Direktlänk till inlägg 2 januari 2007

Själv hemma igen

Av Patricia - 2 januari 2007 09:03

Idag började maken jobba igen. Lite trist kan jag tycka, eftersom det känns som att han inte är ordentligt utvilad. Men men. Det blir väl att gå och lägga sig tidigare om kvällarna nu igen och inte ligga och titta på tv (förlåt baby. Det var mitt fel inatt).Vi kom upp hyfsat i tid ändå idag, även om vi var trötta. Han skulle som sagt jobba och jag skulle köra grannarna till stationen. Han kom iväg vid 7.45 och jag gick över 8.10 Det kändes som om jag körde upp när jag körde dem till stationen. De berättade om alla reglage (som jag glömt sen vi lånade bilen förra gången, vilket var läääängesen) och jag var lite nervös att jag skulle få motorstopp. Men det gick så fint så. De fick med sig alla väskor och varsin kram av mig. Sen bar det hemåt igen för min del.Väl hemma igen tömde jag diskmaskinen och tog itu med allt som stod på diskbänken, samt spisen. Jag har lagt i en tvätt och när jag bloggat och kollat mail ska jag ta itu med vardagsrummet: torka av soffbordet, skaka löparen och rätta till kuddar m m. Innan jag åkte med grannarna sopade jag hallgolvet och kring granen.Jag känner mig pysselsugen idag, vilket glädjer mig oerhört. Så det ska jag se till att göra också idag. :)Så länge mensen inte kommer idag kan det här nog bli en bra dag. För att förebygga de smärtor som jag VET kommer (och redan känt en bråkdel av) har jag redan tagit en värktablett.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards