Alla inlägg under februari 2007

Av Patricia - 18 februari 2007 11:38

Ena dagen töar det och det är uppåt fyra grader plus. Andra dagen snöar det, som idag.Det slaskar och det fryser.Jag vill inte ha is!Ska det vara, vill jag mycket snö som ligger kvar ett tag ochc när det sen töar, ska ALLT bort för att inte komma igen, iallafall inte på ett tag.Trots att det snöar idag ligger temperaturen på mellan noll och en plusgrad. Värdelöst.Nu ska vi äta frukost.Sen blir det födelsedagsfika. :)

Av Patricia - 18 februari 2007 00:25

Strax efter kl 17 åkte vi in till stan för att sluta upp med några andra för att gå och se spex.Väl inne på teatern träffade vi många gamla bekantskaper. Det var trevligt.Vi såg föreställningen och gjorde allt man ska göra. Buade, ropade omstart och baklänges samt applåderade.Efter föreställningen delade vi upp oss för att köpa lite mat. Vi beställde mat och tog med oss det hem till en kompis där alla sen sammanslöts igen. Vi hade jättetrevligt. Någon melodifestival kollade vi aldrig på utan pratade och skrattade massor istället.Kl 24 var vi tvungna att ha bilen ute från parkeringshuset så 15 minuter innan gick jag och maken och tog farväl av alla. Vi hade jättetrevligt och hade lätt kunnat stanna kvar en bra stund till annars. Men det är skönt att inte komma i säng för sent inatt. Dessutom ska vi ju på födelsedagsfika imorgon vid lunch och jag hoppas på en hyfsta produktiv dag, och inte som idag. :) Dock borde vi försöka få ihop att många gamla bekanta kommer hit på en middag eller dyl. Det var kul att träfa så många igen.

Av Patricia - 17 februari 2007 13:58

Sitter fortfarande kvar i soffan i morgonrock och kalla fötter.Jag läste lite pysselbloggar och hamnade längre och längre bort i scrapbookvärlden. Har hittat många fina och bra sidor med många tips.Det är kanske dags att ta tagi livet och göra något vettigt.Nääää...vill inte!Jag kryper nog ihop i soffan, drar fötterna under mig och läser lite en stund.

Av Patricia - 17 februari 2007 12:01

Igår satte vi klockorna på 8.30, men när de ringde stängde vi av dem och somnade om. Detta till hankattens stora förtret. Han har jamat, gnällt och småskrikit med jämna mellanrum. Hoppat upp på möbler i sovrummet och puttat på saker. Hoppat upp i sängen och stått vääääldigt nära för att kolla om man vaknar. Öppnar man ögonen och han ser det är det kört!Vi sov i ungefär en timme till och lyckades ignorera hankatten. Stackars lille bubben.Lite morgonmys blev det, vilket händer väldigt sällan i det här huset p g a morgontröttheten hos maken.Nu har vi ätit frukost och katterna turas om att gå ut.Det är plusgrader, ca 4, molnigt och solen kämpar för att få igenom sina strålar.En fågel sitter i ett träd i trädgården och sjunger fint för oss.Ikväll ska vi vara kulturella. Vi ska gå och titta på Linköpings Studentspex "I kvalet efter valet". Det ska bli kul.Efteråt ska vi kolla på Melodifestivalen hos en kompis.Men fram till dess ska vi bara ta det lugnt. :) Det är lördag. Då ska man bara göra roliga saker.

Av Patricia - 16 februari 2007 22:29

Nu har jag fixat till bildbeviset att Pluttan låg i makens knä på alla hjärtans kväll.Jag har beskurit bilden kraftigt, men jag tycker att man ändå kan se att hon ligger i hans knä.Hon har inte gjort om det igen, men ligger gärna tätt intill oss i sofforna, vilket är mysigt det med. :)

Av Patricia - 16 februari 2007 22:19

Det blev en film. Maken fick välja. Han valde Lilla kycklingen med engelskt tal.Den var lite smågullig, men jag föredrar nog "På andra sidan häcken",om man kan jämföra dem.Jag var trött och lade mig ner i soffan. Big mistake. Somnade naturligtvis och missade slutet på filmen.Jag är hopplös.Efter filmen har vi tittat lite på tv, men det finns ju inget. :(Borde vi umgås istället? ;)

Av Patricia - 16 februari 2007 20:03

* Te är gjort* Huvudkudde nertagen till soffan* Fleecepläden jag sytt virad om mig* Min bok med mig (fall i fall vi inte kommer överens om en film att se)* Maken värmer chokladkakaKänner mig frusen, så jag hoppas detta hjälper mig.Är trött men rastlös.Jag hoppas vi hittar en bra film att titta på. Som vanligt är det ju inte mycket sevärt på tv.

Av Patricia - 16 februari 2007 18:28

Fick ett nyhetsmail från Adlibris och såg att det fanns en bok som jag tror jag skulle behöva läsa.Självkänsla nu! av Mia Törnblom. Den hade kanske hjälpt mig lite.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards