Alla inlägg under januari 2007

Av Patricia - 19 januari 2007 15:01

Sådärja. Nu var det tömt även hos oss. Så bra. Dock sa det pang när gubben lade tillbaka brunnslocket. Så vi får väl kolla att det inte gick sönder eller blev någon spricka.Btw - luvan på tomten är på plats. Det blev inte lika fint som på bilden till materialsatsen. Men men.

Av Patricia - 19 januari 2007 14:34

Minstingen kom nyss och hämtade mig. Hon har fått för sig att det är hennes uppgift om något inte riktigt stämmer. T ex hämtade hon mig för några dagar sen. Hon ledde in mig i badrummet för att visa att toaletten läckte. Duktig kicka! :)Idag för en stund sen kom hon iallafall och pep. Jag visste inte om hon ville visa mig något eller om hon bara var rastlös och ville ut. Jag gick efter och hon var noga med att jag följde efter. Väl nere på bottenvåningen stannade hon upp och det gjorde jag med. Det luktade ganska vedervärdigt och jag blev orolig. Säg inte att det hänt något med avloppet. Jag släppte ut henne och hankatten och de stannade kvar på altanen. Det luktade värre utomhus och efter någon minut ville de hemskt gärna in igen. Tittade då ut i köket och ut genom fönstret. Då står det en stor lastbil från Östgöta frakt. Åhå, de tömmer våra trekammarbrunnar. Just nu står lastbilen och tömmer kattgrannarnas brunn. Jag hoppas de tar våran också, även om jag tror att vi kommit överens att den ska tömmas i februari.Jag tror jag väntar med att gå ut och hämta posten tills de tömt klart här. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 14:05

Tomten börjar ta form. :) Härligt. Skägget är på plats och luvan håller på att fixas till med järneksblad och bär. Fick svar från en bekant att ha henne som referens till ett av de jobb jag sökt. Skickade iväg ett mail till företaget för att bifoga mitt ändrade CV. Så det kändes bra. Mailade även tillbaka till kompisen och tackade så mycket. Sen tror jag väl inte att de kanskt tittar så mycket på refenserna. Men jag har iallafall gjort mitt bästa. :)Nu är grannen ute och fotograferar taknocken till stallet. :) P.s Supersugen på sushi. Jag är så lättpåverkad. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 12:49

Då har jag nu även registrerat mig på Monster. Kollade efter jobb där, men hittade inget passande till mig. Det fanns inte ens något i min inriktning här där vi bor.Har även kollat de andra sajterna, men där fanns inte heller något. Nåja, jag har iallafall kollat.Så nu känns det ok att jag sätter mig och pysslar. Vill ju vara lite dukig innan man kan belöna sig själv. :)

Av Patricia - 19 januari 2007 11:09

Efter att ha tömt ur och fyllt diskmaskin, torkat av spishäll och diskat annat, tvättade jag händerna i badrummet. Och så fint vattnet rinner undan nu i handfatet. Tidigare har vattnet mer velat stanna kvar istället för att rinna undan. Men maken högg med en skruvmejsel imorse och fann en klump som satt högt upp i röret. Den hackade han loss och nu är det så bra så.VVS-mässigt ska du nu älskling bara fixa droppandet i toaletten samt kranen till trädgårdsslangen utanför köket. ;)Du är jätteduktig! P.s Jag undrar vad han tänkt sig för liknande praktiskt arbete i helgen i huset. ;)

Av Patricia - 19 januari 2007 10:34

Oj vad veckorna går fort! Det är helt otrolig. Mer än halva januari har gått. Dock tycker jag inte det går tillräckligt fort till min slutintervju, som är om lite mindre än två veckor.Hade en tanke att jag skulle försöka stiga upp med maken imorse, men det gick verkligen inte. Det var som om jag hade lim i ögonlocken och en magnet i baken som vägrade släppa upp mig. Tidigare har jag inte haft några större problem attt stiga upp på morgonen. Fast å andra sidan har det varit när jag har haft ett jobb.Så idag har jag slumrat till kl 10. Har inte gjort något vettigt alls efter det. Jo, släppt ut katterna.Ska gå ner och äta frukost nu hade jag tänkt och se om de vill in och äta tillsammans med mig. :) Dock inte min frukost. Idag ska jag pyssla. Jag vill bli klar med min tomte med ren. Tomten sitter på skrivbordet, utan mössa, ren, skägg eller ansikte. Stackarn. Så idag blir det en pysseldag.Hmmmm...vad ska vi ha till middag? Usch, svår fråga. Jag får passa på att kolla frysen när jag fixar frukost.

Av Patricia - 18 januari 2007 12:29

Oj vad jag känner mig nöjd med vad jag redan gjort idag. :)Jag åkte förbi tandläkaren och lämnade julkortet. Skrev en liten mening på kuvertet och önskade god fortsättning istället.Körde sen vidare och solade en halvtimme. Körde sen till stationen för att hämta grannarna. Naturligtvis ville de stanna inom affären för att handla mat, så jag fick snällt följa med.Väl hemma hittade de inte sin husnyckel, så jag fick gå och hämta den vi har till dem.Väl hemma och inne sen, har jag värmt och ätit lunch, samt läst ut "Livets skafferi". Den andra grannen var och lämnade filmer han och hans sambo lånat, samt lånade ut två filmer till oss. Trevligt. Då har vi något att titta på ikväll. :) Han fick även med sig skruvdragaren, så den dagen maken får för sig att sätta upp tavellisten ovanför fönstret i sovrummet, får han gå bort dit och låna den igen. :)Katterna har varit ute två omgångar. Nu får de vara inne och sova lite middag medan jag sitter här uppe i pysselrummet och ska kolla på de mallar som finns i Frontpage.Den nya boken jag tagit fram ur bokhögen jag lånat av mamma, är Blonde av Joyce Carol Oates. Jag har faktiskt inte läst något av henne, så det ska bli mycket intressant. Ja har lånat flera böcker som hon skrivit av mamma. Och missminner jag mig inte så fick mamma några till i julklapp av denne författare. Så gillar jag boken har jag ju ännu fler att låna sen. :) Jag tror dock att denna bok lär räcka någon vecka. Den är på 862 sidor. :)

Av Patricia - 18 januari 2007 09:46

Ja herregud vad pilligt det var. :) Det känns som jag inte kommit någonstans, även om jag suttit här nu en bra stund och pillat.Ja himmel.Nu ska jag ta och åka iväg för att lämna julkort och se om det finns en soltid innan jag ska hämta grannarna.Himlen har ljusnat något men blåser, DET gör det fortfarande.

Ovido - Quiz & Flashcards