Alla inlägg den 25 januari 2007

Av Patricia - 25 januari 2007 11:42

Idag är det strålande sol och ca -10 grader. Det kan ju inte vara en bättre dag för att frosta av frysen. :)Det bästa är att enligt säljarna till huset skulle det vara en frostfri frys. Hur, undrar jag, när frysen är full med frost. Jag ska ta och leta fram instruktionsboken till frysen och läsa igenom den. Säljarna måste ha missförstått affären när de köpte den.Lite rensat blev det också. En hel lax som gick ut juli 2006 slängdes. Samma väg åkte ett halvt paket hackad grönkål som gick ut någon gång 2005. Ett ensamt isterband som inte såg så aptitlig ut. Den hade nog legat ett tag. :)Behöver jag tillägga till detta att vi inte frostat av frysen sen vi flyttade in hösten 2003 och inte rensar så ofta?Nu är iallafall frysen helt tömd och avstängd. Den lilla fliken längst ner är utdragen och jag har satt en braspanna under. Den borde räcka. Annars får vi byta snabbt.Maken har lovat mig att hjälpa mig att torka av frysen och lådorna sen. Det måste också göras. Så fin frys vi kommer att ha sen med massor med plats. :)

Ovido - Quiz & Flashcards