Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Patricia - 24 januari 2007 23:42

Medan maken satt och försökte lösa MSN-problemet satt jag mittemot honom och tittade lite förstrött runtomkring mig. Hittade då en ringbok i mitt tidningsställ. Det är verkligen inte världens snyggaste bok. Den är köpt på Biltema för flera år sen. Den är lilamönstrad och har en schablon utskuren mitt på i form av en liggande giraff och i denna schablon har man satt tyg som ska likna giraffmönster. :)Nåja. Den är aldrig använd och OM jag får jobbet ska jag ha den till att skriva ner alla anteckningar och viktiga saker jag ska komma ihåg. :)

Av Patricia - 24 januari 2007 23:30

Ett av mina projekt jag ska ta itu med i dagarna är att rensa frysen.Varför detta undrar du kanske?Jo, för jag hade ju skrivit innan idag att vi skulle äta grönkålsoppa. Jag hade verkligen sett fram emot det och sett att vi hade ett paket i frysen. Perfekt!Tog fram paketet, hällde upp 8 dl vatten i en kastrull. I med buljong och började banka på grönkålspaketet för att få mindre bitar. Då upptäcker jag det pinsamma. Bäst före 05.2004 Jag skämdes verkligen när jag läste det och var verkligen tvungen att tänka till. Hur har detta paket kunnat ligga i vår frys i nästan 3 år efter utgångsdatum?Behöver säga att vi inte åt den?Jag hittade ett paket minestronesoppa som jag istället lade i buljongvattnet. Det blev gott det med, men det var ju inte det vi hade tänkt oss.Maken gjorde rabarberpaj med vaniljsås/grädde/visp till efterrätt. Det var gudomligt gott. Till detta blev det en mugg kaffe. Mat är gott. :)

Av Patricia - 24 januari 2007 23:23

och när man känner det kommer maken som på beställning och fixar iordning datorn.Denna gång gällde det MSN som vägrade att logga in mig, fastän allting var ok enligt den.Efter ca en halvtimmes fipplande fungerade det igen. Under tiden satt jag och skrev ner svar på frågor som jag drog ut inför intervjun. Många svåra men intressanta frågor. 54 frågor totalt, så det är lika bra att börja. :) Och vill nu inte detta företaget ha mig, har jag ändå nytta av frågorna OM något annat företag skulle vara intresserad av mig. :)

Av Patricia - 24 januari 2007 22:13

Maken och jag tittade en liten stund på P3 Guld på SVT1 (tror jag det var). Där skulle Lars Winnerbäck dela ut Guldmicken.Om han hade fel om fler ställen i Sverige vet jag inte, men Östgötaporten ligger inte i Mantorp, utan i närheten av Ödeshög.Är inte Lars Winnerbäck själv från Östergötland? Pinsamt i så fall. :)

Av Patricia - 24 januari 2007 16:13

Gick igenom sajterna jag sparat bland mina bokmärken. Det är så smidigt att man kan få upp alla bokmärken man samlat i en mapp i små flikar i webläsaren (använder Firefox). Så betar man av en efter en. Det sparar mig mycket tid och jag vet med säkerhet att jag gått igenom alla. :) Hittade ett jobb som jag sökte. När jag gjort det var det tänkt att jag skulle pyssla, men istället tog jag upp företagets hemsida och började gå igenom den och antecknade saker som jag tyckte var viktiga. Det blev en hel del anteckningar.Det känns jättebra att vara förberedd på att veta ganska mycket om företaget. Jag hoppas jag har något för det också bara. :)Punkterna/frågorna vid en intervjusituation ska jag snart sätta igång att gå igenom och anteckna. Maken ska sen hjälpa mig för det är alltid något man missar. Det är viktigt att få andas synpunkter på hur man är, som man själv kanske inte reflekterat över.Så det känns jättebra. :) Jag hoppas det bara är jag som är så förberedd till intervjun. ;)Nu ska det kelas med hankatten som är såååååååååååå kelig!

Av Patricia - 24 januari 2007 13:53

Jag känner mig jättenöjd med mig själv idag.Sen jag bloggade sist har jag åkt och solat samt promenerat med mina stavar 4,2 km på 45 min. På den tiden hann jag även prata med grannen, som meddelade att både han och frun var sjuka. Grannfrun hade tydligen fått hjärnhinneinflammation. Dock var det virusvarianten, så att "det ska inte" bli några bestående men eller förändringar. Det får vi verkligen inte hoppas.Hon får nu vila och äta smärtstillande.Till lunch blev det lite hemmagjord pizza. Till middag kommer jag att göra grönkålsoppa med ägg samt knäckebröd. Det ska bli gott.Solen skiner och himlen är blå. Det är kallt men underbart ute. Jag är glad att jag kom ut.Nu ska det läsas på lite om företaget, skrivas anteckningar samt frågor inför intervjun om en vecka. Sen ska det pysslas. :)

Av Patricia - 24 januari 2007 10:49

Jag gjorde kaffe och frukost till mig och maken imorse när vi steg upp. Jag plockade undan medan maken satte sig tillrätta för att jobba lite. Han jobbar hemifrån idag. Perfekt. Då har jag bilen och funderar på att åka och sola. :) Det kan jag ju göra så kan han ha lite koll på hankatten.Jag har plockat undan all tvätt. Det var verkligen en del.Jag har tömt diskmaskinen och torkat av spishällen.Jag har skrivit ut papper med tips på vad jag ska tänka på före, under och efter en jobbintervju samt vilka frågor som kan vara bra att ställa till företaget på intervjun.Det känns som att jag fått en del gjort redan. :) Det är härligt.Jag har en liten lista som jag går efter. Det är lite lättare för mig då att komma ihåg allt som jag ska/bör göra.Temperaturen idag ligger på ca -6 till -7 grader här. Ett litet molntäcke skymmer solen, men det är ändå hyfsat ljust ute. Det blåser knappt. En promenad kanske vore något. :)

Av Patricia - 24 januari 2007 10:48

Då har jag gjort tillägg min profil som jag skapade igår samt sökt jobbet jag hittade igår på den sajten.Jag har inga som helst förhoppningar om att jag ens blir kallad till intervju, men de tär värt ett försök.Nu känner jag mig liiiiite duktig. Ska gå igenom de andra sajterna snart också för att se om något kommit in idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards