Direktlänk till inlägg 26 januari 2007

Naglar säger en del

Av Patricia - 26 januari 2007 12:33

Jag har inte bitit på mina naglar sen den 12/1, och de börjar bli ganska fina. :) Men de ser fortfarande ganska tråkiga ut och behöver piffas upp. Framför allt känner jag att de behöver bli fina till intervjun. Varför tycker jag detta undrar kanske någon?Jo, för att för mig säger det en del om en kvinna när man ser hennes naglar. För mig symboliserar nerbitna, ojämna naglar med trasiga nagelband en osäker kvinna som inte mår bra. Vad grundar jag detta på? Jo på mig själv naturligtvis. Visserligen har jag alltid bitit på mina naglar, speciellt när det varit något spännande eller om jag varit nervös. Jag har växt upp och sett min mamma bita på naglarna.På senare år har jag lyckats åtskilliga gånger med att sluta bita på naglarna och hållt detta i ganska månader. Oftast har det varit någon händelse som gjort att de åkt, när jag mått ordentligt dåligt psykiskt, som utomkvedshavandeskapen, eller när det varit riktigt jävligt på jobbet. Inte förrän jag mått bättre psykiskt har jag kunnat sluta bita på naglarna, för när jag mått riktigt dåligt har jag bitit i nagelband, rivit i dem, rivit av naglarna så lång ner jag kunnat och sen haft jätteont - som om jag behövde må sämre än vad jag redan gjorde.Så därför är det jätteviktigt för mig att mina naglar är fina på intervjun. Tyvärr har jag inte råd att fixa till dem proffessionellt. Då skulle de vara hur snygga som helst. Istället får jag göra det bästa av situationen och måla med vanligt nagellack eller se om jag kan göra någon budgetvariant. :) Men fina ska de vara på onsdag. Jag ska utstråla säkerhet, självförtroende, positiv anda och att jag är mån om mitt utseende.Det är kanske fåniga tankar, men allt som stärker mig på intervjun är värt det tycker jag. :)

 
 
Enchanted

Enchanted

26 januari 2007 13:02

För mig är naglarna också viktiga, dock inte bara till intervjuer utan varje dag. Jag tycker inte att det signalerar osäker kvinna men om man har snygga naglar visar det på att man tar hand om sig själv, är välvårdad och bryr sig om sitt yttre.

Faktum är att nån studie visat att kvinnor med välskötta naglar lättare fixar karriär än andra. Arbetsgivarna och arbetskamrater känner mer respekt för en kvinna som tar hand om utseendet.

Du skulle kanske kunna köpa lösnaglar ifall de är väldigt nedbitna nu?

http://enchanted.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marie

26 januari 2007 13:16

Man får en helt annan aura och självsäkerhet om man själv är nöjd med sitt klädval och hur man fixat sig. Integritet också, tror jag. Du förstår nog att vi är några som håller tummarna för dig på onsdag!

 
Ingen bild

FF

26 januari 2007 13:18

Enchanted: du har så rätt i att man visar att man tar hand om sitt yttre. :)
De är faktiskt hyfsat långa redan så jag tror inte jag behöver lösnaglar. Jag ska göra mitt bästa med de jag har. :)

Marie: du har också helt rätt. Och det är det jag ska göra mitt bästa med.
Tack för att du håller tummarna för mig. Jag blir jätteglad och rörd. :) kram

 
marie

marie

26 januari 2007 13:19

Förresten: har aldrig bitit på naglarna - men - jag har jättefula nagelband. Hur jag än gör så fnasar de sig. Spelar ingen roll med fingerbad och lotion, fy. Därför klipper jag dem alltid korta, annars dras blickarna dit, till nagelbanden.

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FF

26 januari 2007 13:22

Oj då. Har du frågat någon proffessionell eller kollat på nätet om några bra specialtips?
Jag förstår att du klipper dem korta. Men även om de är korta är de jämna och fina, vilket mina verkligen inte varit när de varit korta. Men nu är det andra puckar. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards