Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Patricia - 14 mars 2008 21:37

I eftermiddag lade jag mig i ett varmt bad med badskum. Superskönt. Låg och läste ut boken där. Det blev ca 330 sidor idag. Den var lite svår att lägga bort, så jag satt till sist i lite kallt badvatten och läste ut boken.

 

 

När jag duschat hackade jag upp en lök och två kycklingkorvar. Då lagom kom Kalle hem. Han lämnade sakerna i hallen och så åkte vi iväg för att hämta mitt Panduropaket  Vi passade på att handla det allra nödvändigaste (läs: ostbågar). 

 

 

När vi kom hem ställde jag mig och lagade korv stroganoff. Det var skönt att jag hade hunnit hacka upp det innan.

 

 

Efter maten packade jag upp mitt Panduropaket. Himmel vad jag är sugen på att pyssla nu.  Och lite ska jag börja ikväll. Jag måste montera några stämplar jag köpt.

 

 

Och idag fick vi ett jättefint hjärta av mamma som hon gjort själv. Tack mamma. Det ska vi ha i köket. Det kommer att passa jättefint där. :) 

Av Patricia - 14 mars 2008 13:24

Kökssidan och pysselbloggen är uppdaterad förresten.

Av Patricia - 14 mars 2008 13:18

Kalle var iväg på lunchen och letade spotlight.

Nu har vi fått höra av två affärer att sätter man in dimmer idag är det i stort sett elektroniska dimrar. Då har man större utbud på lampor och kan köra lågvolt som har bättre livslängd.

 

 

Tydligen har vi inte fått elektronisk, vilket gör att vi knappt har något att välja mellan. Så kan vi inte ha det. Så Kalle ska ringa elektrikern sen och höra varför de inte satt in det och om de kan byta (helst utan kostnad) eftersom vi från början förklarade vad vi skulle ha för sorts lampa där. Man tycker ju att de borde ha lite bättre koll än vad de har. Morrrrrrrrrrrrrrrrr.

För jag vill helst inte lägga ut mer pengar på lampor när vi faktiskt förklarat för dem vad som skulle sitta där. Så vi får väl se. Men det blir ingen fungerande fönsterbelysing i helgen verkar det som. Skit! 

Av Patricia - 14 mars 2008 11:18

Stannade hemma idag också. Börjar känna mig lite bättre och hoppas det håller i sig nu.

 

 

Har haft konstiga drömmar. Den värsta var att jag och Kalle skulle åka till Australien med hans föräldrar. De hade fått sina visum och hade sina pass, men mina saker kom inte. Det slutade med att jag stod och vinkade av dem på flygplatsen. Det värsta var att Kalle åkte utan mig och jag fick inte ens en puss och kram. Jag var helt förstörd när jag vaknade och försöker skaka av mig den stora känslan av obehag. Jag vet att ha aldrig skulle göra så i verkligheten, men ändå blev jag väldigt illa berörd. Och jag tror jag förstod symboliken i drömmen och jag förstår varför jag drömde så.

 

 

Nu har jag varit uppe ett tag. Har legat och läst en bra stund i "Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet" som jag fick i julklapp av svärmor. Den blir bättre och bättre tycker jag.

 

 

Ska snart äta lite. Jag får se vad jag orkar göra sen idag.

Har jag tur kommer mitt paket från Panduro fram idag. Jag kan äntligen spåra det från deras hemsida så jag har kollinumret och behöver då inte deras lilla avi för att hämta ut det. Det hade varit trevligt att ha det till helgen.



Vädret är allt annat än roligt. Grått, men ganska vindstilla. Man får väl vara glad att det är uppehåll i vädret.

Hoppas ni har en bra fredag där ute.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards