Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Telefonsamtal & förpackat

Av Patricia - 24 mars 2008 00:07

I eftermiddags när Kalle var och handlade försökte jag slå in paketet till svägerskan. Hittade ingen bra kartong så jag försökte slå in det "fritt". Upptäckte då att min tejp är slut. Och trots att jag vet att jag har fler rullar hittade jag inte en enda. Dock lyckades jag slå in paketet ändå, men bökigt blev det.

 

 

Under tiden jag höll på med det ringde svärmor. Hon tackade för kortet och bad om ursäkt att svärfar missat att tacka för det. Vi pratade en liten stund och jag berättade vad vi hade handlat för present. Dessutom fick jag förklara missförståndet som uppstått mellan Kalle och hans far när de tidigare pratade. Inget allvarligt alls. De trodde bara att vi hade varit fyra st och ätit ute i vårt kök igår. Men vi åt fyra st runt vårt gigantiska matbord i matrummet. :) Det är inte alltid så lätt att hänga med. :)

 

 

Ikväll har vi ätit tacos (utan tomater som var mögliga och banan som Kalle glömt att handla). Gott men det märktes att det fattades saker.

 

 

Vi har även spelat lite GH. Det går bättre och bättre för oss båda. Både Tudor och Duracell har varit jättekeliga och skulle prompt ligga i mitt knä, så jag har inte fått spela så mycket som jag kanske önskade. Men det är klart att man inte kan köra iväg en katt som behöver värme, trygghet och kärlek.

 

 

Nu blir det sängen. Jag hoppas jag inte behöver måla om sakerna mer än konsollerna imorgon så att det andra kan åka upp. Kalle får såga till hyllan till mikron som sedan ska målas. Sen är det taklister och någon liten bit golvlist som ska sågas till och målas. En del av det borde vi klara av imorgon tycker jag, och ändå koppla av och ha roligt. Kanske en promenad också. Det hade varit skönt om vädret är bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards