Alla inlägg under februari 2008

Av Patricia - 26 februari 2008 10:30

Idag är en jobbig dag. Jag känner mig jättelåg och längtan efter en liten är jättestor. Jag känner mig ensam och som om ingen förstår hur jag mår. Och det gör att jag känner mig ännu mer ensam. Jag har svårare och svårare att knuffa känslorna åt sidan för renovering. Och jag är så innerligt trött på att renovera!



Minsta lilla sak maken gör, kan göra mig så arg och ledsen. Han kom inte upp imorse, vilket ledde till att vi kom till jobbet betydligt senare än jag tänkt mig. Jag vet att jag kunde tagit ena bilen själv till jobbet. Men istället sa jag det till honom idag att vi får göra så. Jag blir sårad när han vet att jag bilr jättestressad av att komma sent till jobbet. Det är svårt att parkera och vi måste sluta mycket senare för att jag ska få ihop mina timmar. Detta leder till att vi kommer hem senare och allt bara förskjuts och jag blir ledsen, stressad och till sist uppgiven.



Sen har han stunder när han är jättegullig som idag när han gjorde en sallad till min pizzabit. Det hade jag inte förväntat mig alls att han skulle göra, vilket var jättegulligt.



Jag känner mig helt off road just nu. Det känns som att mitt psyke är ännu klenare än vad jag trodde, vilket är lite knäckande. Det värsta är att jag inte vet vad jag ska göra åt allt heller. Det känns som att det är så mycket nu på så många fronter som vi måste se till att få att funka och bli bra. Sakerna bara blir fler och fler och begraver mig levande känns det som. Panikångesten som jag tyckte att jag hade så bra kontroll över innan har jag inte längre så bra kontroll på alls. Det skrämmer mig, för den ork jag behöver ha för att kunna hålla den i ett kort koppel har jag inte.  Och just nu och då och då (läs: ganska ofta) känner jag en uppgivenhet som känns så tröstlös. Jag orkar inte. Jag skiter i det.



Mycket gnäll är det nu, jag vet! Och jag har svårare och svårare att se positivt på saker och ting. Jag försöker verkligen, men det går inte bra.

Jag försöker hålla reda på allt som måste göras. Det känns lite som att det hänger på mig att komma ihåg saker, vilket är frustrerande då jag känner att jag har väldigt låg koncentrationsnivå och noll ork.



Och det blir inte bättre av att jag känner mig som en barbafigur igen. Jag upplever det som att jag nästan känner hur jag blir bredare och tyngre för varje idag. Det spelar ingen roll vad jag tar på mig, vad jag gör med mitt hår eller vad jag försöker göra med sminkning och smycken. Jag äcklas av det jag ser. En blek, trött, hängig, fet kvinna som ser äldre ut än vad hon behöver göra om hon bara kunde komma igång och börja träna. Fler måsten.



Vad ska jag göra för att få rätsida på mitt liv?

Av Patricia - 25 februari 2008 22:01

Himmel vad vi varit i farten.

Direkt från jobbet lämnade vi kortet. Sen handlade vi färg och penslar.

 

 

Väl hemma bytte vi om och gick ut för att koppla på grannarnas hästtransport. De hade också lite saker som skulle slängas så vi hjälptes åt alla tre med deras och våra saker. Nästan hela transporten upp till taket fyllde vi. Vädret blev bara sämre och sämre och det regnade när vi lastade in.

 

 

Vi åkte iväg alla tre och slängde skräpet. Det tog en stund att få allt slängt. Men nu är det gjort. :)

 

 

Väl hemma igen bytte jag och maken om igen och åkte iväg och handlade mat. Nu var klockan ca 20 tror jag.

Kl 21 var vi hemma igen och 21.20 satte vi oss och åt mackor och fil.



Så inget har blivit gjort i köket idag, men det är nog ursäktat. Det tar vi imorgon. 

 

 

Nu är det strax läggdags för mig. Jag är trött och vill vara hyggligt pigg imorgon på jobbet. 

Av Patricia - 25 februari 2008 15:12

 

Kl 16 ska vi sluta idag. Då ska vi fara förbi och lämna kortet jag gjort.



Efter det ska vi susa till färgaffären och handla färg till fönsterlister, dörrlister och stolpen.



Sen blir det hem, lasta hästtransporten med skräpet i garaget för att sen åka iväg och få det slängt. Arb.kamraterna säger att det antagligen ska snöa i helgen och då vill jag ha våra bilar inne i garaget.



När vi väl kommit hem och lämnat hästtransporten ska vi till mataffären för att handla lite mat.



Vi är på språng hela tiden. :)

Av Patricia - 25 februari 2008 10:20

Nytt kort är upplagt på pysselbloggen.

Av Patricia - 25 februari 2008 10:10

 

Jag försöker vara pigg.

Jag försöker vara glad.

Jag försöker att inte tänka på pengar, hur dyrt köket blir.

Jag försöker att inte tänka på hur mycket vi har kvar att göra på köket.

Jag försöker se positivt på allt.


Så jag försöker vara som solen här ovan och som den där ute, för det är verkligen vackert väder ute.



På lunchen idag ska jag och G ut på stan. Vi ska till bokhandeln och ev till klädaffären där han provade kläder i torsdags. :)

Jobba lite ska vi också göra. ;) Fast det gör vi faktiskt.

Av Patricia - 24 februari 2008 14:45

Igår ringde elektrikern och berättade var slutnotan blev.

När vi bad om prisuppgift i höstas räknade han på ca 10 000:-. Vi krävde inte offert, utan tänkte att det räckte muntligt.

 

 

Igår fick vi som sagt reda på priset. 27 000:- blev det. All luft gick ur mig. Det kändes skit. Hur dumma var vi som inte begärde offert? Mycket dumma!

Köket har blivit ungefär dubbelt så dyrt som vi hade tänkt oss. Det har blivit mycket mer att köpa till som vi inte räknat med. Dyrare el, snickare, skivor till väggarna, etc. :( 

 

 

Idag har jag pysslat klart kortet jag fick beställning på. Ska lägga upp det sen.

 

 

En kompis är här idag och hjälper oss (han ska få med sig kortet hem). Det är tur att han är här.. Jag har fått min mens, är ur balans och har ont. Det är allt annat än bra. Men jag kämpar på så gott jag kan...

De har fått upp skåpen ovanför kyl och frys och jag har tapetserat lite mer än halva väggen mellan köks- och grovköksdörr. Det går långsamt och är lite bökigt då vi har ett element där. Maken har hjälpt mig lite.

 

 

Nu är det kaffepaus. Sen ska jag fortsätta med tapetsering och killarna ska börja med sargarna under skåpen. Det hade varit så skönt att ha dem klara idag. Jag hoppas killarna kan försöka fixa in bänkskivorna i bilen sen också, så slipper jag bära, då jag redan har skitont i ryggen. 

Av Patricia - 23 februari 2008 16:52

Kunde ju inte låta bli att ändra lite här mer.

Vi går ju mot ljusare tider ute så varför inte försöka göra det även här. :)

 

 

NU ska jag sätta min dator och sidan, flytta makens dator från hans knä, ta hans hand och tillsammans vandra ut i köket.

 

 

Himmel vad vi är hopplösa! 

Av Patricia - 23 februari 2008 16:42

Vi har inte kommit ut i köket än. Vi är helt hopplösa.

Istället har jag fixat en slide till min pysselsida samt ändrat utseendet ganska mycket på den. Är mer nöjd nu tror jag. Men vilket mecklande det är med att ändra så den blir personlig. *suckar*

 

 

Vi kanske borde ut i köket nu? Så att det händer någonting där eftersom det inte gjorts någon sen i onsdags. :( 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards