Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Upptäckt "nytt" te

Av Patricia - 13 mars 2008 22:28

Förra veckan när jag var på konferens/möte med jobbet provade jag på ett nytt, för mig, te. Det är sällan jag tar te om jag ser att de inte har de smaker jag tycker om (så som Forrest Fruit, Blue Fruit, osv).

 

 

Men då vågade jag testa detta "nya" te. Russian Earl Grey. Jag har aldrig varit förtjust i Earl Grey och tänkte att det säkert smakade lika illa som de andra. Men jag blev glatt överraskad och drack det med glädje. Skrev t o m upp det i mitt lilla anteckningsblock. Dock glömde jag att skriva upp det på inköpslistan till när vi handlade igår, men kom ändå ihåg att jag skulle leta efter det igår i mataffären.

 

 

Blev smått irriterad eftersom jag kom ihåg att påsförpackningen var blå. Kan ju tycka att det vore bra om den stora förpackningen hade samma färg fall i fall man inte kommer ihåg namnet. Men jag gissade på att det var rätt.

 

 

Kalle var lite misstänksam att prova teet ikväll, men gjorde det och blev glatt överraskad han med. Så det kommer vi att dricka fler gånger, gärna ofta. Och det är supermysigt att han börjat tycka om att dricka te också. Det har bara varit kaffe som gällt för honom innan. 

 
 
Ingen bild

Micka

13 mars 2008 23:38

Det där teet låter inte så dumt. Det måste jag prova.:)
Läste också om er förbaskade lampa. Vilken otur ni har haft med den. Hoppas att ni nu hittar ngt bättre, men de 500:- är ju inte så lustigt att se försvinna kan jag förstå.Kan ni inte ha den någon annanstans? Belysa skorstenen i däruppe?
Köp ostbågar, att synda ngn enstaka gång är bara naturligt och det lägger inte till 10 kg på vikten heller. Och är det fest så är det väl fest!! Du äter det ju verkligen inte så ofta vad jag kan förstå och då är det ju ingen fara.

Kram

 
Ingen bild

FF

14 mars 2008 11:18

Gör så Micka. :) Det är alltid trevligt att prova nya, goda teer. :)

Ja, när man inte kan testa den på något annat sätt blir man inte glad. Men otur är vår grej känns det som. Jo, förhoppningsvis kanske vi kan hitta någonstans att ha den. vi får se.

Jag har skrivit upp ostbågar på inköpslistan nu. Du har så rätt.

Kram

 
En Mölnbobos Liv

En Mölnbobos Liv

18 mars 2008 22:30

Finns ett som heter Persian Earl Grey, det är också jättegott tycker jag.

http://massablaj.wordpress.com

 
Ingen bild

FF

19 mars 2008 08:42

Åhå. Persian Earl Grey. Det låter spännande. Det ska jag komma ihåg att köpa och testa. :) Tack för tipset. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards