Alla inlägg under januari 2007

Av Patricia - 23 januari 2007 13:38

Inatt kl 04.18 vaknade jag av att maken tände lampan och släckte den igen. Jag frågade honom vad det var, men det var inget. Jag frågade honom om han drömt någon mardröm eller så, men fick ett mumlande nej. "-Jag kan inte sova", sa han. Konstigt tänkte jag eftersom han somnade före mig innan. Efter ca 15 minuter småsnarkade han igen, medan jag låg klarvaken. Kul! Det tog mig ett bra tag innan jag somnade om. När klockan ringde 06.30 kändes det som om jag hade sovit i max 20 minuter. Maken snoozade och jag stängde av min klocka. 07.40 kom han upp medan jag låg kvar. Kroppen kändes som om den vägde ett ton för att inte tala om ögonlocken.När maken skulle åka iväg kom han upp, pussade mig och önskade mig en bra dag. Strax därefter somnade jag om och sov mer eller mindre till 10.45 Jag har letat jobb och hittat ett som verkar sådär. Dock måste jag registera mig på ytterligare en sajt, så jag får väl ta och göra det i eftermiddag. Men nu ska jag faktiskt ta och pyssla lite. :)

Av Patricia - 23 januari 2007 13:22

Om jag vann väldigt mycket pengar, som ca 10 miljoner, skulle jag utan tvekan köpa en tomt på ett bra ställe och bygga mitt drömhus. Gärna här inärheten där vi bor eftersom det är underbart här ute.Jag skulle naturligtvis göra andra saker också, som att se till att bli skuldfri, köpa en ny bil, ge till mina föräldrar, m m.Men mitt drömhus har jag velat har i säkert 8 år. Det kommer aldrig att hända, men jag har fortfarande drömmen kvar.Ett rejält hus med många rum, stor och rymligt. Ett rum till gäster, barnrum, pysselrum till mig, arbetsrum till maken, ett stort kök osv.Bilderna som du ser nedan, är just mitt drömhus.Det är från Sjödalshus och heter Kungslilja.Naturligtvis är jag inte nöjd till 100% med planritningen (det är jag aldrig], men skulle man ha så mycket pengar, skulle det inte vara några problem att göra de ändringar jag i så fall skulle göra.Jag trivs bra i det hus vi bor i nu med, men lite större hade inte varit fel. :) Bara tanken att ha 270 cm i takhöjd i mitt pysselrum hade varit helt underbart. Kunna ha höga bokhyllor där allt fick plats jättebra, jämfört med nu när allt är ihopträngt. Det är tur att drömmar inte kostar någonting. :)

Av Patricia - 22 januari 2007 19:54

Var fruktansvärt trött i eftermiddag så jag gick och lade mig i sängen för att läsa. Läste en stund, för att känna hur ögonlocken blev tyngre och tyngre. Somnade gott ganska snart.Vaknade av att mamma ringde, för att glatt meddela att det snöade hos dem. :) Jag är jätteglad för er skull. Nu hoppas jag bara att ni får ha det kvar ett tag.Gick ner och lade i handdukarna jag tvättat i torktumlare, släpade mig upp i sängen och somnade ungefär samtidigt som jag nuddade kudden. Jag lyckades dock ta mig upp så småningom. Fick ett litet ryck och tömde en sopsäck med tyger för att se vad som skulle in i tygbokhyllan och vad som skulle slängas. Passade på att leta tyger till tomte nr 2. Är fortfarande osäker på vad jag ska ha för tyg till luva. Jag har inget rött linnetyg. Men något ska jag hitta som passar. Jag får vänta med luvan och känna efter vad som passar när jag sytt ihop det andra på tomten. Det är nog bäst och säkrast.Tog en snabb dusch innan maken kom hem. När jag stod där i badkaret och duschade tittade jag på duschdraperiet. Det passar verkligen inte in och vi skulle behöva ett nytt, av flera anledningar. Så nu är duschdraperi (och linnetyger i olika färger) uppskrivet på min önskelista.Vi gjorde middag tillsammans idag. Det var mysigt. Det blev en väldigt enkel men ändå god middag bestående av wienerkorvar, korvbröd och stuvad spenat. Jag älskar verkligen stuvad spenat. Nyttigt är det också. :)Katterna har varit ute ganska lite idag. Det beror nog mest på temperaturen, som just nu ligger på -10 grader. Lite kallt för "innekatter" att vara ute i. :)Nu ska jag nog ta min kopp te, min bok och sätta mig i soffan och läsa lite, för att emellanåt snegla på maken och fyllas av enorm kärlek till honom. :)

Av Patricia - 22 januari 2007 11:01

Nu har jag dammsugat huset.Tvättar fortfarandeTömt diskmaskinenEldar i kakelugnen för att få ner elkostnadenBlev lite yr. Antagligen är det blodsockret som är lite lågt. Så nu blir det en banan och två klementiner som mellanmål.Jag har fortfarande inte kommit på middag än. Dock har jag lagt fram bröd till imorgon bitti. :) Knäckebröd är gott, men man står sig inte på det särskilt länge. Inte jag iallafall.Så nu blir det lite slösurfande och mumsande. :)

Av Patricia - 22 januari 2007 09:34

Usch. Jag känner hur jag blir tröttare och tröttare. Damn!Har dammsugat sovrummet och ska nu bädda. Det var så dammigt att jag var tvungen innan jag bäddade.Ska plugga in iPoden i öronen med bra musik så borde jag bli piggare tycker jag.Sängkläder tvättas nu. Lite ljus har rensats ut ur badrummet.Det faller ner enstaka flingor från himlen. Det får hemskt gärna komma betydligt fler och större i större mängd. :)Det ska bli spännande att se om jag kan motstå sängens lockelser sen när det är bäddat. Jag hoppas jag lyckas.

Av Patricia - 22 januari 2007 08:04

Min väckarklocka satte inte igång imorse, fastän jag ställt den. Av någon märklig anledning förlorar den ljudinställningen när strömmen går, eller något annat jättemärkligt, för när jag testade den när jag vaknat fanns inget ljud.Nåja. Vaknade istället av makens väckarklocka 06.47 Steg upp omedelbart, klappade katt, tog på mig, osv.Gjorde frukost när jag kom ner. Ca 15 min senare släpade sig maken nerför trappan, jättetrött. Jag hade då även hunnit lägga i en maskin tvätt till. Det är ju lika bra att sätta igång med en gång. :)Vi åt frukost. Hankatten var vääääldigt social idag, på det sätt att han satt nästan på mina mackor. Jag hade nämligen gurka på leverpastejsmackan och han älskar verkligen gurka. Dessutom hade jag en påsförslutare (modell vit 6*25mm) som han hemskt gärna ville ha.På tal om hankatten var han så söt inatt när vi gick och lade oss. Han låg i makens säng när vi kom upp till sovrummet. Han såg klart irriterad ut över att vi var så sena. Han behöver nämligen sin stund med maken på kvällarna, liggandes på makens bröst och bli klappad. Slutar maken att klappa, klappar katten honom på hakan tills maken börja klappa igen. Det är jättesött. Men igår ville verkligen inte katten ha den rutinen. Han ville bara sova. Men det var inte lätt eftersom vi låg ohc pratade och skrattade. Katten såg alldeles olycklig ut till sist. Dock hoppade han inte ner, som han annars brukar när han tycker att vi är jobbiga. Nädå, han skulle ligga där och lida tills vi släckte och somnade. :)Maken har kommit iväg till jobbet. 07.45 åkte han iväg.Själv har jag sen dess laddat och satt igång diskmaskinen, torkat av soffbordet, torkat av spishällen och tömt papperskorgarna på toaletterna.Nu ska jag byta lakan, samla ihop alla handdukar, fortsätta tvätta och dammsuga. Bara roliga saker idag. Men det måste göras, så det är inte mycket att diskutera.Just det. Jag måste hitta något att ha till middag också.Usch, känner mig inte så inspirerad på den fronten. Jag får kolla igenom frysarna vad som finns. :)Det är vinterlandskap ute. Det är ca -7 grader. Snön ligger vit på fur och gran (& tak & mark). Det är så vackert så.På himlen är det grått. Ingen sol som lyckas tränga igenom där inte. Tur att vi har snön då som ljusar upp vardagen lite. Det är stilla ute. Nej, nu är det dags att fortsätta.God morgon på er allihop. :)

Av Patricia - 22 januari 2007 00:37

Jag är inte vidare trött. Men för mig gör det inte mycket. Jag ska inte jobba imorgon. Men maken är uppe fortfarande. Han har nog inte koll på tiden.Ska jag säga till honom?Jag misstänker att han sitter och skriver på webskolan som han gör till mig, sötnosen. :) Han lägger verkligen ner tid och kraft på den. Det tycker jag är jättegulligt av honom.Men han ska ju jobba imorgon, så det vore nog bra om han gick och lade sig nu.Sov gott allihop.

Av Patricia - 21 januari 2007 21:19

Ett annat inslag i Rapport ikväll var om försäljning av miljöbilar.Jag tycker inte alls att det är konstigt att försäljningen av miljöbilar avstannat. Det är ju inte vidare lönsamt, om lönsamt alls, att köpa miljöbil. Reporten i inslaget pratade om att folk oftast vill ha en morot til att köpa miljöbil. Ja, att rädda miljön är inte en tillräcklig morot för den gemene svensken. Vi kan ta mig som exempel. Jag vill gärna köra miljöbil, men har inte råd p g a min taskiga lön. Jag har inte råd att köra på etanol, som är ganska dyrt. Framför allt inte när bilen drar mer och mina kostnader blir högre totalt än om jag kör på bensin. Visst skulle jag kunna tänka mig att köpa en flexifuel, men jag skulle så länge priserna är så här, köra på bensin.Det känns som att det inte borde vara oss konsumenter politikerna borde ge sig på, utan bilindustrin! Sätt press på dem istället. Varför vågar man inte det? Vad är de rädda för? Skulle det vara så himla omöjligt? Så länge det inte sätts press på bilindustrin, känns det som om det inte spelar någon större roll om att prata om avgaspolitik eller annan trafikpolitik. Det är bilindustrin och politikerna som styr vad det är vi konsumenter i slutändan vill/kan/har möjlighet att köpa.Sänk skatterna på miljöbilar och inte bara en skattereduktion på 10 000:- (vilket inte är mycket om man köper en bil för över 200 000:-). Ge oss konsumenter ekonomisk hjälp, sänk priset på etanol, bygg fler etanol- och biogasmackar, så ska ni nog se att fler köper miljöbilar. Men förvänta er inte att vi konsumenter ska glatt betala mer när våra löner i allmänhet inte är mycket att ha.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards