Alla inlägg under oktober 2006

Av Patricia - 7 oktober 2006 13:17

Nu så har jag varit duktig. Jag har skrivit om mitt personliga brev, som behövs när man söker arbete. Maken hjälpte mig att omformulera några saker så att det lät ÄNNU bättre. ;)Sen har jag skickat två ansökningar. Jag vill verkligen inte vara kvar där jag arbetar nu, och eftersom jag inte längre är gravid så är chansen större att något företag är intresserad av mig och vill förhoppningsvis anställa mig.Jag känner mig jätteduktig som faktiskt tagit dessa steg och försöker ta mig ur den situation som jag inte mår bra i.Sen har jag även suttit lite med julkorten nu. Jag har försökt att måla med akvarellpennor och sen använda vatten och pensel för att "smeta" ut färgen. Men det blev inte så bra som jag hade hoppats på. Dessutom hade jag endast 12 pennor, vilket inte räcker länge. Så det blir att handla akvarellfärger i bokhandeln sen/snart.Det som däremot inte känns bra alls var att tanken var att vi skulle ut i garaget idag för att flytta ved och möbler och få ordning i garaget. Men jag har haft huvudvärk och varit stel i axlarna och båda har känt oss lite hängiga. Jag hoppas vi kan göra det imorgon eftersom maken måste arbeta nästa helg.Och vad ska vi äta till middag idag? Ingen lätt fråga. Kom gärna med goda förslag.

Av Patricia - 6 oktober 2006 19:22

Jag kom aldrig ut efter frukosten. Min chef ringde och sa lite klumpiga saker om när jag kommer tillbaka på måndag. Detta gjorde att jag blev ganska ledsen och den energi jag hade försvann.Jag ringde lite senare till mina föräldrar och gratulerade på bröllopsdagen. Det blev ett lång samtal eftersom de frågade hur jag mådde och hur veckan varit. Ingen bra idé.I eftermiddag har jag gjort nästan 5 liter chili con carne som vi nu ätit till middag. Den blev jättegod. Till dessert har jag gjort en stor form rabarberpaj och till den blir det kaffe och te samt glass. Det ska bli gott. När maken kom hem var allt färdigt. Jag hade dukat mysigt med lite annat porslin än vanligt samt tänt en massa ljus runt om i vårt lilla vardagsrum. Så det känns bättre nu. Vi får se om vi hittar någon bra film vi kan titta på ikväll medan vi mumsar på rabarberpajen och njuter av varandras sällskap.P.s Jag har börjat så smått på julkorten. Supermysigt.

Av Patricia - 6 oktober 2006 11:08

Jag ger snart upp. När maken skulle åka till sjukhuset idag gick bilen sönder igen. Det är växellådan igen. Där stod han på Landbohovsleden och kom ingenstans. Som tur var hade inte grannen åkt än och jag fick springa ut i boxershorts och topp för att stoppa henne när hon var på väg. Hon fick åka till honom och bogsera honom till en bilverkstad. De vet inte när de kan titta på bilen så den får stå där.Själv fick jag ringa försäkringsbolaget och förklara situationen att bilen gått sönder igen och att vi behövde en hyrbil. Först tyckte han på försäkringsbolaget att jag skulle ringa runt till alla verkstäder för att se vem som kunde laga den först eftersom vi inte har rätt att få en hyrbil förrän den aktivt lagas. Jag fick då förklara att vi måste ha en SAAB-auktoriserad verkstad och att vår växellåda inte är en vanlig utan en som inte har en kopplingspedal. Så vi kan inte lämna in den var som helst och att vi vägrade att lämna den på BIVA eftersom de tar hurlösa priser och att vi inte skiter pengar. Han förstod mig till sist och om jag förstått det rätt så har vi hyrbil fr o m idag. Nästa samtal var till biluthyraren och gav honom alla mina uppgifter. kl 10 kunde maken hämta ut den. Det blev tydligen en Volvo S40. Det låter trevligt. Jag berättade att vi vill ha den till den 16:e och blir vår bil färdig innan så lämnar vi in hyrbilen då.Sen fick jag till sist ringa Bilbrodd och förklara att de är skitdåliga på att laga vår bil. Jag förklarade även tydligt att om det är samma fel som Bilbrodd fixade till tänker vi inte betala ett öre för den lagningen utan det får de stå för. Han fick numret till den andra verkstaden och skulle ringa och berätta vad de gjort med vår bil när de hade den inne.Maken missade sin sjukhustid, men de var jättegulliga och tog emot honom när han var klar med det andra.P g a detta har jag varit så arg och förbannad att jag putsat fönsterna invändigt i köket, rensat och städat lådorna i köket samt börjat plocka undan i garaget. Just nu är jag inne och äter lite frukost. Sen ska jag ut igen.När ska det bli lugnt och gå bra för oss? Förtjänar vi inte det efter allt vi fått gå igenom nu sen augusti?

Av Patricia - 5 oktober 2006 20:46

Nu har jag stickat klart en vit halsduk och en mössa. Det var första gången jag försökte mig på en mössa. Helt klart annorlunda och söt. Särskilt seriös är den inte, men ändå gullig. Lite stor så jag måste modifiera den lite. Får väl ta foto på den sen. :)Både igårkväll och ikväll har vi ätit kanelbullar efter middagen. Jag får nog baka lite nya i helgen. Är lite rädd att jag ska börja gå upp i vikt nu, vilket jag inte vill. Appropå det har jag gått ner 15 kg nu. Så nu har jag 10-15 kg kvar att gå ner. Det ska nog gå. :)Jag har fått mer och mer inspiration till årets julkort, vilket känns jättebra och kul. Imorgon hade jag tänkt försöka mig på att tova lite. Det ska bli kul. :)Nu ska jag pussa lite på maken, som är så söt och underbar.

Av Patricia - 5 oktober 2006 11:15

Jag hoppas så att vårt vatten blir godare och bättre. En kille har varit här idag och installerat ett avhärdningsfilter samt något som ska ta bort järnet i vattnet. Jag har varit i kontakt med företaget ett antal gånger denna veckan. Det var tydligen mycket svårt att skicka offert via mail. Dels att skicka till rätt adress och sen skicka rätt offert till oss. Så jag har ringt och ringt och de har skickat och skickat.Till sist fick vi rätt. 26900:- för filter. Usch så dyrt. :( Inte kul alls. Men nu hoppas vi på att vi ska få bättre och godare vatten. Några dagar skulle vi ge det innan det bör ha försvunnit.Sen ska vi hålla koll på att det finns avhärdningssalt i en behållare. Vi ska kolla lite oftare nu i början. Det bör ju inte vara så jobbigt.Killen som var här idag skulle även ringa elektriken om jordfelsbrytaren som slår av med små mellanrum. Jag hoppas det fixar sig det med.

Av Patricia - 3 oktober 2006 21:39

Då var man hemma igen efter ett besök i Kristinehamn. Maken skulle ha utbildning där och eftersom jag är sjukskriven följde jag med honom. Det var skönt att komma hemifrån lite, även om det bara handlade om ett dygn.Tyvärr hade maken uppfattat fel och trodde att han skulle vara där som idag och imorgon, men men det var lite fel. Han skulle vara där redan igår för att hålla i utbildningen idag. Så det blev lite stressigt med hyrbil, packning och mina kanelbullar som jag bestämde mig för att göra igår. Men vi hann. Jag packade och hann göra klart bullarna och vi åkte vid 14-tiden. Maken körde och jag var kartläsare. Vi körde bara fel en gång och det var bara en liten bit. :)Vi fick jobba ganska länge igår eftersom allt inte fungerade som det skulle. Vi fick bo i en övernattningslägenhet och gick ut och åt på närmsta pizzeria. Efter vi ätit gick vi en liten runda och kollade in affärerna som fanns där.Men trots att det var skönt att åka bort så är det ändå otroligt skönt att vara hemma igen.Ikväll har jag tänt ljus och eldar i den nysotade skorstenen. Så mysigt så. :)Borta bra, men hemma bäst.

Av Patricia - 2 oktober 2006 09:24

Idag har jag fått tag på sotaren. De verkade ha "glömt" oss men ska komma imorgon och sota så vi får använda vår fina kakelugn igen.Jag har även skrivit ut ett brev till svenska kyrkan om att vi vill träda ur. Så det ska bara skrivas under så ska vi posta det så det blir gjort.Jag har tagit fram jäst och margarin och ska strax sätta igång och baka kanelbullar. Jag hade tänkt att vi (om jag kan följa med. Det hänger på grannarna) eller iallafall min man kan få med sig kanelbullar ikväll eftersom han ska åka till Kristinehamn för att utbilda lite folk imorgon. Jag tänkte det kunde vara mysigt att få byta miljö lite även om jag blir själv mycket. Så jag hoppas att grannarna kan släppa in sotaren imorgon bitti samt mata våra katter.Det är grått och jag och hankatten låg i sängen och lyssnade på hur det smattrade rejält mot taket imorse efter det att maken åkt till jobbet. Men det spelar ingen roll hur vädret är utomhus. Får jag bara följa med skiner solen så starkt inombords att jag nästan behöver solglasögon. :)

Av Patricia - 1 oktober 2006 18:40

Jag känner mig verkligen deppig. Det känns som om jag bara vill börja tjuta och det är jättejobbigt. Jag har svårt för att le och vill bara gå och lägga mig. Sov en stund innan för att hoppas att det skulle hjälpa lite och få mig lite mer utsövd samt lite gladare, men det hjälpte inte.Har äntligen kopplat ihop två fönsterlampor som nu hänger i pysselateljén. Maken var jättegullig och hjälpte mig. Det kändes skönt att de äntligen är uppe.Maken ringde sin bror idag. De fick ett positivt gravtest i onsdags och hon mår hur bra som helst. Hon känner ingenting. De ska på ultraljud den 18/10. Är glad för att de lyckas, men känner ändå att det är orättvist. Inte orättvist att de lyckas och vi har misslyckats. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Läser ju andra bloggar där folk kämpar för att få barn och heller inte lyckas, så jag vet att vi inte är ensamma. Men det känns ändå orättvist. Det kanske inte är konstigt att jag känner mig så otroligt låg. Sen känner jag mig besviken på mig själv för att jag inte bakat kanelbullar idag. Jag ville verkligen göra det men jag har verkligen inte orkat eller känt för det idag och då känns det som att det är risk att det bara blir katastrof. Jag hoppas kunna baka imorgon. Jag hoppas att middag och en rolig film kan pigga upp mig lite.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards