Direktlänk till inlägg 26 januari 2007

Veckans sista vardag

Av Patricia - 26 januari 2007 07:33

Då var det fredag igen. Veckorna springer iväg, även om jag "bara" går hemma.Letade igår kväll först efter freestylen. Efter ca 10 minuters letande hittade jag den, med ett band i och jag var överlycklig. Jag spolade tillbaka bandet i en av stereoapparaterna. Det tog ett tag, och när det var gjort sattes bandet tillbaka i freestylen. Upp i sängen, satte mig och satte igång den för att bara lyssna på första meningen "sätt dig eller lägg dig så bekvämt som möjligt". Men icke sa Nicke. I mina öron ljöd Galenskaparna. Det kan ju vara trevligt att höra dem ibland, men som avkoppling för att kunna sova är inte deras grej.Upp igen och börja leta band. Maken kom ut från badrummet efter att ha duschat och rakat sig och undrade varför jag var så uppe i varv och letade överallt. Jag förklarade försvinnandet av mitt avslappningsband. Vi letade men inget resultat.Efter ett tag gick vi och lade oss, dock fortfarande pratande om var bandet borde finnas. Maken hade någon gissning och jag gick för att leta igen, för att faktiskt hitta det. Inte direkt, men jag hittade det.Bara att hitta det och sätta det i freestylen gjorde mig betydligt mer avkopplad. Jag tackade maken och pussade på honom en del när jag kom upp igen.Jag behövde aldrig lyssna på bandet igårkväll/natt. Det räckte att ha det brevid mig, så var jag redan ganska avslappnad.Imorse ringde klockan 06.30 Jag var hyfsat pigg, men valde ändå att snooza en gång. 06.38 kom jag upp.Som vanligt när jag går på toa, kom minstingen, jamandes gormorgon och kelade med mig. Alltid lika mysigt och jag får ett leende på läpparna och alldels varm i hjärtat. :)När jag var klar sprang hon, som vanligt, och satte dig i trappan för att vänta på mig. Jag bytte om, fick upp maken och gick ner för att äta frukost.När frukosten var klar, kom maken precis lagom. ;)Vi åt och småpratade lite. Tandborstning till oss och drickande ur kranen för hankatten (hans öra ser bra ut, men ett rejält hack blev det).Lunch och banan placerades i hans ryggsäck av mig.Han tog på ytterkläder och skor och begav sig.Hankatten och jag vinkade av honom i fönstret, som vi brukar göra.Och nu sitter jag här. :)Jag har lovat maken och mig själv att bara göra saker som jag känner för idag. Det är jag väl värd efter alla sysslor jag gjort i huset under veckan. Jag har dock inte riktigt bestämt mig för vad jag ska hitta på. Läsa lite blir det nog att jag gör. Jag har inte läst så mycket som jag velat i veckan, så det borde jag passa på.Pyssla lite blir det säkert också. Appropå det ska jag svänga inom en pysselaffär i stan nästa vecka för att köpa skägg till mammas tomte. Det måste sättas på innan luva kan sys på t ex, och jag vill ha den färdig. Dock ska jag nog ringa dit först för att höra att de verkligen har det inne. Att åka runt och leta är inte min grej.Vad som händer sen idag vet jag inte riktigt. Jag tar dagen som den kommer.Ikväll blir det tacos till middag. :)Det är vitt ute, det börjar tyvärr att blåsa upp. Det ser ut som att det snöar, men det är fortfarande lite för mörkt för att jag ska kunna se det tydligt. När jag steg upp var det ca -1 grad. Det ska stiga till strax över 0 idag. Jag hoppas det inte kommer att töa. Jag behöver ljuset som snön ger.Det här blir nog en trevlig fredag. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards