Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Patricia - 24 januari 2007 10:41

När vi satt och åt frukost idag hade vi släppt ut hankatten. Plötsligt hörde vi hur det jamades utanför altanen. När jag kom ut för att titta, satt vår hankatt och ena stallkatten ca 30 cm från varandra och jamade. Båda viftade på svansen i irritation men ingen ville ge sig och gå därifrån. Vår lille kille skakade och frös medan han jamade. Minstingen kom ut på altanen för att kolla vad som lät, men gick snabbt in igen. Det var lite läskigt.Efter att ha lutat mig över räcket på altanen, upptäckte jag röda fläckar på vår kille. Fick raskt tag på en håv och föste bort stallkatten, som sprang iväg. Naturligtvis blev då hankatten jättemallig och sprang efter henne (stallkatten). Jag efter och kallade på hankatten, som så småningom stannade. Plockade upp honom och gick in igen.Väl inne fick maken hålla i honom medan jag torkade av såret, som var ett jack på ca 4 mm i örsnibben. Det blödde en hel del. Jag försökte sätta ett plåster som fick sitta kvar i ca 10 minuter (det var 9 min mer än vad jag trodde det skulle få sitta kvar). Jag ringde djurkliniken, som vi brukar anlita, och fick prata med en trevlig tjej. Hon förklarade vad vi skulle tänka på och att det skulle läka av sig själv.Han har ätit lite men ser lite medtagen ut. Antagligen är han lite chockad. Han får vara inne resten av dagen och likaså får de andra två.Stackars lille bubben.Lite makrill till lunch för dem kanske vore något. :)

Ovido - Quiz & Flashcards