Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Patricia - 21 mars 2008 21:11

Efter en Ibumetin, vetekuddebehandling, lite mat och sömn mår jag bättre. Jag frös lite efter att vi ätit (tinad pizzabit från förra lördagen) och gosade ner mig i soffan under en filt. Där somnade jag medan Kalle fortsatte dammsuga vidare.

 

 

Jag vaknade någon timme senare och tog hand om tvätten och fortsatte tvätta (det gör vi fortfarande).

 

 

Kalle har tagit av sängkläderna (som nu tvättas) och jag har fått bort lite sladdar och kartonger som legat på en byrå i arb.rummet

 

 

Nu tittar vi på Let's Dance och har ätit lite guaccamole och tacochips. Kalle poppar popcorn till mig (han är klart bäst av oss på det). Vad som händer annars ikväll är inte mycket. Emellanåt kommer en katt upp till mig i soffan och piper lite. Ja, du läste rätt. Piper. Vi har märkliga katter. :)

 

 

Ev kanske det blir en film ikväll. Vi får se. Lugnt och skönt har vi det iallafall.  

Av Patricia - 21 mars 2008 15:48

Nu har jag farit runt i pysselrummet och rensat, slängt och organiserat om. Och nu tror jag att jag hittar snabbare och allt känns lite smidigare. Dock önskar jag att jag kunde göra det ännu smidigare, men det får vänta.

 

 

Tvätt har plockats undan och en maskin är igång. Diskmaskinen diskar och här sitter jag och har skitont i nacken samt har lågt blodsocker. Det känns som om jag håller på att få nackspärr. Inte alls en angenäm känsla. Jag hoppas inte det är så. Ska försöka gå och värma vetekudden strax. Blodsockret är lågt då det är ett tag sen vi åt och jag har farit omkring i rummet.

 

 

Så för att få upp blodsockret lite så att jag kan värma lite hemgjord pizza eller värma vad som helst egentligen (jag orkar inte laga mat), har jag tagit fram mitt lilla påskägg med godis som jag fick av uthyrningsföretaget jag är anställd hos.  Och nu börjar Kalle att dammsuga. Jag som trodde vi skulle äta.

Av Patricia - 21 mars 2008 12:02

Om man skulle "fira" långfredagen traditionellt sett, skulle man ha tråkigt. Ingen tv, ingen radio, alla affärer stängda. Men idag är det inte så, och här hemma är det inte tyst och tråkigt.

 

 

Katter jagar varandra emellanåt. Mysan jamar om saker. Duracell har kissat på golvet i köket. Tudor har jagat Duracell (men inte för att hon kissade).

 

 

Tv'n är på och naturligtvis även våra datorer. Vi har ätit frukost och jag har hunnit organisera en hel del pyssel. Jag har laminerat och fått in mina omonterade stämplar i pärmar. Dessutom har jag tagit alla enfärgade papper, delat dem i fyra lika stora kort. De är från början 30,5 * 30,5 cm. Och jag föredrar till 99% att göra 15*15-kort så då är det perfekt att dela i fyra.  Och istället för att behöva ha papperna i jättestora "väskor" så har jag nu papperna i en kartong. Så nu är det lätt att hitta och se vilka färger jag har (och inte har) och det är bara att grabba tag och börja scrappa och slippa dela papper först. :)

 

 

Jag hoppas att vi orkar jobba lite på köket idag också. Det hade varit skönt. Jag hoppas jag orkar också. Mår betydligt sämre idag tyvärr. I värsta fall är influensan på väg tillbaka igen. Jag orkar inte en omgång till. Jag frös ganska mycket igår kväll trots att Kalle sa att jag var varm.

 

 

Ute vet inte vädret hur det ska vara idag. Ibland skiner solen, ibland snöar det. Det blåser hela tiden. Jag tror jag blir inne idag.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards