Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Patricia - 11 januari 2008 20:19

Jag deppade ihop lite efter telefonsamtalet om att jag inte fick uppdraget. Jag var t o m inne på att inte följa med ut, men en av mina arb.kamrater vägrade att släppa mig utan tyckte definitivt att jag skulle med ut. Och det är jag glad för att jag gjorde, för vi hade jättekul. God mat åt vi också.

 

 

Vi har bestämt ett nytt datum när vi ska ut och då ska vi vidare ut sen. Så det ser jag fram emot.

 

 

Och nu är maken hemma. Vid halv sju gick jag tillbaka mot jobbet där jag mötte upp maken, som var så gullig och körde hem. Jag drack bara en cider, vilket jag nog inte lär göra på ett tag. Jag ska hålla mig till vin. 

Jag fick en jättesöt,vit mössa som kommer att vara praktisk när det blåser mycket eller är kallt, samt en liten ryggsäck. Jättesött. Jag blev mycket glad.  Maken hade köpt en likadan i gråbrunt. :)

 

 

Nu tittar vi på "På spåret". Jag har ett glas vin och maken äter glass (fick han inte nog av kyla?) och jag har tänt en eld i kakelugnen. Det är helg och vi mår bra. 

Av Patricia - 11 januari 2008 15:04

Kl 16 slutar jag  idag. Då är vi några st som ska till Bishops och ta en öl (i mitt fall vin). Sen går jag och möter maken vid mitt jobb och så åker vi hem. Maken kör och sa att det var ok. Jag har frågat honom. :)



Så det ser jag fram emot. Det behövs. För jag fick nyss reda på att jag inte fick uppdraget som jag var på intervju för före jul. Däremot fick min arb.kamrat det. Så grattis till henne. Så får min handläggare leta vidare till mig. Jag tänker inte oroa mig. Någon måste ju vilja ha mig.

Av Patricia - 11 januari 2008 12:15

Idag varnade min arb.dator om att mitt lösenord för att logga in på den skulle gå ut om fyra dagar. Så därför tyckte jag att det var lika bra att byta redan idag.



Problemet är att ha ett bra lösenord. Vi ska helst inte ha samma lösenord in på datorn som till våra olika system, vilket leder till att jag har 4-5 olika lösenord bara för att kunna arbeta. Jo det finns de som har 10 st och över det också, men för mig är det många. För att inte tala om lösenord ohc användarnamn och koder man har annars i livet. Det är otroligt vad mycket man håller reda på egentligen med sifferkombinationer och allt.



Så nu hoppas jag att jag kommer ihåg lösenordet på måndag. Men jag har skrivit en liten fusklapp som jagt undan. Kanske säkrast. ;)



Solen lyser så vackert fortfarande.  Det piggar ju upp en lite, vilket behövs. Jag är så trött, men får ändå en hel del gjort idag. Telefonen har än inte ringt en enda gång, vilket gör att jag kan koncentrera mig på en lista som jag gärna vill ha klart innan jag går för helg. Men det borde jag hinna. Och det är väldigt få mail idag också. Kanon. :)



Maken ringde innan. Han stod i shoppen på hotellet och hade hittat en gullig mössa till mig som han undrade om han skulle köpa. Det fick han ju väldigt gärna. Tydligen fanns det en gullig liten ryggsäck också, som han ev köper. Trevligt att få något när han varit borta. ;)

Av Patricia - 11 januari 2008 09:57

Jag är helt slut idag. Jag har sovit mer inatt, men är fortfarande jättetrött. Jag har ju minus på sovkontot känns det som.

Satt och slumrade i soffan igår kväll, men hade så svårt ändå sen och somna. Att det ska kännas så annorlunda att inte ha någon brevid sig när man ska sova. En sån vanemänniska man är.



Kom inte upp förrän vid 7 idag :( Så jag var inte på jobbet förrän vid 8. Det var ju inte precis vad jag hade tänkt mig, men men. Får göra det bästa av dagen ändå. Försöker ta det lugnt då jag fortfarande har ont och det strålar ner till skulderbladet. Inte alls skönt. Men men.



Solen skiner just nu. Det är skönt! Jag känner att jag behöver ljus och värme idag. Måtte denna arb.dagen gå fort!

Ovido - Quiz & Flashcards