Alla inlägg under juli 2007

Av Patricia - 18 juli 2007 21:27

Eftersom det ska bli jättefint väder på fredag vill maken gärna ut och flyga. Detta innebär att det är bra om vi kan sluta lite tidigare.

Han har en del övertid att ta ut, men det har inte jag.

Detta innebär att jag jobbat över 1 ½ timme redan denna veckan. Det kanske inte är mycket alls i normala fall, men nu har jag precis börjat jobba igen. Och orken hos mig är ju inte den största precis.

Det känns som att jag kanske inte behöver jobba över imorgon eftersom maken inte kan sluta hur tidigt som helst på fredag då han har supporten själv.

 

 

Så det ska bli skönt att sluta lite tidigare på fredag. Det gäller bara att vi kommer till jobbet hyfsat tidigt också.

I måndags och idag började jag 7.45 och igår började jag 7.30 Vi får väl se när jag landar på jobbet imorgon.

Av Patricia - 18 juli 2007 21:12

Ikväll gick vi en liiiiiiiiten promenad. Ända bort till grannarna.

Vi skulle lämna pengar som vi var skyldiga.

Det blåste en del när vi gick dit (även hem sen).

Väl där fick jag titta hur toaletten på deras övervåning blev. Mycket finare än innan. :)

 

 

Vi stod och pratade en liten stund. Sen fick det bli hemgång igen.

 

 

Väl hemma igen så har jag rensat ovanpå skohyllan och fått undan en del saker så nu ser det lite bättre ut igen. 

Slängt sopor och fått ut de saker som vi ska lämna tillbaka på K-Rauta har jag också fått ut.

 

 

Innan vi skulle äta middag tömde jag och laddade diskmaskinen. Det stod disk på nästan hela bänken. :( Jag avskyr verkligen det. Hade lite ont i ryggen efter det, men å andra sidan var det så skönt att se tomma ytor igen, även om de inte är så stora. :S

 

 

Något jag däremot inte gjort är pysslat. Jag har massor med inspiration på jobbet, men när jag kommer hem är det som om den är borta. :( Ork har jag inte heller riktigt känns det som.

Dock ska jag nu ändå försöka få ner lite saker i den vita byrån jag tog upp härom dagen. Så ska det bli lite tommare på skrivbort med omnejd, vilket verkligen behövs.

 

 

Idag SKA jag gå och lägga mig tidigt. Ligga och läsa och mysa i sängen.

Av Patricia - 18 juli 2007 18:20

Förra veckan när jag pysslade tiiiiidigt på morgonen hade jag ju sällskap av hankatten.

Här kommer ett foto på honom. Min plats vid skrivbordet är precis så som jag tog kortet. Så vilken vy jag hade framför mig medan jag pysslade. :)

 

 

Är han inte bedårande? 

Av Patricia - 18 juli 2007 18:11

När vi kom hem släppte maken ut våra katter i trädgården. Han lämnade altandörren öppen då det är ganska varmt ute.

 

 

När jag någon minut senare gick förbi, tittade jag som alltid ut genom dörren. Jag blev alldeles chockad och trodde inte mina ögon.

 

 

Vårt plommonträd (som är ganska stort) hade delat sig och halva trädet låg nu på marken. Jag kallade på maken och vi gick ut för att titta.

Det ser ut som att det ruttnat, eller vad man nu säger om ett träd. Det har försvagat den halvan. Dessutom har det haft många stora grenar som varit tunga. Och idag hjälpte blåsten till här ute på landet och då orkade det inte längre.

 

 

Jag är väldigt glad att varken våra eller grannkatterna var ute idag. De brukar leka i trädet och klättra. 

 

 

Vi har tidigare pratat och diskuterat om vi skulle ta ner det eller inte eftersom det knappt ger någon frukt och det har i tre år nu  varit angripet av djur. Men nu behöver vi inte fundera längre.

Halvan som föll ska bort.

Den andra halvan ska vi göra så att vi sågar bort alla mindre grenar och så ska det bli ett rent klätterträd för katterna.

 

 

Det som är jobbigt är att göra det där. Det får bli ett jobb för maken. Det blir för tungt för mig. Så nu vet han vad han ska göra i helgen. 

Av Patricia - 18 juli 2007 12:29

De som känner mig vet att jag älskar att göra listor.

Jag gör dessa för olika anledningar:

* Jag älskar pysslet med att skriva listor. Det är mysigt för mig

* Jag har bättre koll på vad jag behöver komma ihåg då minnet inte alltid är det bästa.

* Det känns skönt när man kan bocka av att man gjort något.

* Man får bättre och lättare översikt samt att man kan smidigare prioritera än om det inte är uppskrivet.



Förra veckan gjorde jag en att göra-lista.

Jag gjorde tre kolumner. En till mig, en till maken och en gemensam.

Sen började jag spalta upp det som jag kände behövdes göra under veckan. Det var allt från småsaker till större.

Jag tyckte det var jättebra att ha denna lista. Men dum som jag var hade jag den uppe i sovrummet.



Även denna vecka gjorde jag en sådan lista. Nu sitter den på frysdörren vilket gör den mer lättåskådlig. Så kan man fylla på den när man kommer på något.



Det jag nu kommit på är att jag och maken borde göra den tillsammans på söndag kväll istället. För jag har en känsla av att han inte kollar på den listan (fastän han borde). ;)



Just nu för tillfället gör jag listan på ett helt vitt papper (med hål i) och skriver förhand.

Jag är inne på att iallafall på söndagen skriva den på datorn eller iallafall göra linjer så att det blir lite snyggare skrivet än nu när det är lite snett. :) En mall kan man ju iallafall göra.

Mallen ska dock innehålla rader förutom det som är på bilden. Och vecka och datum kan man själv fylla i. 



Ett tips som någon annan kanske kan ha nytta av.

Sol

Av Patricia - 18 juli 2007 08:11

Idag skiner solen så fint igen. Det är skönt.

Jag önskar bara att jag mådde bättre.

Jag har noll energi.

Jag är förkyld.

Pollenallergin börjar igen.

Jag har gått upp i vikt. :(

Såren stramar.

Just nu är inte livet på topp.

Egentligen skulle jag nog stannat hemma idag, men det kan jag inte.

Men jag börjar verkligen tvivla på att jag orkar jobba 100%. Men vi behöver pengarna.

Men som sagt.

Solen skiner och det är ju skönt.


p.s förlåt för detta gnällinlägg

Av Patricia - 17 juli 2007 22:05

Jag brukar inte bry mig om reklam, men när jag hör musiken till Bokus blir jag glad.  Och för någon kväll sen började jag göra en rörelse (svår att förklara). Denna rörelse har lett till att både jag och maken stannar upp med vad vi gör när vi hör den för att göra denna rörelse.

 

 

Ja, vi är smått galna, men kul har vi. :) 

Av Patricia - 17 juli 2007 15:57

Jag har världens bästa arb.kamrater

De är så måna om mig och kollar till mig.

Vilar jag?

Dricker jag ordentligt?

Ser jag ut att må bra?

Behöver jag vila?

Jag får inte ta ut mig. Ta det lugnt.



Jag blir alldeles varm av deras omtänksamhet.



Jag har fått ganska mycket gjort idag tycker jag fastän jag är totalt slut och seg i bollen. Så jag känner mig faktiskt väldigt nöjd. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards