Alla inlägg under mars 2007

Av Patricia - 20 mars 2007 12:30

Jag skulle ge mig ut på lite ärenden.När jag skulle ta ihop blixtlåset, på den fina ullväskan som mamma tovat på, gick själv "handtaget" av på den. Kul! Fick stoppa plånboken i innerfickan på kappan.Det gick bra på apotek och solning.När jag står i affären sen och ska betala maten tänkte jag kolla bank på telefon. Då visar det sig att jag bara hade dryga 500:- och jag hade varor i vagnen för mer. Så det var bara att lägga upp prioriteringsmässigt på bandet och säga till kassörskan när hon skulle stanna. Så det var några saker som jag inte kunde handla idag.När jag kom hem hade det ena bemanningsföretaget hört av sig på hemtelefonen (inte mobilen. Varför inte det?) och hade besked. Men när jag ringde tillbaka var hon på lunch och kommer inte tillbaka förrän 13.15 Försökte faktiskt på hennes mobil också, men inget svar. Lämnade dock ett meddelande där så hoppas jag att hon hör av sig. Annars ringer jag naturligtvis. Dock lät hon inte så glad, så det är antagligen inget positivt besked. Men vi får se. Lunch kanske?

Av Patricia - 20 mars 2007 09:43

Ringde sjukhuset idag och ska få komma på ultraljud imorgon för att kolla upp magen. Jag mår ju sämre vid mens nu efter operationen i september och har endometrios. Så vi får väl se vad de säger imorgon.

Av Patricia - 20 mars 2007 07:31

Usch, känner mig lite hängig idag. Inte kul alls. Jag hade ju tänkt träna på gymmet idag. Men istället blir det nog en promenad. Även om det är kallt är vädret ändå hyfsat.Det jag vet att jag ska göra idag är iallafall att åka till apoteket, sola och leta jobb. Allt utöver det är en bonus idag.

Av Patricia - 19 mars 2007 21:40

I eftermiddags vid 17.30-tiden ringde ett tredje bemanningsföretag och vill att jag ska komma på intervju på onsdag efter lunch. Det är en allmän, för att se vad jag är för en person. Går jag vidare blir det något personlighetstest och något annat. Detta är till en tjänst jag sökt via dem.Det känns bra att få komma på intervju till ett bemanningsföretag till. Ju fler ställen man får in foten på desto bättre. :)Om de andra tjänsterna har jag inte hört något än.

Av Patricia - 19 mars 2007 21:37

Usch. Har blivit jättedålig på att läsa. Det är som om jag inte kan koncentrera mig när jag ska läsa. Boken är säkert jättebra, men jag kommer inte in i den riktigt. Alltså blir det inte mycket läst, vilket är synd. Men ska försöka ta tag i det igen. Kanske lägga den boken åt sidan och läsa en annan så länge.

Av Patricia - 19 mars 2007 19:14

Idag gjorde jag en korvgryta:* 1 kycklingkorv* 6 morötter i slantar* 1 stor burk majs* 1 burk champinjoner* 1 squash* 1 gul lök* 1 stort pkt milda matlagningsgrädde 7%* 1 pkt kesella 10%* svartpeppar, grillkrydda, curry, paprikapulver, vitlökspulver, oregano.Till detta hade vi fullkornsbandspagetti.Det blev jättegott och det kändes ganska nyttigt tycker jag. Det blev mycket mat och räckte förutom idag till minst två middagar till. :)

Av Patricia - 19 mars 2007 13:20

Nu snöar det för fullt. :( Tack o lov lägger det sig inte. Men varför mmåste det snöa? Det ska ju vara vår nu!Och tätare och tätare snöar det också.Usch. Man blir ju deprimerad.

Av Patricia - 19 mars 2007 13:15

Till lunch åt jag nästan en hel burk makrill, ett ägg och två skivor Cornelle med skinkost. Hankatten kom och skrek runt fötterna på mig när jag öppnade makrillburken. Så han fick lite på en assiett. Då kom minstingen rusande mot tallriken och börja äta medan hankatten backade och tittade på när hon åt. Jag fick knuffa undan minstingen så att hankatten fick lite. Hon tittade då lite surt på mig, men accepterade mitt beslut och började putsa sig.Naturligtvis var hankatten inte nöjd när han ätit klart utan tiggde hos mig medan jag sedan åt, men han fick faktiskt inte mer.Det räckte mer än väl till lunch. I eftermiddag ska det smaskas på lite frukt. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards