Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Händelserik tisdag (i min värld)

Av Patricia - 18 mars 2008 12:38

Vi kom upp tidigare idag, trots att vi båda var mer döda än levande.

7.20 kom vi iväg till jobbet.



Det töar idag och det är skönt. Solen skiner och gör sitt bästa för att få bort allt det vita.



I förmiddags gick brandlarmet. Vi hade inte hört att det skulle vara någon övning, men det kändes som att ingen tog det på allvar. Jag fick på mig skor, jacka och fick tag i handväskan. Så gick vi ut. Vissa var "dumma" och skulle gå igenom hela byggnaden för att de hade sina jackor på ett annat ställe. Jag och några till gick ut närmsta utgång som man ska. Det medförde att vi fick gå runt huset, men hellre det och vara mer säker.



Alla samlades utanför entrén och stod där i några minuter innan ansvariga sa att vi kunde gå in igen. Väl tillbaka var det bara att sätta sig igen och jobba vidare. Trots att vi gick lugnt var jag slut när jag satte mig ner igen. Upplevde samma sak nu. Jag har fixat lite kuvert och postat lite kort och gick ner precis vid entén där man kan lägga sin utgående post. Jag gick lugnt och stilla och är ändå helt slut nu.



Jag skulle hur lätt som helst kunna lägga mig och vila nu, men det går ju inte. Men hastigheten på mitt arbetande är inte på topp. Trots detta får jag ändå en hel del gjort. Jag har t o m lärt mig lite nya saker. Det är alltid trevligt. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards