Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Patricia - 5 januari 2008 23:24

Den lilla bänk vi haft ute i köket är nu flyttad. Det är även våra halvhöga Billy bokhyllor. Samt ett bord, en byrå och snart en fåtölj också. Och medan jag gjort det har jag tagit ner lite ljusstakar i mitt pysselrum samt i sovrummet. Imorgon ska jag byta gardiner i sovrum och i arb.rummet

 

 

Stereon som tidigare stod i köket och var lite för stor där står nu i matrummet på bänken som stod i köket. Den lilla stereon vi hade där den andra stereon står nu kommer att få flytta ut i köket när det är renoverat. Det blir lättare att placera den där då, om vi känner att vi ens har ett behov att ha en där. Det är inte säkert.

 

 

Badrumsmattan vi fick av våra föräldrar förra veckan är tvättad och ligger nedanför handfatet i badrummet. Både hankatten och minstingen är mycket förtjusta i den. De älskar mattor. Både att dra i men även att ligga på. Hankatten har fått bannor av mig för att han dragit i mattan. En väldigt mysig matta att stå på. Jag hoppas den får vara så fin som den är nu ett väldigt bra tag. Tack mamma och pappa.

 

 

Jag har tagit bilder under dagen idag med partykameran medan maken håller på att lära sig allmänt om fotografering samt om den större kameran så att han kan ta så bra bilder som möjligt när han åker iväg.

Jag ska tanka över dem till datorn imorgon och fixa till ett collage så att ni kan få skåda förändringarna. 

Av Patricia - 5 januari 2008 16:29

Nu är äntligen granen ute. Torrare gran har jag nog inte varit med om.

Det regnade barr när jag skulle ta bort kulor och ljus ur den. Jag har dokumenterat hur det såg ut. Och barren satte sig i mina händer som stickor. Jag har aldrig varit med om en gran som gjort så ont. Spetsig till tusen. Aj!

 

 

Vi försökte få av så mycket barr vi bara kunde innan maken lyfte ut den ur huset.

Nästa jul blir det antingen en kungsgran eller en konstgjord.

 

 

Men nu är det dammsuget. Ja hoppas inte att jag hittar barr i midsommar i år igen.

 

 

Så nu väntar nästa steg. Att börja möblera om lite. men först ska jag ta lite foton på hur det ser ut nu. :) 

Av Patricia - 5 januari 2008 11:26

Vi skulle ju inte gå och lägga oss så sent.

Nu vaknade jag alldeles för sent också. 11.10 är inte ok.

 

 

Men jag har iallafall kommit upp, även om jag är trött.

En brasa ska tändas och jag ska läsa ut "män som hatar kvinnor" så jag kan börja på boken jag fick av min psykolog.

 

 

Idag kan vi börja prova våra kameror. :) Yeay!

Men ut tänker jag inte gå. Det blåser ganska mycket och ser väldigt kallt ut! Och det känns inomhus också att det är kallt. Jag är glad att jag fyllde på rejält med mat i fågelhuset igår. Stackars små pippisar.

 

 

Det känns inte lönt att göra frukost än om herrn tänker sova ett tag till. Så det får vänta. Men ett glas vatten kan jag väl ta. Sen efter frukost måste jag väl ta ett tag i köket så vi kommer någonstans. Men först lite värme och litteratur.

Ovido - Quiz & Flashcards