Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Patricia - 17 mars 2008 22:26

Det snöar fortfarande. :(

 

 

Och jag suger på Guitar Hero II. :( Men har till mitt försvar inte spelat det sen juni/juni förra året. 

Av Patricia - 17 mars 2008 21:51

Jag tror inte det snöar just nu, men vitt ute är det. Det ligger en hel del snö här ute hos oss. Vart tog våren vägen? Kom tillbaka.

 

 

Jag är väldigt glad att vi inte ska åka någonstans i påsk med tanke på vädret som ska vara i veckan. Och jag är glad att vi har vinterdäcken kvar på bilen. Två av mina arb.kamrater och en av Kalles hade bytt till sommardäck i helgen. Galningar. :) 

Av Patricia - 17 mars 2008 21:33

När man slutar jobbet för dagen är det så mycket man vill hinna. Och ibland säger naturen att idag får man ta det lite lugnare. Som idag. Snön vräkte ner.

 

 

Vi kom inte iväg från jobbet förrän vid 17.15 Eftersom Kalle körde mig till jobbet imorse gick jag bort till parkeringshuset där han parkerar. Även då vräkte det ner snö. Jag hade de kortare stövlarna som inte är anpassade för snö. Kalle erbjöd sig att hämta mig, men jag behövde få frisk luft och det gick snabbare att gå bort dit än att han skulle sitta i bilkö för att köra en omväg för att hämta mig.

 

 

Vi åkte i lugn takt mot mataffären. Mycket trafik ute och det vräkte ner.

 

 

Tack o lov var det inte mycket folk inne i mataffären, vilket gladde mig. Vi handlade det vi skulle och satte maten i bilen. Sen lufsade vi iväg till blomsteraffären som ligger i ett annat hus brevid mataffären och handlade blommor till köksfönsterna samt  en bukett tulpaner.

 

 

Väl hemma hämtades posten, vi bar in alla matvaror, packade upp och tog fram mat i form av frallor och fil.

 

 

Vi åt. Jag var ganska hungrig. Vi tittade på tv under tiden.

När vi ätit satte jag mig och lyssnade på den första övningen som jag fick i onsdags på samtalet. Den var bra, men jag höll på att somna så avslappnad jag blev. Och inte så konstigt. Jag är oerhört trött idag.

 

 

Jag klarade bara av att göra en övning. Jag får se om jag orkar lyssna på en övning till ikväll. Det hade ju varit bra.

Efter det satte jag mig med en av kommentarerna jag fått på pysselbloggen idag. Hon behövde lite tips och hjälp. Det blev ett långt mail. :) Och på tal om pysselbloggen så fattar jag inte vad som hänt idag. 173 besökare på en och samma dag! 173! Det är helt otroligt. Jag brukar ha ca 15-20 besökare. Trist att så många tittar men så få skriver en kommentar. Men jag hoppas att de gillade vad de såg och kommer tillbaka. :)

 

 

Efter mailskrivandet tog jag itu med blommorna vi köpt och satte dem i krukor och satte ut i köket. Ska ta foto på dem imorgon. Vasen med tulpanerna ska stå och acklimatisera en till två timmar och ska stå svalt inatt. Så de ska få stå i bastun. :) Det låter motsägelsefullt kanske, men det är det svalaste stället i huset.

 

 

Det har inte blivit något jobbat i köket idag, men vi orkar inte. Så det får vänta till imorgon. Då ska vi inte åka och handla någon mat utan direkt hem. Och förhoppningsvis ska vi inte jobba så länge som idag. 

Av Patricia - 17 mars 2008 09:28

Då var man på jobbet igen. Egentligen undrar jag lite varför, för jag mår inte vidare bra. Tungandad, hostig, snörvlig, utmattad. Det är inget bra tecken när man känner sig slut när man kommer till jobbet.



Hade ingen vidare bra natt heller. Vaknade inatt av att jag mådde jätteilla! Men mådde så pass illa att jag inte kunde prata. Jag var som förlamad. Så jag kunde inte be Kalle om cola. Jag kunde bara få av mig täcket. Inget mer. I 1½ timme hade jag det så innan jag till slut kunde somna. Så vidare pigg var jag inte imorse precis.



Men nu är jag på jobbet iallafall. Jag dricker te för att inte frysa. Jag har ätit min frukost och en halv banan. Jag jobbar, men fort går det inte. Koncentrationsförmågan är inte mycket att hänga i granen tyvärr.



Och utomhus snöar det för fullt. Det vräker ner snö. :( Jag vill ju ha vår.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards