Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Patricia - 3 januari 2008 21:07

Efter jobbet åkte vi först till Biltema och handlade pannlampor samt två dörrkrokar att kunna hänga kläder på.

 

 

Efter det bar det av till K-Rauta där vi tittade på kakel, golv och bänkskivor.

Vi hittade ett golv vi tyckte om som vi tror skulle kunna bli fint. Kakel likaså. 10x30 cm är det och beige med lite lite rött i sig.

De hade endast träbänkskivor vad vi kunde se och det har vi avfärdat.

 

 

Efter K-Rauta var jag helt slut så maken körde oss hem. Väl hemma värmde vi fryspizzor. Maken sopade under granen och tände en eld i kakelugnen.

 

 

Efter maten började jag tömma vitrinskåp i köket och lastade in det i vardagsrummet. Så lite har jag fått tömt.

Vi har letat fram IKEA-papperna så nu kan vi åka och fixa det samt räkna ut allt som behövs.

 

 

Nu blir det sängen. 

Av Patricia - 3 januari 2008 15:24

I eftermiddag efter jobbet ska jag och maken iväg och leta diverse saker till köket.

Jag känner att vi börjar vara väldigt sent ute och det känns inte så bra, men det är bara att knuffa bort ångesten som leendes står och knackar mig på axeln.



Det vi ska kolla på (kanske inte allt idag) är:

* golv

* kakel

* fogmassa

* spackel till tak & kakel

* takfärg

* lämpliga skruvar att få upp skåpen

* silikon

* bänkbelysning - ska bara inhandlas. Måste bara hitta listan från IKEA

* bänkskiva

*takarmatur x 2



Stommar, dörrar, knoppar, sidoskivor, och sargar är beställda. Lappen om när det ska vara betalt måste vi leta upp ikväll så vi inte missar det.

Ritningen med alla mått måste vi också leta fram, så vi vet hur mycket vi behöver köpa.



Sen kommer då grejen med vad vi ska ha för bänkskiva. Trä har vi nog avfärdat. Laminat ska vi kolla. Sen har vi en kompis som förhoppningsvis skulle kunna fixa ett bra pris på stenskivor om vi vill ha det. Men vi ska kolla.



Har jag missat något nu i min lista tro? Jag har ju aldrig renoverat ett kök.

Av Patricia - 3 januari 2008 12:37

Jag har verkligen svårt att få i mig mat nu. Det tar emot när jag ska börja äta. Jag kämpar i mig lite och sen är jag tvärmätt på gränsen till att må illa. Det är inte alls behagligt.



Fick kämpa i mig frukosten imorse. Åt en av mina morötter som mellanmål. Tvingade i mig lunch och åt kanske 75% av den (mestadels grönsaker). Kände att jag nästan åt för mycket till lunch och mår nu sådär. Vill tillägga här då att mängden mat jag fick i mig inte var stor alls.



Och ovanpå allt är jag nu jättetrött. Magen gnäller. Vet inte om maten inte dög eller vad det var. Men glad är den inte!



Det känns som om magsäcken krympte lite förra veckan när jag var dålig. Sen om den gjort det eller inte vet jag inte. Men jag får inte i mig samma mängd mat längre vilket är jättebra. Så jag är glad och nöjd. :) Då kanske jag har möjlighet att gå ner i vikt.

Av Patricia - 3 januari 2008 08:29

Idag snöar det för fullt i Östergötland, iallafall i Linköping med omnejd (läs: hemma). Det är mysigt.



Det som var mindre mysigt var att min mobil gnällde 5.17 imorse över att den behövde laddas. Så det var bara att traska ner och ladda den. Upp igen och lade mig. Maken hade ju ställt klockan så det var lugnt. Trodde jag.

Den ringde inte. Eller den lät inte iallafall. Den skulle väcka oss kl 6. Istället vaknade jag 6.57 med ett ryck. Så det var bara att försöka väcka maken då och stiga upp. Så jag var på jobbet en timme senare än igår. Inte kul. :(



Men jag har varit nyttig. Jag har fixat grönsaker till min lunch idag. Det känns lite duktigt. Dessutom har jag fixat två morötter att äta när jag är sugen. :)



I eftermiddag bär det iallafall av till Biltema och ev om vi ska passa på att kolla lite kakel, golv, bänkskiva och tapet. Vi får väl se hur mycket vi orkar. Men pannlampor ska iallafall inhandlas (om de finns inne).



Snöa på! :)

Ovido - Quiz & Flashcards