Alla inlägg den 22 mars 2007

Av Patricia - 22 mars 2007 22:57

Vi har haft ytterligare en katt, en hittekatt. Hon togs omhand av en kompis, som inte riktigt visste vilket ansvar det är att ha katt. Denna lilla tjej, S, var väldigt känslig och blev lätt stressad för minsta lilla. Att kompisen sen fick för sig att åka på semester hit och dit och vi fick ta hand om henne gjorde det inte bättre för henne.Till sist tog vi hand om henne permanent, men hon blev aldrig riktigt frisk. Det hade hänt för mycket i hennes liv för att hon skulle må bra psykiskt. Vi gjorde vårt bästa i fyra år. Till sist beslöt vi att det bästa för henne var att få somna in. Det var det jobbigaste beslut vi någonsin varit tvungna att ta.Hon var en högt älskad familjemedlem och vi saknar henne jättemycket. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan gumman. Visst var hon bedårande?

Aj!

Av Patricia - 22 mars 2007 22:41

Skulle nog inte druckit kaffe. Fick huvudvärk igen. Så nu försöker jag få i mig vatten igen. Nu har jag lärt mig det. Drick inte kaffe om du lider av vätskebrist. :(

Jum

Av Patricia - 22 mars 2007 21:28

Maken har lagat kaffe. Hade helst ätit en kanelbulle eller dyl till. Men det är onyttigt så det är bara att glömma. :) Njuter av kaffet, mysigt sällskap och härliga katter. :)

Av Patricia - 22 mars 2007 21:12

Maken gjorde köttfärssås och spagetti med massor med grönsaker, som jag hjälpte till att hacka.Det blev jättegott och jag åt alldeles för mycket mot vad jag borde äta. Det fick vara mitt frosseri.Har tagit fram räkor. imorgon blir det räksallad till lunch. Ska göra en laddning tzatziki till det hade jag tänkt.Maken har bilen imorgon så då är jag fast hemma. Jag hoppas på bra väder så att jag kan promenera. Lite pyssel ska det också bli.

Av Patricia - 22 mars 2007 17:25

Jag är helt slut. Det finns i stort sett igen energi i mig. Efter det att jag var på apoteket och pratat med mamma i lite mer än en timme däckade jag och hankatten i soffan. Jag har haft jättesvårt att hålla ögonen öppna. Jag har verkligen försökt, men haft jättesvårt att kunna vara vaken i mer än 5 minuter.Helt otroligt. Jag jobbar ju inte ens. Hur kan jag vara så trött då? Är det för att jag sov så få timmar igår natt? Ska sova ut ordentligt inatt.Nu kom maken hem. Han ska bestämma vad vi ska ha till middag idag. :)

Av Patricia - 22 mars 2007 10:30

Nu har jag varit iväg med grannen till vårdcentralen. Jag har jätteont i huvudet igen och är lite stel. Jag misstänker att det är vätskebrist som gör att jag mår så här. Så nu ska jag dricka mig bra igen och bara ta det lugnt.

Av Patricia - 22 mars 2007 09:20

Jag satt och tittade bland bilderna på nyfödda i tidningen. Blir lite överraskad att några valt att även ha med hunden på babyfototot.Varför har man det?Jag vet att hunden är en del av familjen, precis som våra katter är lika mycket familjemedlemmar som vi, men jag skulle aldrig få för mig att ha med husdjur när man ska ta babyfoto.Inte ens om vi hade en hund skulle jag få för mig detta.Fascinerande i min värld.

Av Patricia - 22 mars 2007 08:55

Vaknade med en fenomenal huvudvärk imorse. Maken var så söt och värmde vetekudde samt gav mig en huvudvärkstablett. Sen somnade jag om. Jag var helt slut.Men nu är jag uppe eftersom jag lovat grannfrun att jag ska köra henne till vårdcentralen. Hon mår fortfarande inte bra efter sin hjärnhinneinflammation så de ska ta ännu fler prover på henne idag. Och eftersom det inte är lämpligt att hon kör, så kör jag henne.Annat jag planerat är att åka till apotek för att hämta ut lite mediciner. Sen ska jag ringa mamma i eftermiddag.Allt utöver detta blir en bonus. En liten promenad hade ju varit bra om jag kom ut på. Vi får se. :)Det känns att jag tränade länge och väl igår. Jag har träningsvärk idag i hela kroppen. Det lär jag verkligen känna av imorgon. Yeay. Men som jag sagt tidigare, då vet jag att jag gjort något bra. :)Nu blir det frukost så att jag inte sitter på VC och är jättehungrig.P.s Både igårkväll och idag känner jag ett rejält begär på att äta onyttiga saker. Det är jättejobbigt. Vill inte alls känna så. Vill känna avsmak till onyttiga saker. Vad ska jag göra?

Ovido - Quiz & Flashcards