Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Äntligen hemma igen

Av Patricia - 12 mars 2008 20:42

Samtalet gick bra idag. Jag fick tre lyssningsövningar och en på papper enl en metod som heter Mindfulness. För att läsa mer om det gå hit.

 

 

Jag ska prova dessa fyra övningar nu helst varje dag till nästa vecka. De ska hjälpa mig att förhindra mina ångestanfall när de kommer, eller förminska dem iallafall.

 

 

Vi pratade om hur mycket energi det går åt för mig till olika saker. Att t ex vara fröken duktig hela tiden oavsett hur jag mår (både fysiskt & psykiskt), eller känna frustration i att det väldigt ofta är jag som tar initiativet till saker och ting. Eller hur mycket energi alla ångestanfall tar. Och hur kroppen misstar nervositet för ångest och jag får anfall istället för att bara vara lite nervös.

 

 

Nåja. Väl klar där gick jag till parkeringen där Kalle väntade. Vi åkte till mataffären och handlade mat till vardagen och till lördag. Jag passade på att gå in i en inredningsbutik där jag köpte lite nya handdukar, grytlappar, grytvantar, grytunderlägg och löpare i olika färger. Löparna som innan kostat 129 och mer kostade nu 49:- styck, så jag köpte fem eller se stycken. De är i linne och jag gillar dem väldigt mycket.  Så jag tyckte jag gjorde världens fynd.

 

 

Väl hemma igen packade vi in alla matvaror och det blev superbra i alla skåp. Vi köpte sushi till mig som jag ätit. Inte lika god som restaurangsushi, men helt okej. :) Nu är det Greys Anatomy så nu ska jag mysa ner mig i soffan under en filt och titta på det. Och gissa om jag är trött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards