Alla inlägg under februari 2007

Av Patricia - 21 februari 2007 09:28

Uppdaterade personligt brev och CV, tryckte ut det, lade papperna i ett kuvert m m och gick ut för att lägga ansökningsbrevet på brevlådan. Det är ca 200 meter enkel väg dit. Men det kändes som 2 km i denna temperatur. Jag hade tagit på mig ordentligt, men inte skyddat ansiktet tillräckligt. Fy farao för förfrysning.Min astma gjorde sig lite påmind, men jag slipper nog ta medicin.Men ut mer idag ska jag inte!NU ska det pysslas, när jag varit så duktig. :)

Av Patricia - 21 februari 2007 08:54

Vaknade 06.00 imorse av att klockan ringde. JAG vaknade men inte maken. Han låg och snoozade till ca 7. Själv låg jag och försökte läsa samtidigt som hankatten brottades med boken för att få min uppmärksamhet och kel. Naturligtvis nöjde han sig inte med att bli kelad samtidigt som jag läste. Nej, det ska naturligtvis vara 110% full uppmärksamhet på honom!Maken lyckades till sist stiga upp och gick ner för att duscha. Jag låg och läste en stund till. Jag kom ner precis lagom när han steg ur duschen. Då gjorde jag frukost och tände en eld i kakelugnen av en anledning. Det är ca -13 grader hos oss. Lite äckligt kallt. Det var fortfarande lite varmt i kakelugnen sen gårdagens eldning, så det var lättare att få igång morgonens brasa. Vår ved är ju inte riktigt torr eftersom vi tog in den i garaget i januari. :)Plötsligt hade vi jättedåligt tryck och maken gick efter frukosten ut till hydroforen för att kolla, men då såg allt bra ut. Det visade sig att grannarna hunnit precis före honom och slagit på pumpen igen.Jag fattar dock inte varför den slår av sig då och då. Det sitter ingen jordfelsbrytare längre. Men vissa saker ska väl bara vara mysterium.Nu har han åkt till jobbet iallafall - maken alltså.Katterna är inne och jag sitter vid pysselbordet igen.Idag har jag tänkt göra inbjudningskort till middagen vi ska ha om 1 ½ vecka. Egentligen behöver jag inte göra det, men jag tycker det är kul samtidigt som det är bra träning att förnya min fantasi. :)Vägde mig på vågen nu imorse. Det var ingen rolig syn. Nu blir det verkligen att vara duktig, försöka motionera och äta bättre. No more chocolatecake for me, eller annat sådant gott. :( Skärpning på mig.Men nu...pyssel. :)

Av Patricia - 20 februari 2007 21:25

Pluttan hoppade upp till maken i soffan och var superkelig. Hon låg i hans knä en bra stund. Inte 1 ½ timme som förra gången, men ändå. :)Nu hoppade hon ner för att gå ut och äta lite. Maken satt och log så lyckligt. :)Duktiga Pluttan! Det blir bättre och bättre.

ONT

Av Patricia - 20 februari 2007 19:13

Babykortet till ett par vänner till oss är klart. Det var det finaste kortet jag gjort. Jag är supernöjd. Maken ska posta det imorgon till dem.Annars har jag inte gjort mycket idag. Jag har mer och mer fått ont i axlar och nacke och har nu ganska ont i huvudet. Det blev värre när jag lagade mat. Dessutom frös jag mer ohc mer.Det blev inte lasagne som jag tänkt till middag idag. Istället tog jag hälften av köttfärsen och gjorde en lite annorlunda köttfärssås. Den blev god. Maken tyckte också om den.Nu sitter jag i soffan och funderar på att värma vetekudden och göra en kopp te. Maken har tänt en eld i kakelugnen. Det är ca -8 grader och jag ska se om flickorna vill in.Ikväll är det Gilmore Girls och Desperate Housewives.

Av Patricia - 20 februari 2007 13:35

Scannern är installerad. :)Kvinnor kan! *ler*

Av Patricia - 20 februari 2007 12:58

Idag har jag burit bort musikdatorn från pysselrummet och burit in scannern istället då jag behöver den för att snabbt och smidigt ska kunna skicka saker jag gjort till mamma så hon får se.1. Hittar inte installationsskivan2. Letar efter drivrutin på nätet. hittar tack o lov.3. laddar ner4. försöker installera - vill inte av någon anledning som jag inte förstår5. Har inte fler platser i väggen för att koppla in den i nätverket. Har nu satt den i laptopen iställetVarför kan det inte bara vara smidigt? Ska försöka lite själv till. Annars får jag vänta på maken.

Av Patricia - 20 februari 2007 12:37

När jag var hos mina föräldrar fick jag prova på något som var nytt för mig. Det var oliver med fyllning i. Inte paprika som det brukar vara, utan det var med vitlök.Det senaste året har jag mer och mer gillat oliver och tänkte ju att vitlöksoliverna säkert var goda, men inte sååå goda som de visade sig vara. Jag åt ganska många den veckan hos föräldrarna. Stackars dem som har en bit till affären som har dessa.När jag kom hem bad jag maken handla dessa oliver, men hade inte i min iver beskrivit tillräckligt tydligt så han köpte de vanliga mörka och gröna. Dumma lilla jag.Igår när jag åkte och handlade hade jag det först inte i tankarna, men när jag stod i affären och kom förbi en hylla med oliver, kunde jag inte låta bli att leta, och de fanns! Hela jag strålade som en sol inne i affären. Det blev en burk med vitlöksoliver och en burk med blåmögelost i oliverna.Till middagen öppnade jag vitlöksoliverna, hällde dem i en glasburk och satte i en olivsked som pappa köpt till mig när jag hälsade på dem. (tack pappa)Jag tog ganska många. :) Frågade sen maken om han ville smaka. Han såg väldigt skeptisk ut och tackade nej till en början. Jag propsade faktiskt på att han skulle smaka (vilket jag faktiskt inte brukar göra). Han tog lite motvilligt en. Jag fortsatte äta och brydde mig inte om honom förrän jag efter någon minut såg hur han betydligt ivrigare tog fler oliver. Det var tydligen jättegott. :) Se där vad man kan lära sig genom att smaka. :)Burken innehåller 350g och där vi handlar kostar en burd 9,80:-. Inte dyrt för lite lyx. :)

Av Patricia - 19 februari 2007 21:27

Jag tror att intervjun gick bra. Kvinnan jag träffade berättade lite om företaget och om tjänsten och jag fick berätta lite om mig. Jag förklarade lite varför jag tror att jag skulle passa till tjänsten.Hon ska träffa några till i veckan, så i slutet av veckan hoppas jag få besked.Efter intervjun gick jag till Timarii och hittade lite pyssel som ska hjälpa mig att göra snygga saker. Jag kände mig nöjd.Efter besöket där gick jag till makens kontor. Han var glad att se mig och det hade gått hyfsat bra idag. Vi stannade inte så länge utan åkte hem. Väl hemma lagade jag mat medan han fixade lite med min dator. Till middag blev det skivad wienerkorv, bacon, squash, burkchampinjoner, ärtor och röda avlånga paprikor tillsammans med creme bonjoursås och matlagningsgrädde. Till detta blev det fullkornspasta.Efter middagen gick jag upp och pysslade lite och kollade mailen. Panduro har rea. Jag gick in på sidan och hittade naturligtvis billiga och bra saker. Dessutom passade jag på att beställa jättebra pennor som jag provade att måla med idag från ett set jag fått tidigare. Bästa pennorna någonsin, och jag har testat många pennor!Egentligen har vi inte råd med det, men det här ska förhoppningsvis hjälpa oss att få in lite pengar istället.Imorgon ska jag se om jag kan hitta allt jag behöver för att installera scannern till min bärbara. Ikväll kommer jag nog inte längre på mitt pyssel. Imorgon ska jag även göra en egen variant på lasagne, som jag egentligen skulle gjort idag.Snart ska jag gå och lägga mig. Jag är jättetrött.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards