Direktlänk till inlägg 29 januari 2007

Så var det måndag igen

Av Patricia - 29 januari 2007 08:14

Jaha. Då skulle man upp tidigt idag igen. Varför? Jo maken skulle ju iväg till jobbet.Jag snoozade till 06.51 Sen var det bara att stiga upp, gå ner och hämta toapapper i grovköket (vilket jag grämde mig över lite eftersom jag tänkte på att jag skulle göra det igår säkert 20 gånger), passade på att ta på mig morgonrocken som hängde i badrummet samt duntofflorna som jag glömt ovanpå elementet men som nu var varma och goa. Upp på toaletten, byta om, gå ner, ge katterna frukost och göra kaffe.Som vanligt(!) var spishällen smutsig sen gårkvällens middag så den passade jag på att göra ren medan maken plockade fram juice, pålägg och bröd. När hällen var ren passade jag på att torka av soffbordet när jag ändå var igång (inte med samma medel eller trasa).Vi åt frukost i lugn och ro. Eftersom maken blev klar före mig (ingen överraskning där heller) plockade han undan efter frukosten.Själv försökte jag dricka upp kaffet, men lyckades istället få kaffet över muggkanten och ner över hakan, för fjärde gången den här helgen. Jag ska verkligen sluta använda just de muggarna som jag brukar dricka kaffe i. :(Efter frukost var det att borsta tänderna och klä på mig joggingbyxor och ta på mig ytterkläder. Ut i ca -8 grader och börja skotta fram en gång till garaget. Det var ju lite onödigt att maken skulle behöva jobba med blöta byxor idag tyckte jag.Hann även skotta fram en liten gång till sopkärlet, eftersom jag visste att vi hade soppåsar som vi skulle slänga.Maken kom ut, fick ut bilen, jag låste garaget efter honom, gav honom nycklarna, en kram och en mysig puss. Han körde iväg och jag vinkade efter honom. :)Sen fortsatte jag att försöka få bort en del snö. Framför allt den hårda, snygga vallen som traktorn som plogar grusvägen lyckas göra vareviga gång. Vi får den största vallen till vår utfart och vi brukar ha ett helvete att ta oss över den. Så nu har jag försökt jämna ut den lite och skottat bort de hårdaste delarna.I vanliga fall brukar en av våra grannar skotta till oss med sin gräsklippare mot betalning, men eftersom vi inte har pengar, får vi nu göra det själva så gott vi kan. Bra träning om inget annat.Jobbigt var det men lite bättre blev det. Jag gjorde t o m en gång bort till brevlådorna så att jag smidigt kan hämta posten sen i eftermiddag. :)Att skotta tog på krafterna. Så nu ska jag koppla av lite, kolla vad jag har skrivit upp att jag tänkt göra idag, fixa lite.Det verkar bli en väldigt vacker dag så en promenad måste jag se till att komma ut på. Men då får gärna solen ha varit uppe ett tag så den kan värma lite på mig. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards