Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Patricia - 8 mars 2008 18:47

Idag har jag dammsugit hela huset så gott jag kunnat. Maken har fogat och det blir jättebra. Tydligen var det ganska svårt. Det var första gången för honom. Men fint blev det.

 

 

Vi har plockat undan en hel del och har äntligen ett badrum igen, vilket är väldigt trevligt.

 

 

Jag däckade i soffan och sov ca en timme, om inte mer. Har varit helt utmattad hela dagen. Jag har fortfarande inte återhämtat mig från resan i veckan. Sömnbrist och ångesten satte sina spår tyvärr.

 

 

Nu känns det lite bättre när det är liiiiiiite renare och det kommer väl att kännas bättre efterhand som vi kommer iordning. Jag har inte mått bra idag och varit lättretlig. Jag och Kalle har missförstått varandra och skällt lite. Inte kul, men vi har rett ut det igen. Och jag är så missnöjd med mig själv. Framförallt min kropp. Jag känner mig gammal, sliten, tantig, fet. Det underlättar inte precis att försöka må bra. *suckar*

 

 

Vad som händer ikväll vet jag inte. Äta ska vi göra för det har vi inte gjort sen frukost idag. Duschning står också på agendan. Ett bad hade jag gillat, men jag får se. 

Av Patricia - 8 mars 2008 10:55

Nu är här så skitigt att jag verkligen får panik!

Så idag blir det iallafall dammsugning och iallafall fogning av kakel, gärna mer. Det hade varit bra at få testa att borra om lådfronterna och hoppas på att det blir bra och snyggt så att alla lådor är på plats. Det skulle innebära att vi kan börja få tllbaka saker i köket. Och det är ju inte fel. ;)

Av Patricia - 8 mars 2008 10:48

Igår efter jobbet åkte vi till Tornby och Ljusexperten. Vi gick runt och tittade och fick efter en stund hjälp av en försäljare. Vi förklarade var lampan skulle sitta (i taket) och lysa på en stolpe. Vi förklarade att det var en takkontakt.



Vi hittade en lampa med en spot. Lite dyr (495:-) men bra. Vi köpte den. 



Idag när jag packade upp den visar det sig att den har vanlig stickkontakt, vilket vi inte kan ha där. Jag är inte alls på humör för att klippa, skarva och sätta en annan kontakt. Dels vill jag bara kunna koppla in den och slippa ta en massa tid att ändra lampan. Dels kommer det inte att bli snyggt att behöva skarva i sladden när allt är utanpåliggande. Så den får åka tillbaka. Jag misstänker att alla andra också är med vanliga stickkontakter, så vi får väl fortsätta leta. Det som är så irriterande är att vi måste ha något inkopplat i den kontakten så att fönsterbelysningen funkar.



Blir smått trött att inget bara kan gå smidigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards