Direktlänk till inlägg 23 januari 2007

Om jag vann pengar

Av Patricia - 23 januari 2007 13:22

Om jag vann väldigt mycket pengar, som ca 10 miljoner, skulle jag utan tvekan köpa en tomt på ett bra ställe och bygga mitt drömhus. Gärna här inärheten där vi bor eftersom det är underbart här ute.Jag skulle naturligtvis göra andra saker också, som att se till att bli skuldfri, köpa en ny bil, ge till mina föräldrar, m m.Men mitt drömhus har jag velat har i säkert 8 år. Det kommer aldrig att hända, men jag har fortfarande drömmen kvar.Ett rejält hus med många rum, stor och rymligt. Ett rum till gäster, barnrum, pysselrum till mig, arbetsrum till maken, ett stort kök osv.Bilderna som du ser nedan, är just mitt drömhus.Det är från Sjödalshus och heter Kungslilja.Naturligtvis är jag inte nöjd till 100% med planritningen (det är jag aldrig], men skulle man ha så mycket pengar, skulle det inte vara några problem att göra de ändringar jag i så fall skulle göra.Jag trivs bra i det hus vi bor i nu med, men lite större hade inte varit fel. :) Bara tanken att ha 270 cm i takhöjd i mitt pysselrum hade varit helt underbart. Kunna ha höga bokhyllor där allt fick plats jättebra, jämfört med nu när allt är ihopträngt. Det är tur att drömmar inte kostar någonting. :)

 
 
Enchanted

Enchanted

23 januari 2007 15:12

Det ser rätt fint ut det där huset. Jag dock drömmer om att bo i ett riktigt slott, ett riktigt sånt där 1700-talsbygge. Om jag vann 10 miljoner skulle jag se till att den drömmen blir verklighet ;)

http://enchanted.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ff

23 januari 2007 15:59

Ja det hade varit mysigt det med att bo som du skrev. :) Dock skulle jag göra mycket för att få en gammal stil fastän det var nybyggt och försöka få den lantliga och gammeldags känslan.

Det är härligt med drömmar. :)

 
Ingen bild

Micka

23 januari 2007 19:46

Ett underbart hus. Bra med nytt är ju också att det är väl isolerat och att uppvärmningskostnaden inte skenar iväg. Absolut bergvärme eller pellets + att låta införa några lämpliga eldstäder.
Taket är ett brutet mansartak och det ser ut som om det skulle kunna innehålla en stor vind. Lekrum till barnen, gästrum, förråd, etc. Skulle jag bygga ett sådant hus i mina trakter skulle jag nog behöva vinna 15 miljoner istället. Det har blivit så fasligt dyrt här där jag bor. Men ska man vinna pengar så kan man väl lika gärna ta i. Hoppas att du vinner så du kan bygga ditt drömhus. Jag bygger ett jag också men det blir nog av papp eller pepparkaksdeg.

 
Ingen bild

FF

23 januari 2007 22:04

Många bra tankar Micka.

Usch, ja det låter väldigt dyrt! Priserna här är inte så höga att man håller på att svimma bara man läser dem, tack o lov. Dock tror jag aldrig att vi kommer att vinna några pengar, eftersom vi inte spelar, eftersom vi aldrig vinner NÄR vi spelar. Men, tur i kärlek - otur i spel. :)

Pepparkakshus kan bli hur vackra som helst, om man är bra på att bygga. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards