och det var det faktiskt. När kanalen ändrades dit var det en sexig blondin som blev knullad och hon fick härliga fontänorgasmer. Ojojoj, vad jag blev upphetsad. Det tog inte många minuter alls. Avundsjuk var jag också. Jag vill också kunna få sådana fontänorgasmer, men vi har inte lyckats få till dem, även om maken läst och vi har testat. Vi får väl fortsätta experimentera. :)Det tog inte lång tid för maken att bli upphetsad heller och snart var vi igång med att knulla. Vi har fantastiskt bra och skön sex, vilket är så underbart då vi faktiskt varit tillsammans i snart 9 ½ år. Dock är jag lite besviken nu eftersom jag verkar ha svårare att få orgasm efter graviditeten, men det får jag arbeta upp igen. Jag vet att det var så efter förra graviditeten också, så jag vet att det blir bättre. Men när jag väl får orgasmer är de oftast underbara. Kanske inte lika intensiva som förr, men oftast lite längre så jag klagar inte. :)Solen orkar ta sig igenom molnen, än så länge iallafall och jag är glad. Det är helg och maken slipper jobba i helgen. Nu ska jag gå och pussa på honom och berätta (åter igen) hur mycket jag älskar honom. :)

Av Patricia - 13 oktober 2006 15:15

Så var det äntligen helg!Det var en intensiv dag på jobbet. Eleverna var ganska jobbiga och jag var ganska spänd och hade huvudvärk när jag slutade idag.När jag kommit ca 8 km från jobbet ringde lagledaren och undrade var jag var. Då hade jag (och en annan lärare från en av parallellklasserna) glömt att ställa iordning det klassrum som varit teater i två dagar. Så det blir att få åka extra tidigt på måndag morgon för att ställa iordning. Det blir tyvärr bara molnigare och gråare hela tiden. Det var ju så soligt innan.När jag kom hem hämtade jag posten. Ingen avi från Panduro Hobby idag heller. :( Nu har jag väntat sen den 15/9 på den senaste Tildaboken. Senaste beskedet var att jag skulle få hem den denna veckan, men tyvärr inte det heller.Sen har jag tömt diskmaskinen, diskat, torkat av spisen, torkat kattkiss vid frys och tvättmaskin, rensat de tre kattlådorna på nedervåningen, plockat undan tvätt, bäddat, slängt post, ringt bilverkstan och nu sitter jag här. Nu väntar jag bara på att maken ska ringa och berätta när jag ska hämta honom vid stationen. Vi hoppas han kan sluta lite tidigare idag. Stackarn har verkligen slitit i veckan.Ikväll blir det nog lugnt. Jag har ingen aning om vad vi ska äta. Kanske varma mackor skulle kunna locka.Jag undrar om vi har någon film vi kan titta på.En liten brasa i kakelugnen, lite tända ljus och mys blir nog bra. :)

Av Patricia - 13 oktober 2006 06:44

Sista arbetsdagen den här veckan. Åh så skönt!Idag är det tänkt att jag ska sluta kl 13.30 Jag ska ringa maken på väg hem och se om han har installerat klart till en kund. I så fall ska jag hämta honom på väg hem och vi ska hem och bara vila och ta det lugnt.Ha en underbar fredag! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards