Alla inlägg den 19 januari 2007

Av Patricia - 19 januari 2007 23:59

Jag har fått inspiration att göra livet lite annorlunda.Jag ska börja använda de mattidningar och kokböcker som vi har och välja ut ett recept i månaden, som är annorlunda mot det vi brukar äta, och laga det.Sen ska jag hitta en vacker vy här ute och fotografera samma vy en gång i månaden. På så sätt blir det som en kalender. :)Dessutom hade jag tänkt att hitta olika sätt att ta foto på , olika objekt, olika ljussättningar och olika vinklar. Antingen blir det ett foto i veckan eller ett i månaden.Så det ser jag fram emot att göra. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 22:48

Under dagen har jag tittat på diverse väderprognoser för att få reda på om det kommer att snöa här imorgon eller inte. Det skulle vara mysigt med snö eftersom det lyser upp jättemyket här ute på landet där det annars är kolsvart!För vår del gör det inget om det snöar. Så länge det inte blir strömavbrott. Det blir så mycket jobbigare då. Men vi har inte tänkt ge oss ut imorgon med bilen och den står så fint och vilar i garaget.Så jag välkomnar snön imorgon. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 22:44

Om jag lyckats se rätt sa jag den 12:e januari att jag skulle sluta bita på naglarna. Detta har jag hållit och det syns faktiskt. Mina naglar växer ganska snabbt tycker jag, vilket är trevligt. Jag försöker hålla händerna fuktiga så att nagelbanden inte blir torra och jag börjar dra i dem.Maken tycker också att det är trevligt. Jag kan effektivare klia honom på ryggen. :) Så han är glad och jag är glad.Dessutom gömmer jag inte händerna nu när naglar och nagelband ser mer vårdat ut.Jag hoppas så att jag iallafall lyckas hålla dem hela och fina till slutintervjun. Händerna säger ju en del tycker jag.

Av Patricia - 19 januari 2007 20:33

* ha ett bra jobb där jag trivs* en bra lön!* en ny bil (tittade på Blocket nyss & hittade bilar jag vill ha)* komma igång ordentligt och träna* ha pengar igen* komma ner till min målvikt, d v s 70 kg* ha en killerbody enligt mina mått. ;) (smal men m kurvor)* kunna sjunga bättre* ha hur mycket energi som helst* lyckas med vår IVF, som resulterar i en liten frisk bebis* renovera hela huset så det är tiptop* att golvet i arb.rum och gästrum bara ska vara lagt utan att jag behöver göra det* kunna äta vad jag vill utan att gå upp i vikt* lära mig yoga* lära mig dansa bugg (fettbrännande och kul)Ja, det är mycket man vill. Det finns mer än detta. Detta var bara ett urval. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 20:07

Jag är klar! Tomten & Rudolf gör entré tidigt i vårt lilla östgötska hus.Jag har tagit bilder, både på kartongen, som jag försökt följa, och på vår tomte för att visa skillnaden. Vissa saker har jag medvetet gjort annorlunda, som järneksbladen och "knapparna" på rocken.Jag är ganska nöjd med resultatet. Har inte visat dem för maken ens. :)Jaha. Nu vet jag hur man gör en sådan. Då ska jag snart, men inte idag, börja på en till mamma. Om hon nu fortfarande vill att jag ska göra en till henne efter det att hon sett min. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 16:27

Jag uppmärksammade nyss att jag haft över 6000 besökare. Det är betydligt fler än jag någonsin trodde skulle läsa min blogg.Att ha folk som läser min blogg har aldrig varit mitt syfte. Syftet har varit att ha detta istället för en offentlig dagbok, ett sätt att få ur mig alla mina tankar och känslor. Att någon sen tycker att den är läsvärd är en mycket trevlig bonus, för jag är glad för de kommentarer jag får.Men när jag då såg att det var såå många som varit inne på min sida, blir jag ju väldigt nyfiken på om det är många som bara tittar in av ren nyfikenhet en gång, eller om det är några som läser regelbundet här. (Några vet jag läser hyfsat regelbundet. Bl a maken och mamma)Så klicka gärna i det alternativ som passar bäst på dig och kommentera gärna här vad du tycker om min blogg.Jag kan ta kritik. :) Och tusen tack till alla ni som orkar följa mitt liv. Jag hoppas kunna skriva mer positiva och spännande saker som jobb ohc IVF längre fram i år. Så länge får ni dras med mina små inlägg om pyssel och annat.

Av Patricia - 19 januari 2007 16:15

Eftersom det börjar mörkna nu gick jag ut för att hämta posten. Märk att detta var ursprungsuppgiften.På väg till skorna kom jag på att jag kanske borde ta in mer ved eftersom det verkar som att vi ska få snö imorgon. Då vill man ha veden inne redan och kunna gå in i garaget för att hämta detta utan att det står en superskitig bil ivägen.Hämta korgen, lägga vedklabbarna som var kvar i vardagsrummet.På med skor. Ut på verandan. Ser en utomhussladd som ligger på gräsmattan. Kanske inte så smart att låta ligga om det snöar.Tar upp sladden och lägger den på altanen och drar i pressenningen så att den ska ligga bättre.Har uppmärksammat att ljusen på verandan redan lyser. Ändrar timern så den börjar lysa lite senare. Tänker på att maken ska åka tidigare till jobbet nästa vecka eftersom han ska börja åka med grannarna igen. Ställer in timern att den ska lysa mellan 7 och halv 8 också.Går tillbaka mot altanen. Ser granen ligga där med julgransfoten kvar på. Tar upp granen och börjar skruva på skruvarna. Skruvar och skruvar och får så småningom av foten.Tar foten och korgen och beger mig till garaget. Lägger foten på en hylla (den får ligga där sålänge).Fyller korgen med ved.Går ut, låser garaget och kånkar korgen till ytterdörren.Har noterat att pressenningen över grenarna till det nersågade trädet fortfarande ligger brevid högen istället för ovanpå.Går tillbaka till garageuppfarten och försöker få över pressenningen över högen och försöker säkra med en gren ovanpå samt stenar längs marken så den inte ska kunna flyga upp så lätt.SEN går jag och hämtar posten och går in igen. :)Vedkorgen är på plats i grovköket, posten öppnad och nu stannar jag inne resten av helgen.

Av Patricia - 19 januari 2007 16:10

Fick en faktura om förnyelse av en prenumeration på en hobbytidning. Tog telefonen och ringde företaget för att säga upp prenumerationen. Efter lite väntan kom jag äntligen fram. Det var en man i andra ändan som presenterade sig som T. Jag presenterade mig, som jag alltid gör, och sa lugnt och stilla efter namnet "och jag har kundnr blabla". Fastän jag tog det långsamt, suckade han högt och ljudligt, inte bara en gång utan tre! Ingen bekräftelse från hans sida att han hade rätt kund uppe på skärmen genom att säga mitt namn, utan endast ett irriterat "ja" fick jag. Jag sa vänligt att jag skulle vilja säga upp mitt medlemsskap. Efter ca 5 sekunder sa han "då var det gjort". Jag skulle precis till att säga tack, men hann inte för han hade redan tryckt bort mig.Hmmmm...något säger mig att han inte trivs med det jobbet och att det kanske inte var det mest lämpliga för honom att arbeta med - människor menar jag.Nåja. Ännu en prenumeration uppsagd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards