Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

En trevlig fredagkväll

Av Patricia - 28 mars 2008 23:46

När Kalle kom hem var jag ombytt och vi gick ut den lilla rundan. När vi var tillbaka tog vi inköpslistan och åkte och handlade mat.

 

 

Till middag ikväll blev det laxtorneous (ingen aning om hur det stavas) med västerbottenost i. Till det blev det potatiskroketter, sallad, hollandaisesås, varsitt glas vitt vin och vatten. Mycket gott.

 

 

Vi pratade mycket allvar när vi var ute och gick. Vi åker till Göteborg imorgon och vi pratade om mina farhågor och rädsla inför vad som kan hända. Jag kände att det var viktigt att han vet vad jag känner och är rädd för inför att åka dit. Men nu känns det bättre.

 

 

Ikväll har vi tittat på hockeyn, som var dålig från Linköpings sida. Många onödiga tacklingar och utvisningar. Lite titt på finalen i Let's Dance blev det också. Och efter det har vi plockat undan maten, satt igång diskmaskinen och duschat ihop.  Så nu är jag ren. Det känns skönt. Orkade inte raka mig.

 

 

Imorgon bitti packar vi. Det blir lätt packning. Vi kommer hem söndag eftermiddag igen. Lagom liten resa.  

 

 

Jag känner att jag fortfarande har lätt till tårar ikväll. Vi pratade lite om varför jag var ledsen och jag kom fram till att det nog beror lite på att jag känner mig ensam. Vi har många kompisar, men jag har ingen vän som jag står riktigt nära. Någon man bara kan ringa till och verkligen vända sig till. Som vet nästan allt om en och som jag vet nästan allt om. Som känner en innan och utan och ändå tycker om en. Som kan förstå och trösta. Som kan säga "ta på dig och åk in till stan så ses vi ___ om en stund", eller något annat som piggar upp. Men nu är det inte så. Jag måste skaffa mig någon vän. Inte ytliga vänner, utan någon riktigt nära vän. Men hur gör man det?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards