Alla inlägg den 1 mars 2007

Av Patricia - 1 mars 2007 21:46

Idag har jag inte känt av något illamående. Det gick riktigt bra att sola och jag har kunnat äta normalt. Så det har varit jätteskönt.Däremot är jag hur blödig som helst, lite väl blödig.Såg slutet på Björn i det blå huset (Bolibompa) och höll på att tjuta. Jag har ingen aning om varför. Jag älskar det programmet (på danska). Men blev iallafall tjutfärdig. Lyckades hyfsat. Zappade vidare när det var slut. Hamnade på Kanal 9 där det var Martha Stewart och såg slutet på en intervju med en liten kille som tog hand om djur, mestadels hästar. Martha tyckte att killen var helt underbar och Amazon.com skänkte ett presentkort på $600 så han kunde köpa hästböcker för att lära andra barn om hästar och att de skulle hjälpa honom att ta hand om dem. Detta gjorde mig inte mindre tjutfärdig. Normalt/vanligtvis tycker jag att det är fint det killen och andra gör, men att reagera så här.Har varit på god väg annars också ikväll att sätta igång att fälla tårar. Inte konstigt att jag är utmattad när jag tänker efter.Det känns som att jag är jättetrött hur mycket jag än sover. Jobbigt och lite underligt.

Av Patricia - 1 mars 2007 21:43

Vi åt olika middagar idag, dock samtidigt.Maken åt upp rester av korv och mos medan jag åt kycklingröra och makaroner. :)Pluttan har legat i mitt knä ikväll samt på magen när jag själv låg ner. Supermysigt. :)Jag har inte orkat mycket ikväll och lär nog inte göra det nu heller. Igår hade jag tänkt mig att det skulle bli en tidig kväll. Det blev det inte. Ska se om jag kan vara duktigare ikväll. :)

Av Patricia - 1 mars 2007 17:14

Nu har jag fastnat igen. Jag vet inte vad vi ska äta.Jag är inne i en ond cirkel. Jag har svårare och svårare att komma på något.Fisk skulle vi kunnat äta, men den är djupfryst, så det orkar jag inte.Jag tror maken får ta och börja använda sina hjärnceller och komma på lite rätter nu - och även om köttfärssås är jättegott är det alternativet uteslutet bajbi.Annorlunda, nyttiga rätter som inte tar för lång tid att göra och som gärna innehåller mycket grönsaker.Hmmmmm...blev sugen på tacos, men det har vi inte tillräckligt med ingredienser till tror jag.Nåja, något blir det nog.

Av Patricia - 1 mars 2007 15:46

Eftersom ingen någonsin uppmanar mig att svara på frågor, och intresse för det kanske inte finns gällande mig, har jag själv tagit tag i det och svarat ändå.Så vill du inte läsa så får du hoppa över det:1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4,vad står det där?Den osvikliga Döden. Döden som man inte kan hejda. Döden… (Blonde)2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan,vad rör du vid?Min fina symaskin. 3. Vad såg du senast på tv?Slutet på American Idol 4. Utan att se efter gissa vad klockan är?15.42 (klockan är 15.35)5. Bortsett från datorn vad hör du just nu?Hankatten som jamar missnöjt 6. När du senast var ute vad gjorde du då?Slängde plastskräp, klippte mig, handlade dukar till mamma och solade.7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökning?En annans blogg där jag hittade denna undersökning.8. Vad har du på dig nu?Turkos top med trekvartsarm, beige lång manchesterkjol, beige/vit-randiga strumpor9. Drömde du något i natt?Ja, och jag kom ihåg drömmen imorse, men inte nu längre10. När skrattade du senast?Hos frisören innan idag11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?Söta broderier som jag gjort.12. Har du sett något konstigt på sista tiden?Det har jag säkert, men kan inte komma på något just nu. 13. Vad tycker du om den här utmaningen?Helt ok.14. Vilken var den senaste film du såg?Better of Dead15. Om du blev multimiljonär-vad skulle du köpa då?Mitt drömhus, två nya bilar, kläder, saker till mina föräldrar och några nära vänner, en utlandsresa och naturligtvis mer pyssel. ;)16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om?Jag är en amatörshopaholic. Det skulle kunna gå riktigt illa, men jag kan kontrollera det.17. Tycker du om att dansa?Jättemycket, men får göra det alldeles för sällan nu för tiden. Hatar dock dansband18-19. Vad ska dina barn heta,pojke resp flicka?Ida Elisabeth och Hannes (om vi får ha sådan tur)20. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?Väldigt tveksamt. Tror dock inte det. 21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?Vad gör du här? *garvandes och pekar neråt* Going down! (sägandes med djup basröst)22. Vilka fem personer vill du ska svara på dessa frågor?Alla som vill, men meddela mig så jag kan gå in och läsa!

Av Patricia - 1 mars 2007 15:09

Sitter i pysselrummet och knåpar ihop ett födelsedagskort. Det är inte till vem som helst, utan till min högt älskade fader.Jag hoppas han kommer att gilla det. :)Kul har jag iallafall.Satt innan och hade på en film på datorn, Better of dead med John Cusack i sann 80-talsanda. :)När jag skulle sätta i nästa film ville inte datorn, så istället har jag lyssnat på senaste avsnitt av På minuten. Nu ska jag nog lyssna på dagens avsnitt av Christer i P3.Kortet kommer att scannas in och sparas på min dator då jag har dåligt minne hur mina kort ser ut när jag gett bort dem, men denna gång får du inte se kortet förrän pappa öppnar det. :)

Av Patricia - 1 mars 2007 15:08

Idag är det töväder i Östergötland.Det är flera plusgrader och sen stund tillbaka regnar det. Kan detta vara slutet på vintern?Är äntligen våren på väg?Hoppas, hoppas, hoppas. Jag är iallafall klar med vintern.

Av Patricia - 1 mars 2007 13:38

Fick nyss samtal från bemanningsföretaget. Jag fick inte jobbet. Men bemanningsföretaget tyckte att jag var intressant och ville behålla mina uppgifter.Nåja, det är bara att ta nya tag och hoppas på det bästa.

Av Patricia - 1 mars 2007 12:39

Nu har jag varit och klippt mig. Det var skönt och håret känns mycket fräschare när de slitna topparna kommit av.Jag har även varit och solat, vilket var mycket avkopplande.Nu ska det ätas lunch.Innan i förmiddags sökte jag jobb. Hittade ett och skickade ansökan. :)Det blir pyssel i eftermiddag. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards