Direktlänk till inlägg 17 januari 2007

Lugnt

Av Patricia - 17 januari 2007 11:50

Det har varit en lugn förmiddag. Grannkatterna ville ganska snart in igen. Jag blev hämtad av minstingen där som pep så sött när hon sprang mot ytterdörren. :)Våra håriga har också varit ute. Det var kallt och ska helst bara vara ute korta ögonblick för att sedan vara inne lika kort tid, för att sen upprepa proceduren.De är nu alla inne. :) Det blir väldigt kallt i huset annars om det ska vara skytteltrafik.Jag har skickat iväg ansökan till två av de tre jobb jag hittat. Maken måste dock kopiera upp mina gymnasiebetyg, då ett företag vill ha kopia på det. Jag tror inte jag har en chans på något av dem, men det är lika bra att skicka in.Har ätit frukost i lugn och ro medan jag läste lite. Det är segt för mig att ta mig igenom "Livets skafferi". Så när jag läst klart den ska jag nog läsa något helt annat så att jag kanske kan uppskatta Kalaharis maskinskrivningsskola för män lite mer.Försöker hitta hemsidor som jag tycker har en bra layout och upplägg, eftersom jag funderar på att bygga upp en egen. Maken ska lära mig. Det ska bli jättekul. Men för att kunna bygga upp en måste jag veta hur jag vill ha den.Jag har redan börjat skriva på olika saker.Nästa steg, som jag funderat på att börja med idag, är att ta foto på de olika saker som jag vill visa där. Jag får väl se om kameran är på min sida idag, eller om den ska vara kinkig som jag upplevt den vara på sistone.Nåja. En vacker dag ska jag se till att ha en bra digitalkamera. Den vi har nu är trots allt sex år gammal och var en utgående modell när vi köpte den.Jag har ringt mitt fack för att fråga lite kring min tjänstledighet. De ska ringa tillbaka till mig. Det ska bli intressant och se om de gör det.Det är fortfarande lugnt och stilla utomhus. Dock är det ett tjockare molntäcke nu och solen orkar inte ta sig igenom det lika bra som innan idag. Synd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards