Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Patricia - 3 januari 2007 18:31

Då har jag arbetat för sista gången på skolan, där jag inte skulle vilja sätta mitt barn för alla pengar i världen.Jag hade överlämnande till min "vikarie". När jag var färdig med henne var hon helt slut. Det var mycket information som vi skulle gå igenom och som hon behövde veta om hur klassen funkar.Jag fick reda på att när min efterträdare fått ut sin examen har hon 180:- mindre än jag i månaden. Hon är då nyexad och jag har jobbat i 5 ½ år. Till vilken nytta kan jag undra? Jag längtar såååå efter att få fast anställning någon annanstans så jag kan be dem dra åt helvete, för det kommer jag att göra!Dessutom när vi stod där inne hos rektorn, berättade hon att även om man jobbade och var en bra lärare, var det inte säkert att man fick löneförhöjning och var delaktig i potten. Vad är det för jävla skitsnack? Och varför sa hon det när jag stod där? Jo, den nya kommer inte att inbegripas i lönesamtalen i vår, men eftersom jag jobbat i höstas, inbegrips jag där, även om jag är tjänstledig då jag ska ha ut min semester sen i pengar i sommar. Ni kanske kan räkna ut att att jag inte tror att jag kommer att få en enda krona mer i lön. Och som vanligt köper jag inte henne urkorkade argument. Jag tror aldrig jag har känt mig så lite värd, t o m totalt värdelös, som de får mig att känna mig när jag är där! Det är helt sanslöst. Vissa borde inte få vara chef!Jag lämnade mina nycklar. Det kändes bra.Innan jag gav mig iväg, gick jag och hämtade två spel som jag tillverkat själv. Det fanns ingen anledning till varför de skulle få behålla det jag slitit med.Så nu har jag gjort mitt där!Bye, farväl, adieu.Jag tänker aldrig åka dit igen!Nu börjar mitt nya liv. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards