Alla inlägg den 29 mars 2007

Av Patricia - 29 mars 2007 22:26

Just nu är min mobil mitt allt! Det allra viktigaste jag äger! Det låter kanske inte klokt men så är det.Min mobil är så bra på det sätt att jag kan ställa in tre larm på den, eller tre olika klockslag eller hur man nu ska uttrycka det. Så jag har ställt in den på de tider jag ska spraya, kl 6, 14 & 22.Hade jag inte haft mobilen som ringer så fint när det är dags, hade jag missat majoriteten av gångerna jag ska spraya. Nu sprayar jag precis på minuten och det känns jättebra.Jag har precis suttit och läst lite bloggar. har inte riktigt hunnit det i veckan, så det var skönt att göra nu. Och några kommentarer blev det. :)Nu blir det vetekudde, sängen och läsa lite bok, en av Nora Roberts som jag fick av mamma. :)Godnatt. :)

Av Patricia - 29 mars 2007 20:39

Vi tittat på hockey för andra kvällen denna veckan. Det är så kul och underbart att se att maken blir mer och mer intresserad och sitter och är lika mer nu och hojtar till när vårt "hemmalag" gör mål.Jag tycker om att titta på sport med dig bajbi. :)

Av Patricia - 29 mars 2007 20:34

Då har man plockat årets första fästing. Den satt på hankatten.Om jag inte missminner mig kommer det att bli ett fästingår, vilket inte glädjer oss alls. :(Så det blir att köpa Frontline på Apoteket innan helgen. Det brukar funka ganska bra. Fuktansvärt dyrt, men jag vill inte ha fästingar i vår säng.

Av Patricia - 29 mars 2007 18:59

Hammocken är ute på gräsmattan, avtorkad och fin. Taket är tvättat och blev iallafall lite renare än innan. Ett vitt runt bord är avtorkat och ditsatt.Genast känns det som ännu mer vår. Det var lite kyligt att sitta där, men mysigt att se solen som sakta var på väg mot horisonten.Nu ska det tittas på hockey. :)

Av Patricia - 29 mars 2007 16:15

Här har det hänt massor sen igår eftermiddag. Det gick inte att komma in på bloggen, så jag ska försöka sammanfatta så gott det går.Vi grillade med grannarna. Det blev jättegott och jag hade kunnat äta myyyyycket mer än vad jag gjorde för att det var så gott. :)Grey's anatomy var bra som vanligt och jag var glad att jag faktiskt inte blivit gråtmild en ända gång. Detta tänkte jag när vi var i slutet, men jodå. De vet hur man lyckas. Blev alldeles tårögd när man hörde Dennys röst i telefonen och hörde vad han sa. :( De vet hur de ska göra.Igår kväll lyckades jag sätta eld på makens batteri som han har till en sändare. Jag hade dragit ut sladdarna när den laddats, men kollade inte att sladdarna hamnade ovanpå varandra. Tanken var att vi skulle gått och lagt oss lite tidigare än vi gjorde men vi kom inte upp och tur var det.POFF sa det och sen var det lågor från sladdarna och battieriet (som låg under vår flatscreentv). Maken rusade fram och blåste medan jag rusade efter brandfilten. Vi fick släkt elden och tv'n klarade sig. Men batteriet och sladdarna är förstörda. Jag hade superdåligt samvete och sen när vi skulle lägga oss grät jag i ren chock när jag verkligen insåg hur illa det kunde gått. Maken var så förstående och tyckte mer att det var tur att det inte var värre, men jag band ris på min rygg och straffade mig själv.Imorse var vi hos en terapeuft. Hon hade fått en annan tid än vi när vi skulle träffas, så vi satt och väntade i 20 min. Väl inne så pratade vi. Jag kom inte ihåg allt jag ville ta upp (så det ska jag göra nästa gång vi ses. Vi har fått en ny tid). Men en hel del fick vi sagt och mötet kändes bra. De här sakerna ska jag tänka på:* jag kan och får vara hur stressad, olycklig, orolig som helst. Det påverkar inte själva IVF'en och möjligheten att bli gravid - jättebra eftersom jag trott att det påverkar jättemycket och har därmed känt en press på att vara glad och inte stressa både fysiskt och psykiskt.* Det är viktigt att jag tillåter mig att vara ledsen när jag känner det. Det ÄR orättvist och det är bra att jag får ut det. Jag får t o m säga till andra, utan att skämmas, att jag är avundsjuk på dem men att jag inte missunnar dem deras barn.* Jag ska ta en dag i taget och försöka njuta så mycket jag kan av allt. Jag ska tillåta mig onyttiga saker och inte fokusera så på min vikt - hon sa lite tvärtemot vad barnmorskan sa om att det var så jätteviktigt för mig att gå ner.* Det är viktigt att vi har andra dörrar öppna, har koll på adoption, om vi vill göra försök på privata kliniker eller vad vi vill. Att vi är medvetna om hur det kan gå/falla ut vid IVF.* Att jag kände att jag kan vända mig till dem om det är något. Både henne och bm.Nästa gång vi ska dit ska jag ta upp den ångest jag ibland får där jag knappt vågar släppa iväg maken till jobbet eller släppa ut katterna för att jag är livrädd att de händer dem något. Samt hur jag ska jobba på att tycka mer om min kropp än vad jag gör idag.-------------------------------------------När mötet var slut, kände jag mig mer avslappnad, vilket var jätteskönt. Dock var jag lite gråtmild. Vi åkte inom makens kontor, hämtade en sladd och sen åkte vi hem tillsammans. Han tog ledigt. Det var jätteskönt att faktiskt spendera dagen ihop såhär. Det behövde vi båda.Efter mötet i förmiddags var jag helt slut och maken var ganska trött han med, så efter vi hade ätit lunch har vi sovit. Det behövdes tydligen.Jag ska strax upp och väcka honom. Vi har lite att göra, även om vi ska ta det lugnt.Det har och är en jättevacker vårdag.Jag har ont i nacken till och från. Ska be maken smörja in.Tack Alma för receptet. Det ska testas snart. Ska bara se om jag har alla ingredienser hemma. :)

Ovido - Quiz & Flashcards