Alla inlägg den 20 januari 2007

Av Patricia - 20 januari 2007 22:22

Det är plusgrader nu och det regnar. Det smattrar mot fönsterna. :( Hur deprimerande kan det bli? Jag har ju inte ens hunnit vara ute i det och njuta än. Bli kallt!Bli kallt!Bli kallt!Nähä. Får väl bara hoppas att inte allt försvinner eller att det snöar sen igen.

Av Patricia - 20 januari 2007 21:50

Kopierade detta från En Södertäljebos Liv II. Så här kommer lite mer om mig.Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa: 2st (1 USB-minne & annat)Vilken svordom använder du mest: faanÄger du en iPod: Ja, en vit. Vill ha en rosa. ;)Vilken tid är din väckarklocka inställd på: 06.00 på vardagarna. Maken stiger dock inte upp då.Hur många resväskor äger du: mellan 3 och 5 st tror jag.Använder du flip-flop's även när det är kallt ute: Jag har sandaler, men aldrig om det är kallt. Då blir det stövlar eller kängor.Var köper du dina matvaror ifrån: City Gross mestadelsSkulle du hellre ta bilden än vara med på bilden: Ta bilden – är sällan nöjd med hur jag blir.Har några av dina vänner barn: Jag skulle vilja säga de flestaHar någon någonsin kallat dig lat: Ja tyvärr. Ska dock tvätta bort den stämpelnVilken CD ligger i din CDspelare just nu: Viba Femba tror jag. Eller Real Group.Föredrar du vanlig eller chokladmjölk: Vanlig lättmjölk, iskall! Fast vågar inte dricka det. Är osäker på om jag är laktosintollerant.Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: NejNär var senast någon stötte på dig: idag, på MSN. Vad åt du till middag: Hemmagjord pizzaAnvänder du huvtröjor: Ja, när jag ska ut och promenera eller jobba i trädgården. Det klär mig inte så bra tycker jag.Kan du vissla: hyfsat, enligt mig själv.Har du någonsin deltagit i en demonstration: NejVem var den sista som ringde dig: min mamma, igårVilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält: Flumride. Vi åker bara till Liseberg. Dock var det längesen jag var där.Tror du folk pratar bakom ryggen om dig: Det tvivlar jag inte det minsta påVilket riktnummer befinner du dig i: 0142Tittade du på tecknat när du var liten: ja, redan då!Hur många syskon har du: 0Är du blyg inför det motsatta könet: *skrattar* ja, om killen är väldigt snygg. Fast det brukar släppa ganska fort.Äger du några band t-shirts: Inte en enda. Har aldrig varit min stilNär flög du senast: 1998 när vi flög till KinaHur många stolar står kring ditt köksbord: 5 st – tanken är att en av dem ska bort dock.Läser du för skojs skull: Absolut!Pratar du några andra språk: Engelska naturligtvis. Väldigt bra dessutom om jag får säga det själv. Förstår en del tyska och franska. Förstår danska ganska bra men kan inte tala så mycketDiskar du din egen disk: jajjemen. Men maken hjälper till. Den som diskar bäst är diskmaskinenHar du gråtit offentligt: ja, men kan inte komma ihåg när det var senast.Har du en stationär dator eller en laptop: vi har både och, men jag sitter mest vid min laptopFörsöker du alltid lära dig nya saker: jaaa. Livet vore jättetråkigt annars. Jag älskar utmaningar och blir uttråkad i längden om jag inte får lära mig något nytt.Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar: Jag både vill och inte vill ha en tatuering. Men jag kan inte bestämma mig för vad jag vill ha för tatuering, så det blir ingen.Tycker du att killen borde bjuda på första dejten: Det beror väl på vem som bjuder vem. Vill en kille ha ut mig på en date får han gärna betala. Vill jag bjuda ut någon får jag räkna med att stå för notan. Kan du kasta macka: Nej.Har du någonsin varit på Jamaica: Nej.Vad har du med dig in på bion: sällskap. Jag går aldrig ensam.Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet: Maskinskrivning eftersom jag spöade skiten ur alla andra i klassen. Matte var annars rätt roligt eftersom vi hade en jättebra lärare och jag och en klasskompis satt och busade under bordet.Gillar du att flyga flygplan: ja det gör jag, men samtidigt är jag jättenervös när man ska lyfta. Vilket peronlighetsdrag är ett måste hos en partner: Humor, eftersom jag har ganska sjuk humorHar du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv: nej. I mina ögon hör personlighet, intelligens och utseende ihop. Och är det en korkad men snygg människa, går personen ändå bort lätt.När sov du senast på golvet: Oj. Det måste ha varit på en turné till Stockholm för ca 6-7 år sen. Jag och maken var de enda med luftmadrasser och övriga 50 (ca) var jätteavis. Vilken är din favoritdrink: Makens improviserade med Malibu PeachGillar du din boende situation: Jag trivs jättebra. Vi har ett jättemysigt hus och omgivningarna är helt underbara.Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera: minst 6 timmar, gärna merÄter du frukost dagligen: till 99%. Ibland har det hänt att vi vaknat så sent att man frukosten blir lunch. Är dina dagar fullbokade och stressiga: Oftast inte eftersom jag inte gillar att stressa Vilken är din favoritfrukt: jordgubbarHur gammal blir du nästa födelsedag: 32 Tror du på liv på andra planeter: nejTror du att Gud är man eller kvinna: Tror inte på GudHur valde dina föräldrar ditt namn: Jag pratade faktiskt med mamma om det igår. Hon är osäker på hur de kom på mitt namn. Antagligen var det väl någon författare eller någon annan kändis då.Gillar du senap: Ja, mer och mer. Helst Förslövs senapSkulle du någonsin hoppa fallskärm: Aldrig.Sover du på sida, mage eller rygg: På sidan, kramandes en kuddeTycker du om att krama folk: väldigt mycket. Jag är en kramig tjej.Skulle du säga att du är trendig: *skrattar* Nej, och kommer aldrig att vara heller. Jag kör min stilÄger du en digitalkamera: Ja.Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars: Yoda helt klart. Han tar det lugnt, har en underbar röst, är vis och har en ordföljd som är fantastiskt charmigTycker du att du är attraktiv: Emellanåt. Ikväll definitivtVad är du allergisk mot: Överkänslig mot nötter, halm, gräspollenFår du dåligt samvete efter du ätit kött: Oftast inte. SällanOm du var född av motsatt kön, vad hade du hetat: Jag vet vad, men vill inte berättaSå där. Då har jag berättat lite mer om mig själv.

Av Patricia - 20 januari 2007 21:24

Såg precis ett halsband jag skulle vilja försöka göra själv. Problemet är att jag inte har tillräckligt med pärlor att försöka göra det själv. Jag har inte nylontråd heller. Men när jag får pengar igen, ska jag köpa pärlor i olika rosa nyanser och lite vita också och göra ett sådant halsband. Det turkosa, som här på bilden, var också jättesnyggt. Ett sådant kommer jag nog också att göra. Jättetuffa. :)

Av Patricia - 20 januari 2007 21:14

Hur skulle det bli i USA om Hillary Clinton vinner presidentvalet 2008?Skulle det bli annorlunda med en kvinna som styr ett sådant land?Jag ska erkänna att är ganska nyfiken på att vilja se hur det skulle gå.Sen ska jag villigt erkänna att jag inte har en aning om vad det är hon står för eller vad det är hon vill och strävar efter. Men det lär vi nog få reda på med tiden misstänker jag.

Av Patricia - 20 januari 2007 20:03

Det är näst sista programmet av "på spåret". Dagens gåta är "nästan blunda". Min gissning på detta är Kisa.Vi får väl se om jag har rätt strax innan kl 21.Jag hoppas dessutom att tjejen brevid Tomas Pettersson inte klänger på honom så fort de får rätt på en fråga som hon gjorde förra gången vi tittade.21.09 - jag hade rätt. Det var lite väl lätt ledtråd idag. :)

Av Patricia - 20 januari 2007 18:44

Det blev ett bad för mig med. Det var underbart. Rakning blev det också.Har klätt mig lite fint och, hör och häpna, t o m sminkat mig, fastän vi inte ska någonstans.Jag känner mig, för första gången sen nyårsafton, läcker och även sexig. Vilken underbar känsla. Den har jag inte varit bortskämd med på länge.Maken är i full gång med att förbereda till kvällens pizza. Det doftar jättegott och degen står och jäser.Det ska bli sååååå gott. :)

Av Patricia - 20 januari 2007 14:52

Nu har jag hällt upp ett varmt bad till maken och stoppat ner honom där. jag har tänt många ljus överallt i badrummet och nu ligger han där och tinar, stackarn.Handduken ligger i torktumlaren, beredd att bli varm inför när maken är klar.Jag ska gå och ta nya kläder till honom att ta på sig efter badet.Efter det ska jag börja på ren nr 2. Har ju lovat mamma en tomte med ren också. :) Så det är lika bra att sätta igång med den. P.s Snön lägger sig och det börjar bli vitt här. Vackert. :)

Av Patricia - 20 januari 2007 14:13

45-50 minuters stavgång blev det samt att vi tog ett krafttag på garageuppfarten när vi var tillbaka.Alla presenningar och snören är borttagna och samtliga sex lastpallar är ställda under garagetaket. Det känns jätteskönt.När vi stod höll på nu på uppfarten började det snöa och det ökar sakta men säkert. Mysigt. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards