Direktlänk till inlägg 17 januari 2007

*suck*

Av Patricia - 17 januari 2007 19:36

Usch. Jag känner mig alldeles uppochner i humöret idag, vilket verkligen känns pest! Jag skulle nog kunna liknas med en rabiat tax, vilket inte är smickrande, vare sig för mig eller för taxen.Maken var supergullig och hade lånat hem Dreamweaver8 till mig för att jag skulle kunna kolla lite hur man gör en hemsida, eftersom det är en av de saker jag vill lära mig under 2007. Tyvärr fanns programmet bara på engelska, och även om jag behärskar det engelska språket väl (enligt mig själv), är det inte lätt med en massa datatermer på engelska. Jag har suttit och testat mig fram och tillbaka. Jag har lite bättre koll på vad jag vill ha och hur, men problemet är hur jag ska ta mig dit. Maken är tyvärr inte den bästa läraren och jag blir oftast bara irriterad på honom, så att han lär mig verkar inte vara det bästa.Så vad ska jag göra då? *suckar*Visst vill jag lära mig HTML, men jag vill ändå utgå från vissa mallar och bygga upp hemsidan och de olika sidorna jag vill har där i, på ett smidigt och pedagogiskt sätt med den font jag vill ha och kunna variera mig.De som gjort de programmen har inte varit pedagoger. Det kan de inte ha varit.Nu ska maken göra middag. Det blir pannkakor idag. Jag ska nog hålla mig undan p g a mitt humör, så jag stannar kvar här i ateljén. Dock ska jag nog inte pyssla. Det lär säkert gå åt skogen i så fall, och det är det inte värt idag.

 
 
En Södertäljebos liv II

En Södertäljebos liv II

17 januari 2007 21:53

Kan du inte börja och göra en hemsida i Frontpage, där behöver man inte koda själv. Kan vara kul att pyssla med till en början, sen kan man ju alltid peta in lite htmlkodning för att få stil på sidan. Jag har gjort min sida i frontpage (www.annakarlsson.se).. jag kan nämligen inte alls html kodning

http://massablaj.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards