Alla inlägg under juni 2007

Av Patricia - 26 juni 2007 12:22

Jaha, då har jag ändrat igen, men blev mycket nöjdare nu. Så här får bloggen se ut nu ett tag. Neutral men ändå färgglad tycker jag. Det är väl presentationsbilden som jag har lite svårt att bestämma mig för.

 

 

Tittade på min presentation och såg att jag även behövde skriva om den. :( Men nu stämmer den igen. Det kommer ju ingen skrutt i vinter. 

Av Patricia - 26 juni 2007 11:58

Igår kväll deppade jag ihop lite. Jag kände mig jätteful! En blandning mellan ärr, sår, rödgråtet ansikte och full av blåmärken. Jag ville verkligen bara gömma mig i en garderob och bli där. För att försöka må lite bättre tog vi en dusch tillsammans. Jag skakade av att jag grät så mycket när jag stod där naken. Aldrig har jag känt mig så ful som jag gjorde då. Och stackars maken fick än en gång trösta mig och han tyckte det var så synd, för han tycker verkligen att jag är jättesöt och vacker. Men han förstod samtidigt lite varför jag kände som jag gjorde.

 

 

Det var jobbigt att duscha. Jag tvingade mig att tvätta såren. Det var äckligt att känna på det.  Jag hade lättare för att tvätta mig själv igår, vilket var skönt, men det var fortfarande jobbigt.

 

 

Efter duschen mådde jag lite bättre. Hade dock jättesvårt att somna inatt igen, fastän jag var jättetrött.

Sov inte jättebra heller, men lite bättre inatt ändå tyckte jag.

 

 

Eftersom maken jobbar hemifrån även idagkunde vi sova lite längre. Han steg upp och gjorde frukost och såg till sen att jag kom upp. Hade lite svårt att få i mig frukost. Vet inte varför egentligen. Men lite yoghurt, havrefras och ett tunnbröd med smör och ost blev det tillsammans med en halv kopp kaffe och juice.

 

 

Idag har jag faktiskt inte tagit några värktabletter alls. Däremot har jag börjat ta tabletter som ska göra att jag inte får ont i magen av gaser när jag ätit. Men inte en enda värktablett sen igår kväll. Jag vill se hur bra jag klarar mig utan att ta, och hittills (peppar peppar...) har det gått bra. Magen mår ju inte kanonbra av att jag knaprar piller hela tiden heller.

 

 

Efter frukosten gick jag upp och lade mig igen, men somnade inte. Låg och tittade lite på tv, men det fanns inget bra. Ingen överraskning tyvärr.

 

 

Nu har jag varit uppe ett tag.

* Jag har pussat en del på maken.

* Rensat bland räkningar och klädkataloger som fanns på ett bord i hallen så det är rent och fint nu.

* Jag har plockat undan tvätt i grovköket och satt igång en tvätt med lakan och handdukar.

* Jag har torkat av och rensat lite ovanpå den lilla frysen.

* Jag har plockat upp bits till bokhyllan i gästrummet så jag kan plocka upp böcker sen i eftermiddag som ska stå där inne. Det lär ju dröja lite innan vi tapetserar eller målar där, så då kan böckerna åka upp så länge. Det ser lite trevligare ut.

* Jag har rensat en blomma på altanen.

 

 

Så lite har jag fått gjort, även om det går lite långsamt.

 

 

Nu blir det nog strax lunch tror jag. Det blir resterna från korv stroganoffen eller från middagen igår som jag gjorde.

 

 

Det är varmt ute och jag blir lätt överhettad, så jag försöker ta det extra lugnt.

Det ska regna idag, men det har inte börjat än. Det är molnigt ute och det fläktar lite. 

Av Patricia - 25 juni 2007 19:28

I eftermiddags lade jag mig och läste lite. Naturligtvis somnade jag och det var skönt.

 

 

17.30 vaknade jag, fortfarande trött men hungrig. Maken satt fortfarande och jobbade när jag kom ner.

 

 

Vi ringde svärfar och gratulerade honom på födelsedagen och pratade en snabbis.

 

 

Eftersom jag var hungrig sa jag att jag kunde börja med middagen. Maken skulle bara gå på toa och skulle sen komma och hjälpa mig. Jag  började och blev ganska snart trött. Det var jobbigt att laga middag, även om det inte var så avancerad mat. Och maken kom inte. Så jag fick kalla på honom till sist. Han hade fastnat uppe vid sitt skrivbord och hade glömt att han sagt att han skulle hjälpa mig. Han kom ner och hjälpte mig med det sista.

 

 

När vi väl skulle äta var jag ganska trött och var inte jättehungrig längre. Ville helst bara vila.

 

 

Så nu har jag testat att  laga mat. Det var för stor uppgift för mig än så länge. Hjälpa till lite kan jag nog göra, men inte mer. Men nu vet jag det.

Av Patricia - 25 juni 2007 14:47

Då har jag ringt och fixat lite.

 

 

Först ringde jag larmföretaget som skickade en påminnelse på en faktura som vi inte fått. Vi har undrat varför det inte kom någon. Så jag ringde och undrade var den tagit vägen. Så de ska skicka en ny faktura och har skjutit upp betalningstiden till den 10/7. 1000:- kostade det att få hit en kille som klippte av en sladd som ställde till det för oss. Tack.

 

 

Sen ringde jag landstinget för att höra om fakturan jag fick för att jag kom in på akuten. Jag tyckte det var konstigt att jag skulle betala när jag har högkostnadskort. Men ingen på akuten frågade efter något sådant utan bara efter patientkortet, som maken hade. Och ingen frågade honom om det sen när han kom. Och till detta hör det ändå att vi var ju på akuten ett bra tag.

Men jag fick tag på de jag skulle och fakturan ska nu makuleras. 250:- som vi slapp betala.

 

 

Det kändes inte riktigt lika jobbigt att behöva betala larmet nu då eftersom vi slapp sjukhusräkningen.

 

 

Ibland är det bra att man ringer och snällt och artigt ifrågasätter. :) 

Av Patricia - 25 juni 2007 13:50

Jag har nu gjort ett nytt försök att göra bloggen lite ljusare och trevligare.

Märkte att jag själv blev deppig när jag gick in för att titta på den, och det var ju inte trevligt.

 

 

Så nu har jag försökt piffa upp den lite. Är inte helt nöjd med den dock. Vill hitta fina bakgrunder som man kan ha här. Grodis har alltid så fina, men jag kan ju inte hela tiden hålla på att kopiera hennes heller. Så den får vara så här en stund nu. 

Av Patricia - 25 juni 2007 13:26

Jaha, då har jag tidrapporterat för juni månad. Det var inte mycket att fylla i eftersom jag mestadels varit sjuk. :(

 

 

Men nu är det gjort. Maken var inom kontoret och lämnade sjukintyg idag så att jag får lön ändå för denna månaden. Så det är skönt att det är inlämnat. Så behöver man inte tänka på det heller. 

Av Patricia - 25 juni 2007 12:58

Imorse när vi åt frukost ringde telefonen. Det var någon som behövde vägbeskrivning för att ta sig ut till oss. Jag satt och grubblade och fattade inte vad det var för någon som skulle ut till oss. Vi hade ju inte ringt efter någon som behövde laga något (även om vi skulle behöva ha hit en rörmokare).

 

 

Maken berättade efter samtalet att det var ett blombud som skulle komma hit någon gång under förmiddagen. Jag förstod anledningen till att vi skulle få blommor nämligen förlusten, men inte från vem.

 

 

Väl under förmiddagen när jag försökt vara lite duktig gick jag och lade mig för att läsa lite. Eftersom jag var trött somnade jag efter en stund tillsammans med Pluttan tätt intill. Jag hade inte fått sova länge alls när dörrklockan ringde. Jag försökte ta mig till dörren så snabbt jag kunde och blombudet verkade vara stressad eftersom han hann ringa både två och tre gånger (och såååå lång tid tog det inte för mig att ta mig till dörren).

 

 

En fin bukett med röda gerberor (tror jag det är) fick jag av rekryteringsföretaget jag jobbar hos. Jag ska ta foto på den lite senare.

Av Patricia - 25 juni 2007 12:53

Alla behöver vi äta för att överleva.

Och alla som sett mig kan snabbt konstatera att jag gillar mat utifrån min kroppsform. Fast nu efter operationen är jag inte lika glad i mat.

 

 

Det är gott att äta. Jag kan njuta av maten och äter i lugn och ro. Men sen kommer problemet. Inte alls långt efter det att jag slutat äta får jag magknip. Och inte lite magknip heller. Det är som om någon vred om allt i magen på en och emellanåt tappar man luften. Ibland är det "bara" gaser, och ibland är det värre.

 

 

Just nu håller magen på efter lunchen. Jag hoppas det lugnar sig snart. För istället för att ge mig lite energi till att orka göra något, går all energi än en gång ut på att ha ont. När väl smärtorna lagt sig igen, är jag återigen utmattad. 

Ovido - Quiz & Flashcards