Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Patricia - 12 mars 2008 20:42

Samtalet gick bra idag. Jag fick tre lyssningsövningar och en på papper enl en metod som heter Mindfulness. För att läsa mer om det gå hit.

 

 

Jag ska prova dessa fyra övningar nu helst varje dag till nästa vecka. De ska hjälpa mig att förhindra mina ångestanfall när de kommer, eller förminska dem iallafall.

 

 

Vi pratade om hur mycket energi det går åt för mig till olika saker. Att t ex vara fröken duktig hela tiden oavsett hur jag mår (både fysiskt & psykiskt), eller känna frustration i att det väldigt ofta är jag som tar initiativet till saker och ting. Eller hur mycket energi alla ångestanfall tar. Och hur kroppen misstar nervositet för ångest och jag får anfall istället för att bara vara lite nervös.

 

 

Nåja. Väl klar där gick jag till parkeringen där Kalle väntade. Vi åkte till mataffären och handlade mat till vardagen och till lördag. Jag passade på att gå in i en inredningsbutik där jag köpte lite nya handdukar, grytlappar, grytvantar, grytunderlägg och löpare i olika färger. Löparna som innan kostat 129 och mer kostade nu 49:- styck, så jag köpte fem eller se stycken. De är i linne och jag gillar dem väldigt mycket.  Så jag tyckte jag gjorde världens fynd.

 

 

Väl hemma igen packade vi in alla matvaror och det blev superbra i alla skåp. Vi köpte sushi till mig som jag ätit. Inte lika god som restaurangsushi, men helt okej. :) Nu är det Greys Anatomy så nu ska jag mysa ner mig i soffan under en filt och titta på det. Och gissa om jag är trött.

Av Patricia - 12 mars 2008 16:17

Vill inte ut, vill inte åka iväg. Det ser kallt och blött ut ute. Det har regnat hela dagen.

Vill visa, mysa, hålla mig varm.

 

 

Men samtalen gör mig gott. Jag behöver dem.

Så det är bara att bita ihop och åka iväg. 

Av Patricia - 12 mars 2008 11:50

Mår inte så mycket bättre idag, så jag är hemma från jobbet även idag. Hade jätteont i bihålorna imorse när jag vaknade, men det har tack o lov gått över i stort sett. Jag hoppas det fortsätter vara så, men sådan tur har jag nog inte.

 

 

Jag har börjat få hosta, vilket jag inte gillar. Hade nog feber inatt eftersom jag vaknade med jämna mellanrum av att jag frös för att sen vakna och svettas, frysa, svettas, osv. Så vidare gott har jag inte sovit. 



När ska det blir bra? 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards