Alla inlägg den 7 mars 2007

Av Patricia - 7 mars 2007 23:20

Sitter och lyssnar på musik samtidigt som jag bloggar och pysslar.Lyssnar nu på det danska fotbollslandslagets gamla dänga "Vi er röde, vi er hvide" från 1986 (tror jag).Ojojoj, vilka minnen. Och oj så längesen det var slår det mig. Känner mig plötsligt lite gammal. *fnissar*Nä, nu får jag nog stänga av musiken. Men det är ju så många gamla godingar. "Absolute beginners" med David Bowie.*ler nostalgiskt*

Av Patricia - 7 mars 2007 23:17

Kollade på mönstret till haren och kom snabbt fram till att jag tar det imorgon. Annars är det risk för att det blir fel, och det är himla onödigt eftersom jag inte har sådant fleecetyg hemma ifall att det skiter sig.Istället målade jag på en liten bild till min kusins födelsedag som är i slutet på månaden. Ja, jag är ute i god tid, som alltid. :) Jag frågade henne igår om färger som hon gillar, så de har och ska jag ha med på kortet. :)Nu blir det sängen. Natti. :)

Av Patricia - 7 mars 2007 22:31

Då var babykortet klart till arbetskamraten. Jag blev mycket nöjd. Jag har scannat in det. Jag är numera duktig och dokumenterar alla kort jag gör. Dels så att jag inte gör liknande igen men även för att kunna förnya mig.Nu ska jag ta och titta på vad jag skulle kunna göra med påskharen jag fått av mamma. Jag har fortfarande inte kommit igång med den. Men lite borde jag kunna göra innan jag går och lägger mig.Blev väldigt glad att jag blev utmanad förresten. :)

Av Patricia - 7 mars 2007 21:34

REGLER:* Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.* Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn.* Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.Nu kör vi:1. Jag kan vifta på näsborrarna. :)2. Lär mig melodier inkl solon i låtar otroligt snabbt.3. Är äckligt snabb på att säga låtar på intron.4. Jag är vänsterhänt, men skriver alltid med höger hand på whiteboarden - och mycket snyggare dessutom.5. Spöade skiten av alla på makens kontor (som är programmerare) utom min make i tangentsnabbhetsprov.6. Jag kan gå in i en affär, ett rum eller titta på en bild och på max 2 sekunder hitta något med Nalle Puh eller det gänget där innan någon av de jag är med hunnit se något alls.Jag skickar vidare till:* Maken* Grodis* Erica* Absolut Guldkant* Kisse* Bebislängtan

Av Patricia - 7 mars 2007 18:14

Maken skickade mig denna artikel om att slippa åldersdiabetes.Tänk så skönt det hade varit om det hade funkat, helst på alla som redan har åldersdiabetes.

Av Patricia - 7 mars 2007 18:05

Smärtan har succesivt blivit bättre idag. Dock är det fortfarande syndafloden, vilket hindrar mig lite i rörelseförmåga.Jag har hunnit göra framsidan på ett babykort, pratat med mamma, tvättat håret och följt med maken på lite pingisturnering med hans arbetskamrater. Det var trevligt, men obehagligt p g a mitt besvär.Jag hjälpte till att hålla räkning och annat till deras lilla turnering.Nu är vi hemma och kortet ska göras klart så det kan postas imorgon. Maken är gullig och gör middag.

Av Patricia - 7 mars 2007 08:58

Jag har faktiskt kunnat sova ganska bra inatt, vilket varit skönt. Dock sover jag aldrig bra när det är den här tiden.Idag är maken hemma med mig. Jag blöder ganska kraftigt och kan därmed inte röra mig mycket. Det är skönt och tryggt att ha honom hemma. Dt är bra att han kan jobba hemifrån.Imorse gjorde han frukost till oss och tog undan allt också. Nu ska han tända en eld i kakelugnen.Ute regnar det och är några plusgrader. Det ligger fortfarande en del snö kvar. Jag hoppas den försvinner nu till nästa vinter.Jag hoppas kunna pyssla lite. Det borde kunna gå hyfsat, så länge jag inte får en sådan attack av smärta igen. När makens klocka ringde första gången (dock ej sista) 05.49, tog jag värktablett eftersom jag hade rätt kraftiga känningar så fort jag vaknade.Mmmmm...nu sprakar det härligt i kakelugnen. Ett underbart ljud att lyssna på.

Ovido - Quiz & Flashcards