Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Patricia - 9 januari 2007 22:11

Imorgon ska jag på en anställningsintervju. Jag har bara varit på en förut och den var till det stället jag nu är tjänstledig från.Jag börjar bli mer och mer nervös. Jag vet att det inte är lönt att bli det, men jag är rädd att de inte ser mina positiva sidor utan bara ser att jag inte kan det och det programmet. Så jag vet att jag inte har råd att vara blyg imorgon utan måste på ett fint sätt sälja mig så att de ser vilken tillgång jag är att ha på företaget.Dessutom har jag imorgon tänkt att gå och träna på gymmet. Ikväll ser jag verkligen fram emot att gå dit efter anställningsintervjun. Det är lika bra att passa på när man ändå är i stan och mitt på dan tror jag inte det är så mycket folk. Jag hoppas jag känner som innan graviditeten att det var kul och att jag skapar ett beroende igen att vilja gå dit.Kvällen har varit lugn. Vi har tittat på tv och jag har stickat klart en halsduk till mig. Denna är lila och rosa, blandat. Den blev ganska gullig. Jag har tappat räkningen över hur många halsdukar jag stickar, men det är mellan 15 och 20. :) Det är kul att kunna variera.Nu ska jag ta fram kläder till imorgon. Sen ska jag gosa ner mig under täcket med min bok, man och katt. :)Sov gott allihop. Och glöm inte att hålla tummarna för mig imorgon. Jag behöver alla positiva tankar som finns om att jag grejar detta. :)

Av Patricia - 9 januari 2007 15:49

Frågade maken idag om vi inte kunde gå på hockey igen. Jag tyckte det var ganska kul, och det kostade ju oss inte mer än parkeringen. Jag vet att han inte tyckte det var världens höjdare att gå och kolla, men han kanske kan hitta liiite nöje i det.Iallafall så har han bokat platserna som hans arbetsplats har.Så lördagen den 24/2, blir det hockeydag. Denna gång tänkte jag att vi, om vädret är bra, ska parkera i p-huset där vi ställer bilen annars när maken jobbar. Det är en bit, men det är bra at promenera, vi slipper alla köer (som var väääldigt långa och irriterande) och det är gratis parkering där för oss. Så det enda som kommer att kosta är bensinen och lite slitage på bilen. :)Det ska bli jättekul.Tack baby för att du ställer upp. :)

Av Patricia - 9 januari 2007 15:43

Det blåser väldigt mycket här ute på landet idag. Det har låtit rejält i huset emellanåt, och inte på ett trevligt sätt. Tanken var ju att jag skulle ta mig ut, men jag känner att jag hoppar över det. Det får vänta till imorgon och torsdag istället. Att ge mig ut på vägen med grannarnas bil, som jag inte kan värst bra känns lite obehagligt. Så det får helt enkelt vänta.Lade mig innan för att vila lite i sängen. Jag låg och läste. Katterna hade en liten busrunda precis så, där jag var en del av banan. Jag blev lite irriterad på dem och sade till dem att lägga sig och vila istället. Ganska omgående lade de sig i makens ända av sängen och där har de legat och sovit hos mig (minstingen och hankatten).Jag somnade efter ett tag. Det var skönt att sova. Det behövdes tydligen. Men det är inte mycket att säga om det. Behöver jag sova, så gör jag det. Det är ju nu jag ska passa på att göra det. :)Idag blir det hemgjord minestronesoppa och knäckebröd till middag när maken kommer hem. :)

Av Patricia - 9 januari 2007 12:28

Jag satt och åt lunch i godan ro innan. Lax, ris och holladaisesås blev det. Matrester sen förra veckan. Gott var det och under tiden jag åt läste jag.Helt plötsligt när jag åt märkte jag att jag hade lite svårt att svälja. Det tog emot. Jag satte mig mer rakt upp och försökte ta lite djupare andetag, men det gjorde så fruktansvärt ont. Det var som om det krampade i lungorna och ett tag gjorde det sååå ont att det började susa i öronen och jag kände mig väldigt yr. Tack o lov fick jag kontroll på det, men jag vågade inte äta mer.Jag mår ganska bra nu efteråt, men är lite trött. Jag hade ont en bra stund. Usch ja, det var lite obehagligt.Men mat fick jag i mig. Katterna var ute under tiden, men inte länge. Det blåser för mycket och bondens traktor är lite farlig, eftersom den kör fram och tillbaka förbi vår trädgård.Tömt diskmaskinen har jag också lyckats göra.Nu ska jag lägga mig och vila lite innan jag ska åka och sola, lämna ett försenat julkort samt lämna in en jobbansökan.

Av Patricia - 9 januari 2007 11:40

Vår toalett på övervåningen är supertråkig! Tapeten är fruktansvärd och möjligheter att hänga handdukar har inte varit rolig. Men nu har vi, som ett förstasteg, fräschat upp liiite iallafall. Nya hyllor, krokar att hänga resenecessärer, nya handdukshängare (som sitter högre upp och är lättare att nå).Vi blev mycket nöjda.Så småningom när vi har gott om pengar och tid (och vi har gjort andra saker som är mer prioriterade) ska vi sätta in spont, byta toalett, lampa och badrumsskåp, så att det blir lite mer gammaldags känsla och stil över det. Dock är tanken att de hyllor, hängare och krokar som kommit upp nu mycket väl kan sitta på den nya toaletten också.Men som sagt, lite förändring är bättre än ingen förändring.

Av Patricia - 9 januari 2007 10:50

Med ca 50 cm mellan mig och datorn och med en katt emellan, ska jag nu försöka redogöra lite pyssel.Nu på förmiddagen har jag försökt slå in svägerskans present på japanskt vis. Det var lättare sagt än gjort. Först försökte jag med två olika papper. Det blev jättetjockt och bulsigt, även om papperna var tunna. Vikningarna fick jag inte ihop ordentligt. Så jag tog bort ett av lagerna och körde enkelt istället. Vikningarna var fortfarande ganska svåra, men det såg liiiite bättre ut nu iallafall. Jag försökte dekorera lite på mitt sätt och för att vara första gången är jag ganska nöjd. :) Det blir förhoppningsvis bättre och snyggare för varje gång jag gör det. Jag ska dock använda mer dubbelhäftande tejp nästa gång. :)Sen tänkte jag att jag skulle visa de filthjärtan jag gjorde när vi hade pysseldag på jobbet i december. De hänger på dörren till min pysselateljé respektive gästrummet. Toaletten och sovrumsdörren har fått två andra jag gjorde för några år sen. Jag blev väldigt nöjd med de två som syns på foto nedan. Så fler sådana kommer det definitivt att bli. Man kan hänga dem lite varstans.Ooooops...nu har jag inte liten killkatt som aktivt ligger och försöker få bort mina fingrar från tangentbordet. Så jag ska ägna mig lite åt honom nu. :)

Av Patricia - 9 januari 2007 08:38

Var inne på bloggkompisen Annas blogg där jag såg detta test Vilken hundras är du?Jag hade ingen aning om vad jag skulle bli, men blev en cocker spaniel och fick detta lilla omdöme.Cocker SpanielCocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet. Det roliga i det här är att om vi någon gång ska skaffa hund (efter alla katter är borta) så har jag sagt till maken att jag gärna skulle vilja ha en cocker spaniel. Detta styrker min önskan. ;)

Av Patricia - 9 januari 2007 08:00

Igår kväll provade vi att inte sätta på tv'n när vi gick och lade oss. Istället låg vi båda och läste varsin bok. Det var mysigt. Vi låg och fnissade åt våra böcker.Imorse när klockan ringde var jag trött, men kände mig lite mer utvilad. Vi snoozade till kl 7. När klockan ringde då steg jag upp och gick ner och gjorde frukost till oss. Under tiden kaffet kokade gjorde jag iordning makens lunchlåda. När vi ätit frukost och borstat tänderna, var det dags för maken att åka. Jag följde med ut, vinkade adjö till honom och gick över till katterna för att ge dem mat. De var mycket glada att se mig, som vanligt. De åt med stor aptit och var så söta så.Så jag är ganska nöjd med min morgon hittills. Klockan är nu strax efter 8 och jag har heeeela dagen framför mig. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards