Alla inlägg den 28 mars 2007

Av Patricia - 28 mars 2007 15:49

I eftermiddag följde jag med grannfrun och hennes föl till veterinären. Fölet skulle registreras och chipmärkas. En av stalltjejerna följde också med.Det gick jättebra. Fölet fick lite lugnande och var så snäll när folk pillade och stack honom med nålar. Veterinären var smått osäker på vem av oss som ägde fölet och tilltalade därmed oss alla tre. Stackarn. :)Det var kul att följa med och se hur där såg ut och naturligtvis kul att jag kunde göra någon nytta.Lite längre bort från veterinären satt några och grillade. Det luktade fantastiskt gott, så jag och grannfrun kom fram till att våra män ska handla lite kött att grilla till middag idag. :) Det ska bli jättegott.

Av Patricia - 28 mars 2007 13:37

Idag har jag gjort tre påskkort. De påminner om varandra, men samtidigt har jag försökt göra dem olika både i utformning och färgval.Jag blev väldigt nöjd med dem.Nu ska de skannas in.

Av Patricia - 28 mars 2007 10:02

Så här mycket vill jag ha barn, att jag utsätter mig för att ta ett preparat som kan ge dessa biverkningar:Vanliga biverkningar* viktökning* huvudvärk* yrsel* dåsighet* trötthet* ökad eller minskad huvudbehåring* hjärtklappning* sömnrubbningar* nervositet* nedstämdhet* värmekänsla i huden* svettningar* minskad sexlust* minskning av bentäthet* illamående* kräkningar* diarré* förstoppning* torr hud* akne* hudutslag* irritation av nässlemhinnan* lukt- och smakförändring* näsblod* smärta i buken, rygggen, armar, ben & leder* Muskelstelhet i axel* menstruationsliknande blödning* torrhet i slidan* underlivsflytningar* äggstockcystor (sjuklig blåsbildning i äggstock)* bröstömhet med förändring av storlek* smärta vid samlagMindre vanliga* ökad eller minskad kroppsbehåring* ökad törst* förändrad matlust* överkänslighetsreaktioner (hudrodnad, klåda, nässelutslag)* myrkrypningar och stickningar i huden* vätskeansamling (ödem) i ansikte, armar 6 ben* minnes- och koncentrationsstörningar* ångest* depression* mjölkutsöndring* spruckna naglar* påverkan på leverfunktionsvärden* torra ögon* Tryck bakom ögon* synstörning, t ex dimsyn* inflammation i slidan------------------------------------------------En del av dessa har jag redan börjat märka av, men än så länge är det uthärdligt.Emellanåt kan jag inte låta bli att tänka att de nästan är galna på sjukhuset som vågar ge någon människa det här. Fast det finns garanterat mediciner som har fler och värre biverkningar än det här. Men för mig är det väldigt mycket.

Av Patricia - 28 mars 2007 10:00

Mobilen ringde, jag sprayade, missade lite, somnade om.Maken gick upp, jag somnnade om.Maken sade hej då och åkte, jag somnade om.Vaknade kl 9. Är det så att jag behöver mer sömn nu? 9 timmar? Ska defintivt gå och lägga mig tidigare ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards